1.034.713

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Delphi 3 mesteri szinten I-II.

Szerkesztő
Fordító

Kiadó: Kiskapu Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 1.341 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 17 cm
ISBN: 963-03-5347-4
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. CD melléklet nélkül.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Delphi 3 Mesteri Szinten a piacon elérhető Delphi könyvek közül a legjobb kritikát kapta. A könyv tartalmát teljes mértékben a Delphi 3-hoz igazították, így az olvasó egy minden tekintetben jól használható könyvet vezet a kezébe. A Delphi programozás egyik elismert mestere, Marco Cantú a legérthetőbb és legátfogóbb művet készítette el e témáról.
A Delphi 3 Mesteri Szinten igazi értéket ad mind a kezdő, mind a haladó programozók kezébe:
- A 32 bites Delphi programozás exkluzív bemutatása
- Több száz mintaprogram tanulmányozása, felhasználása
A 32 bites kontrolok, a párhuzamos programozás, az OLE és a Registry használata és sok egyéb érdekes téma.
Minden OOP lehetőséget felfedezhet a Delphi 3-ban.
Megtanulhatja az osztályok, objektumok, unitok, metódusok és interfészek használatát az Object Pascal nyelv segítségével. A könyv megmutatja, hogyan lehet használni a vizuális form leszármaztatást, az Object Repository-t és további új, hatékony eszközöket.
Mesteri szintre vezeti az... Tovább

Fülszöveg

Delphi 3 Mesteri Szinten a piacon elérhető Delphi könyvek közül a legjobb kritikát kapta. A könyv tartalmát teljes mértékben a Delphi 3-hoz igazították, így az olvasó egy minden tekintetben jól használható könyvet vezet a kezébe. A Delphi programozás egyik elismert mestere, Marco Cantú a legérthetőbb és legátfogóbb művet készítette el e témáról.
A Delphi 3 Mesteri Szinten igazi értéket ad mind a kezdő, mind a haladó programozók kezébe:
- A 32 bites Delphi programozás exkluzív bemutatása
- Több száz mintaprogram tanulmányozása, felhasználása
A 32 bites kontrolok, a párhuzamos programozás, az OLE és a Registry használata és sok egyéb érdekes téma.
Minden OOP lehetőséget felfedezhet a Delphi 3-ban.
Megtanulhatja az osztályok, objektumok, unitok, metódusok és interfészek használatát az Object Pascal nyelv segítségével. A könyv megmutatja, hogyan lehet használni a vizuális form leszármaztatást, az Object Repository-t és további új, hatékony eszközöket.
Mesteri szintre vezeti az olvasót a Windows 95 és a kliens/szerver programozás művészetében.
Bemutatja az Interneten is használható ActiveX és ActiveForm komponenseket: bemutatja, hogyan használhatjuk a form stílusokat, kereteket, felbontást, méretezést és elhelyezést: bemutatja, hogyan készítsünk felhasználóközelibb programot grafikai elemekkel és a TChart komponenssel: bemutatja, hogyan készítsünk eszközsorokat, CoolBar-okat, státuszsorokat: és bevezet minket a menük használatának mélyebb szintjeire, mint például a tulajdonos által rajzolt menük készítése.
Hogyan készítsünk saját komponenst?
A könyv bemutatja, hogyan készítsünk komplex, az igényeinknek megfelelő komponenseket, és hogyan fejlesszünk tovább már létezőket. Részletezi a "packages" használatát, amivel könnyebben tudjuk használni és forgalmazni a komponenseket.
Adatbázis-kezelő alkalmazások készítése Windows 95 alá.
