Fülszöveg
A gyermeknevelés módszere talán soha nem volt olyan vitatott téma, mint napjainkban. Sajnos az irányvonalak sem rajzolódnak ki egyértelműen.
A tudatos szülő ismérvei:
tudja, hogy gyermeke jövője nagyban függ az ő szülői magatartásától,
vallja, hogy a tudás, a tájékozottság fontos tényező az ember életében,
belátja, hogy gyermeke fejlesztése nem kizárólag az intézmények (óvoda, iskola) feladata,
keresi a megoldást arra, hogy gyermeke a képességeit minél jobban kibontakoztathassa,
képes arra, hogy saját igényeit (szórakozás, pihenés) - időnként - a gyermekével való foglalkozásért háttérbe szorítsa.
Lusták, veszekednek, verekednek, csalnak, hazudnak, erőszakosak, pontatlanok, megbízhatatlanok, és folytathatnánk a sort.
Tényleg ilyenek a kiskamaszok, a 9-13 év közötti gyerekek?
Életük, jellemformálódásuk jelentős korszakát élik. Sok hibát elkövetnek, miközben utánozzák a nagyobbakat és a felnőtteket.
Sok türelemre, tartalmas beszélgetésekre, a dolgok sokoldalú...
Tovább
Fülszöveg
A gyermeknevelés módszere talán soha nem volt olyan vitatott téma, mint napjainkban. Sajnos az irányvonalak sem rajzolódnak ki egyértelműen.
A tudatos szülő ismérvei:
tudja, hogy gyermeke jövője nagyban függ az ő szülői magatartásától,
vallja, hogy a tudás, a tájékozottság fontos tényező az ember életében,
belátja, hogy gyermeke fejlesztése nem kizárólag az intézmények (óvoda, iskola) feladata,
keresi a megoldást arra, hogy gyermeke a képességeit minél jobban kibontakoztathassa,
képes arra, hogy saját igényeit (szórakozás, pihenés) - időnként - a gyermekével való foglalkozásért háttérbe szorítsa.
Lusták, veszekednek, verekednek, csalnak, hazudnak, erőszakosak, pontatlanok, megbízhatatlanok, és folytathatnánk a sort.
Tényleg ilyenek a kiskamaszok, a 9-13 év közötti gyerekek?
Életük, jellemformálódásuk jelentős korszakát élik. Sok hibát elkövetnek, miközben utánozzák a nagyobbakat és a felnőtteket.
Sok türelemre, tartalmas beszélgetésekre, a dolgok sokoldalú megvilágítására van szükségük ahhoz, hogy világosan lássák, milyen viselkedést várunk el tőlük.
Ha tükröt tartunk eléjük, és megmutatjuk a hibáikat, talán könnyebben észreveszik a különbséget a jó és a rossz, a helyes és a helytelen között.
Ez a könyv egy olyan tükör, melyben a kiskamaszok megnézhetik, milyenek is ők valójában.
Vissza