Előszó
Könyvünk az innováció és a marketing integrációjának kérdéseivel foglalkozik: az innováció marketingjével és a marketing innovációival. A szerzők tanulmányai azt vizsgálják, hogy miként integrálódik a marketing az innovációs folyamatokba, hogyan segíti elő azok sikerességét, illetve hogyan válik a marketing a vállalati innováció terén koordináló, vezető funkcióvá. Bemutatják, hogyan újul meg a marketingkoncepció és eszközrendszer a technológiai-társadalmi-gazdasági-üzleti környezet változásainak hatására, mily módon képes hozzájárulni az innovációmarketing a vállalatok, iparágak versenyképességéhez és - a marketing alapvető célját képező - fogyasztói elégedettség magasabb szintjéhez.
Az innovációmarketing témaköre szerteágazó, minden területét, viszonylatát egy kötetnem képes bemutatni. Könyvünk koncepcióját és strukturális kialakítását tudatos építkezés, szakmai megfontolások határozták meg. Az innovációmarketing kötet:
- alapvető kiindulásnak tekinti az innováció schumpeteri koncepcióját, épít az innováció sikertényezőiről szóló kutatások eredményeire és ezek - az innovációmenedzsment és a marketing szakirodalmában történő - normatív leképezéseire,
- az új termékeket, a technológiai újdonságokat, a piacteremtést és a piaci menedzselést megtestesítő innovációk, az innovációs szervezetek, a termékfejlesztési folyamat és mindezek különböző szintjein jelentkező marketingvonatkozások kérdéseit tárgyaló elméleti, gyakorlati és módszertani megoldásokat tartalmazó tanulmányokat foglal magába.
Vissza