Megismertet minket a Varázslók, adatmodulok, multirecord-objektumok, lock-up fájlok, a DBGrid, és a QuickReport komponensek használatával, hogy még egyszerűbben és még hatékonyabban készíthessünk adatbázis-kezelő alkalmazásokat. Vissza

Tartalom

I. KÖTET
I. RÉSZ1
A Form egy ablak (és egy ActiveX)5
Első formunk elkészítése5
Cím beállítása6
A form elmentése8
Komponensek használata8
Tulajdonságok megváltoztatása9
Reagálás az eseményekre12
A program fordítása és futtatása16
Tulajdonságok futásidejű megváltoztatása18
Kód hozzáadása a programhoz20
Egy kétirányú eszköz22
A forráskód22
A form szöveges leírása24
A projekt-állomány27
ActiveForm készítése28
Komponens-sablonok használata29
ActiveX könyvtár és ActiveForm29
A HTML oldal31
Hogyan tovább?33
A Delphi-környezet jellemzői37
A Delphi különböző verziói37
Segítség kérése38
Delphi menük és parancsok40
A File menü40
Az Edit menü42
Komponensek másolása és beillesztése42
További szerkesztő parancsok45
A Search menü45
A View menü48
A Project menü49
A Run menü50
A Component menü51
Komponens sablonok51
A Database menü51
A Tools menü52
A Help menü53
A Delphi eszköztára53
A lokális menük54
A Form Designer használata54
A komponenspaletta57
Az Object Inspector58
Az Alignment paletta59
Programkód írása a szerkesztőben60
A szerkesztő könyvjelzőinek használata60
A Delphi 3 Code Insight szolgáltatásai62
Kódkiegészítés62
Kódsablonok63
Kódparaméter64
Projektek menedzselése65
A Project Manager65
Projektopciók beállítása66
Egy projekt lefordítása67
Egy lefordított program vizsgálata68
A beépített hibakereső68
Az Object Browser69
Egyéb Delphi eszközök69
A rendszer fájljai70
Az Object Repository és a Delphi varázslók79
Az Object Repository79
A New oldal81
Az ActiveX oldal82
Az "aktuális projekt" oldal83
A Forms oldal83
A Dialogs oldal84
A Data Modules oldal85
A Projects oldal85
Delphi varázslók86
Az Adatbázis Form varázsló (Database Form Wizard)87
Az Alkalmazás varázsló (Application Wizard)89
A Párbeszédablak varázsló (Dialog Wizard)91
Az Object Repository testreszabása92
Új alkalmazás sablon felvétele92
Az üres projekt sablon94
Új form sablonok hozzáadása94
Az Object Repository opciói95
Új varázsló DLL-ek telepítése96
A Pascal nyelv101
Típusok, változók és konstansok101
Változók101
Konstansok103
String erőforrás (resource string) konstansok104
Delphi adattípusok104
Sorszámozott típusok (ordinal types)105
A Range példaprogram106
Sorszámozott típusokon használható eljárások és rutinok108
Valós típusok109
Dátum és idő110
Különleges Windows-típusok114
Ablakkezelők (handle)115
Típusmegfeleltetés (casting) és típuskonverzió116
A Variant típus118
Felhasználó által meghatározott adattípusok122
A részintervallum típusok (subrange types)124
Felsorolt típusok125
Halmaz típusok127
Tömb típusok (array types)129
A rekord adattípus131
A mutató típus (pointer)133
Állománytípusok135
Stringek a Delphiben136
A hagyományos Pascal stringek136
A Delphi hosszú stringjei136
StrRef: Példa a dinamikus string allokálására138
C-stílusú karaktertömbök140
String átalakítások141
Stringátalakítási nehézségek142
Stringek formázása144
Programozási stílus146
Megjegyzések147
A NAGY- és kisbetűk használata148
Közök (white space)148
A szép külalak149
A szintaktikai elemek kiemelése150
Kódsablonok használata151
Nyelvi kifejezések152
Kifejezések és operátorok152
Operátorok és a precedencia szabály153
Egyszerű és összetett kifejezések154
Elágazások156
Az if utasítás156
A Case utasítás158
Ciklusok a Pascalban158
A for ciklus158
A while és a repeat utasítások159
A with utasítás162
Eljárások és függvények165
Cím szerinti paraméterátadás166
Konstans paraméterek167
Nyitott tömb paraméterek167
Változtatható típusú nyitott tömb paraméterek168
A Delphi alprogram-hívási lehetőségei171
Mi is az a metódus?172
Elődeklarációk172
Külső deklarációk174
Eljárás-típusok175
Windows callback függvények178
Az Object Pascal, mint objektumorientált nyelv183
Osztályok és objektumok183
A Delphi objektum-hivatkozási modellje186
A TDate osztály felhasználása Delphiben188
Konstruktor készítése190
Objektumok a memóriában192
Az osztályok és az információ-rejtés194
Private, protected, public195
Public és published196
Osztályok és egységek197
Osztály interfész201
Egységek és érvényesség202
Egységek és érvényességi körök203
Változások elrejtése204
Egység a TDate osztály számára206
Egységek és programok210
Öröklés meglévő típusokból211
Öröklés és típus kompatibilitás215
Késői kötés és polimorfizmus218
Metódusok felülírása és újradefiniálása221
Virtuális és dinamikus metódusok222
Üzenetkezelők223
Absztrakt metódusok224
Futási idejű típus információ228
Kivételkezelés230
Az at kulcsszó232
Példa kivételek használatára232
Kivételek és a verem236
A finally blokk237
Haladó szintű Object Pascal245
A Self kulcsszó245
Komponensek dinamikus létrehozása246
Osztálymetódusok és adatok248
Egy osztály objektum-számlálóval249
Metódus-mutatók253
A számlálós példa fejlesztése255
Objektumok egyszeri megsemmisítése257
Osztályreferenciák259
Objektumok létrehozása futási idő alatt osztályhivatkozások használatával261
Interfész és többszörös öröklődés263
Interfész deklarálása264
Interfész használata paraméterként267
Egy második interfész írása268
Mindkét interfész implementációja270
Tulajdonságok és események definiálása273
Tulajdonságok hozzáadása a TDate osztályhoz276
Események a Delphiben281
Az események tulajdonságok281
Egy esemény hozzáadása a TDate osztályhoz282
Egy TDate komponens készítése284
A Vizuális Komponenskönyvtár (Visual Component Library)289
A TObject osztály289
Az osztályinformáció megjelenítése292
A VCL hierarchiája293
A komponensek295
Az objektumok296
A kivételek300
A VCL osztályok használata302
Az általános VCL tulajdonságok302
A Name (Név) tulajdonság305
Komponensek méretére és helyzetére vonatkozó tulajdonságok308
Aktivizálási és láthatósági tulajdonságok308
A testreszabható Tag tulajdonság309
A felhasználói interfész: színek és fontok310
Általános VCL metódusok312
Az általános VCL események315
A Delphi kollekcióinak használata316
Objektum- és adatlisták használata318
A VCL forráskód tanulmányozása320
II. RÉSZ323
Alapvető komponensek327
A Windows saját komponensei327
Gombra kattintás328
A Buttons (gombok) példa329
Kattintás az egérrel333
Színes szövegek a formon334
A LabelCo példa334
A standard szín párbeszédablak337
Elemek áthúzása komponensek között338
A Dragging példa kódja340
Felhasználói input fogadása341
A bemeneti fókusz kezelése342
Egy általános OnEnter eseménykezelő346
Számok bevitele347
Kifinomult beviteli sémák352
Egy egyszerű szerkesztő készítése354
A Font párbeszédablak354
Egy komolyabb szerkesztő készítése355
Választások357
A rádiógombok csoportosítása358
A Phrases1 példa359
Egy lista sok választási lehetőséggel363
A Phrases2 példa formja363
Listapanelek kezelése365
A kiválasztott string eltávolítása a másik listapanelből366
Többszörös kiválasztás engedélyezése370
A Phrases példa harmadik változata372
A jelölőnégyzet-lista (CheckListBox) komponens használata375
Sok lista, kevés hely377
Egy adott határon belüli érték kiválasztása379
A Scroll Color példa379
Menük készítése és kezelése385
A főmenü felépítése385
A menüpontok különböző szerepei386
Menü készítése a Menü Tervezővel387
A menü általános felépítése388
Gyorsbillentyűk, forróbillentyűk388
Előre definiált menüsablonok használata389
Menüparancsok feldolgozása390
A Menü Tervező által generált kód391
A MenuOne példa forrása393
Menük módosítása futásidőben395
Menüpontok változtatása futásidőben395
Menüpontok kikapcsolása és legördülő menük elrejtése397
Rádió menüpontok használata399
Menüpontok készítése dinamikusan400
Rövid és hosszú menük405
Grafikus menüpontok407
A pipa módosítása407
Kép menüpontok411
Tulajdonos által rajzolt menüpontok415
A rendszermenü testreszabása419
Teljes menü készítése422
A Fájl menü423
Rövid kiértékelés425
A Bekezdés menü429
A Betűtípus menü430
A Beállítások menü433
Előugró menük434
Automatikus helyi menü435
Előugró menü módosítása aktiváláskor436
Előugró menük kezelése programból437
A formok mélyebb megismerése443
Formok és ablakok443
Átlapolt, felbukkanó és gyermekablakok445
Az alkalmazás is ablak446
Form-stílusok beállítása447
Legfelül maradó form készítése448
A villanás kiküszöbölése449
Keretstílus451
A keretstílus hatása452
A Borders példa453
A keret ikonjai454
További ablakstílusok használata456
A formok manuális méretezése457
Formok automatikus méretezése460
A form helyzetének és méretének állítása461
A form kis- és teljes méretűvé alakítása463
A form és kliensterületének mérete465
A formok maximális és minimális mérete466
Formok készítése automatikusan468
A form bezárása469
A billentyűzet-események figyelése472
Egéresemények figyelése475
Az egér gombjai475
A Windows használata egér nélkül476
Az egéresemények paraméterei476
Kattintás és rajzolás: a Shapes1 példa477
Rajzolás a formra479
A rajzeszközök480
Alakzatok rajzolása481
Rajzolás és festés a Windows-ban484
Egy egyszerű alakzat festése485
Több alakzat festése487
A Delphi kimeneti komponensei491
Grafikus komponensek495
A felhasználói felület grafikus fejlesztése495
Bitmap a gombon496
Egy autó a gombon497
Változó kép a gombon502
A kétállású gomb502
Több kép egy bitmapben504
A forgó földgömb506
Bitmap lista, erőforrások használata, és a rajztábla508
Az Animáció kontrol514
Kép megjelenítő517
Rajzolás a bittérképbe520
Alakzatok rajzolása521
Grafikus listák524
Színek listájának kirajzolása524
A könyv rövid áttekintése528
A fejezetek struktúrája532
Az Outline csomópontjai536
Egy grafikus lista539
Grafikus rácsok542
A font rács544
Aknák a rácsban548
Színek választása553
A TeeChart használata554
Az első példa készítése556
Adatok hozzáadása a grafikonhoz558
Sorozatok dinamikus létrehozása560
A Dátum-Idő kiválasztó kontrol562
Eszköztár, CoolBar, státuszsor567
Kontrolok csoportosítása paneleken567
Eszközsor készítése panelből568
Az első eszköztár569
Eszköztár gombok ki és bekapcsolása572
Tippek hozzáadása az eszköztárhoz574
Tippek a formokon576
Tippek testre szabása576
Több tipp egy kontrollhoz578
Szolgáltatások az eszköztáron580
Combo box eszköztáron580
Mozgatható eszköztár582
A Windows 95-ös Toolbar (Eszköztár) kontrol586
Egy remek eszköztár590
Státuszsor készítése593
Menü tippek a státuszsoron594
Speed Button tippek a státuszsoron596
Több form és párbeszédablak601
Párbeszédablakok vagy formok?601
Második form hozzáadása a programunkhoz602
Modális és nem modális formok605
Két form, két menü607
Form menük egybeolvasztása608
Párbeszédablakok készítése611
Modális párbeszédablakok611
Párbeszédablak bezárása614
Nem modális párbeszédablak615
Előre definiált párbeszédablakok használata620
Általános Windows párbeszédablakok620
Üzenetablakok sokasága626
Bővíthető párbeszédablakok630
Névjegy készítése633
A rendszer Névjegyének használata633
Saját rejtett képernyő készítése634
Nyitóképernyő készítése637
Vizuális form öröklés642
Öröklés alapformból643
Polimorf formok646
Görgetés, többlapos formok655
Amikor a formok túl nagyok655
A form görgetése656
A görgetést tesztelő példa657
Automatikus görgetés660
Kép görgetése660
Görgetés és form koordináták662
Jegyzettömbök készítése a Delphivel664
PageControl és TabSheet komponensek665
Notebook TabSet-tel670
Jegyzettömb oldalának megváltoztatása674
Füllel rendelkező jegyzettömbök677
Jegyzettömb fülek nélkül és fülek jegyzettömb nélkül678
Megjelenítés egy jegyzettömbben679
Egy képkezelő program680
Képnézegető fülekkel683
Egy többoldalas eszköztár684
Formfelosztási technikák686
Elválasztás Splitterrel686
Vízszintes elválasztás689
Alternatív elválasztó komponensek690
Elválasztás fejléccel691
Elválasztás panelekkel694
Elválasztó vonal rajzolása697
Közvetlen egérkezelés a formban701
Húzás egérrel701
A húzás kódja702
MDI alkalmazások készítése707
MDI a Windowsban: technikai áttekintés707
Keret és gyermekablakok a Delphiben710
Az első MDI demo Delphiben710
Egy teljes Window menü felépítése713
Egy gyermekablak létrehozása715
MDI alkalmazások különböző gyermekablakokkal717
Egy pattogó alak hozzáadása718
Az új gyermekform menüje719
A főform átalakítása720
Az MDI gyors elsajátítása722
Adatbázis-kezelő alkalmazások készítése727
Adatok, fájlok, adatbázisok és táblák727
Mi is egy tábla?730
Műveletek végzése az adatbázison731
A Delphi adatbázis komponensei731
Táblák és lekérdezések733
Az adatkészlet állapota735
Más adatkezelő komponensek736
A Delphi adatfüggő komponensei736
Adatbázis-kezelő alkalmazások készítése manuálisan738
Egy adatbázis-kezelő rács738
A rács testreszabása740
A tábla állapota741
DBEdit vezérlők használata742
Lekérdezések használata744
Paraméterezett lekérdezések748
A Database Form varázsló használata750
Az adatmezők elérése751
A mezőosztályok hierarchiája753
Számított mező készítése757
Mezők használata a tábla változtatásához762
Rekordok keresése a táblában762
A kereső metódusok764
Goto metódusok765
A Locate metódus766
Egy tábla oszlopának szummázása766
A tábla egy oszlopának szerkesztése769
Az adatbázis különböző tábláinak használata770
Az adatbázis és a tábla kiválasztása futásidőben770
Egy táblaböngésző program772
Egy mezőszerkesztő program775
A táblaböngésző felhasználói felületének továbbfejlesztése776
Tábla létrehozása778
Táblák dinamikus létrehozása779
A form és a kezdő programrészlet781
Új tábla létrehozása782
Egy létező tábla kiválasztása a megfelelő mezők segítségével784
Rekordok hozzáadása és törlése787
Többrekordú rács használata788
Rácspanelek mozgatása789
Kapcsolttáblás form készítése varázslóval791
A kapcsolttáblás szerkezet használata lekérdezésekben793
Választás kombinált lista segítségével793
Keresés a rácsban795
Haladó adatbázis-kezelés801
Kapcsolat létesítése SQL szerverrel801
Első InterBase alkalmazásunk802
Kapcsolat távoli SQL szerverrel804
InterBase szerver eszközök804
Meglévő program átírása SQl szerverre907
A tábla átmásolása808
Az alkalmazás átírása810
A Visual Query Builder használata811
Átírás vagy fejlesztés?814
Tábla-összekapcsolások a Visual Query Builderrel814
Egy háromtáblás összekapcsolás815
Egy többtáblás kapcsolat817
Adatmodulok819
Egy adatmodul elkészítése820
Adatmodul több nézethez821
Mezőtulajdonságok és kezdőértékek megadása823
Egyszerű táblaszűrés825
Egyéni táblaszűrés827
Egyéni szűrés és a kliens/szerver fejlesztés829
Az adatszótár830
Az adatszótár és a mezőszerkesztő (Fields Editor)831
Miből áll egy attribútumhalmaz?832
Az adatszótár használata833
Tranzakciókezelés834
Egy egyszerű példa a tranzakciókezelésre835
Egyéni adatbázis-belépés837
Adatbázishibák kezelése839
II. KÖTET
KOMPONENSEK ÉS KÖNYVTÁRAK1
Komponensek létrehozása5
A VCL kibővítése5
A komponensektől a csomagokig6
A komponensírás szabályai8
Az első komponens elkészítése9
A Font kombinált lista10
Csomagok létrehozása13
A Font kombinált lista használata16
Tabulált listapanel készítése18
A készített listapanel komponens kipróbálása19
Új komponensek készítése21
Egy grafikus komponens építése lépésről-lépésre21
Felsorolás típusú tulajdonság definiálása22
A Paint metódus25
A tesztprogram26
Osztály típusú tulajdonságok hozzáadása a komponenshez28
A tesztprogram átírása32
Saját esemény definiálása33
Az OnArrowDblClick esemény kipróbálása35
Bitkép hozzáadása a komponenspalettához37
Az Arrow komponens utolsó próbája38
A hibák kijavítása az Arrow komponensben39
Nyilak és alakzatok40
Az óra komponens42
Tömbtulajdonság definiálása44
Az új tabulált lista44
A párbeszédablak mértékegységeinek használata48
Fejléc és a tabulált listapanel49
Egy nem vizuális komponens készítése51
Párbeszédablak a komponensben52
Nem vizuális komponensek használata55
A komponensek és a ToolsAPI61
Tulajdonság-szerkesztők (property editor) készítése61
A tulajdonság-szerkesztők típusai61
Szerkesztő a TabString tulajdonsághoz63
A tulajdonság-szerkesztő telepítése65
Komponens-szerkesztő készítése67
A TComponentEditor osztály és leszármazottai68
Komponens-szerkesztő a listához68
A komponens-szerkesztő regisztrálása71
Egyszerű varázslók készítése71
A TIExpert osztály és leszármazottai72
Egy egyszerű varázsló73
A ToolsAPI további lehetőségei75
Tulajdonságok elérése név szerint76
Dinamikusan szerkesztett könyvtárak83
A DLL-ek szerepe Windows alatt83
Mi is az a dinamikus szerkesztés?83
Mire való a DLL?85
A rendszer DLL-jei87
Csomagok (package-ek) statikus és dinamikus használata88
Különbségek a DLL-ek és az EXE-k között88
A DLL készítésének alapszabályai89
A Win16 és a Win32 DLL-ek89
A meglévő DLL-ek használata90
DLL készítése C++-ban91
C++ DLL függvény deklarálása Delphiben92
DLL létrehozása Delphiben95
Az első egyszerű Delphi DLL96
Delphi DLL hívása97
Delphi form a DLL-ben99
A DLL meghívása Delphiből101
Delphi DLL hívása a Visual Basic for Applications nyelvből102
Ikonokat tartalmazó DLL készítése103
Ikonok betöltése DLL-ből104
DLL függvény meghívása futásidőben106
A DLL a memóriában108
OLE és COM113
Mi is voltaképpen az OLE és a COM?113
Objektumok a DLL-ekben115
Osztályok egy DLL-en belül115
Osztály használata DLL-ből117
Az IUnknown implementálása120
IUnknown metódusok implementálása120
Globális egyedi azonosítók122
Az osztálygyárak szerepe125
Delphi 2 COM interfészek használata125
A TComObject osztály126
COM objektumok inicializálása128
A COM kliens program frissítése131
Az interfész tulajdonságok használata134
Shell interfész használata135
Shell csatolások (vagy parancsikonok) készítése135
Megerősítést kérő ablak Pascal fájlokhoz137
Az OLE Automation és OLE Document technikák145
Az OLE Automation145
Adatok küldése a Wordnek146
Adat küldése a Microsoft Wordnek egy adatbázisból147
OLE Automation szerver írása150
A típuskönyvtárak150
A típuskönyvtár-szerkesztő152
Az Automation szerver regisztrálása156
Írjunk klienst a szerverünkhöz!156
Az OLE dokumentum159
Az OleContainer komponens használata161
Egy egyszerű OLE tároló161
OLE tároló bővítése menüsorral164
A vizuális szerkesztés és az eszköztárak166
A szabványos OLE párbeszédablakok167
Objektumok betöltése fájlból és mentése fájlba169
Többszörös OLE tárolók170
ActiveX kontrolok használata és készítése175
ActiveX vezérlők bemutatása175
ActiveX vezérlők kontra Delphi komponensek177
ActiveX vezérlők használata Delphiben177
ActiveX vezérlők telepítése178
A TOIeControl osztály180
ActiveX vezérlők használata180
Grafikonok készítése182
ActiveX vezérlő írása183
Az Arrow komponens átírása ActiveX vezérlővé183
Új tulajdonságok hozzáadása egy vezérlőhöz188
Tulajdonságlap hozzáadása a komponenshez190
Internetes programozás197
HTML fájlok böngészése197
HTML fájlok készítése202
Egy egyszerű HTML oldal generálása203
HTML táblák készítése206
HTML oldalak kívánság szerinti készítése210
ActiveFormok létrehozása211
ActiveX form szerepe egy weblapon215
Többlapos ActiveFormok216
FEJLETT DELPHI PROGRAMOZÁS219
Az alkalmazások szerkezete223
Az Application objektum használata223
Az alkalmazás-ablak megjelenítése226
Az alkalmazások rendszermenüje227
Alkalmazások és formok aktiválása229
Egy alkalmazás példányainak kezelése230
A fő ablak egy másolatának felkutatása231
Az előző főform aktiválása231
A felhasználó által definiált Windows üzenetek kezelése233
Keresés az ablaklistában234
Kölcsönös kizárás (mutex) használata236
Komponensek nélküli programozás236
A legkisebb Delphi program?237
A parancssor olvasása238
Események, üzenetek és párhuzamos programozás a Windowsban240
Eseménykezelt programozás240
A Windows üzenetkézbesítése241
Egy óra elkészítése időzítő segítésével242
Egy grafikus óra244
A másodpercmutató megrajzolása raszterműveletekkel247
Háttérszámítás és párhuzamos programozás249
Háttérszámítás250
Prímszámok keresése250
A "homokórás" megközelítés251
Háttértevékenység időzítőkkel253
Üzenetek feldolgozása a háttérben254
Háttérszámolás255
Párhuzamos programozás a Delphiben256
A TThread osztály257
Az első példa258
Egy zároló példa259
Szinkronizálási lehetőségek261
A szálak prioritása261
Szálak szinkronizálása263
Várakozás egy szálra264
Windows összehangolási technikák268
A TCriticalSection VCL objektum használata272
A Screen objektum használata273
Képernyőinformációk lekérdezése273
A formlista kezelése274
Állapotinformációk elmentése277
Windows INI fájlok használata278
A Registry használata281
Egy program működésének vizsgálata291
A hibakereső (Debugger) használata291
Hibakeresési információ292
A töréspontok beállítása293
Az értékek vizsgálata299
Bővebben a töréspontokról301
Nyomkövetés a VCL forráskódban303
Hibakeresés, másképpen304
Hibakeresés terminálablak segítségével304
Fejlesztési és terjesztési verziók, avagy a feltételes fordítás használata306
Állítások (assertion) használata308
Egy futtatható állomány vizsgálata az Object Browser segítségével310
Az üzenetvezérlés elemzése312
A WinSight használata312
Az elküldött üzenetek nyomon követése317
Az alkalmazás a memóriában321
A Windows rendszermemóriája323
A szabad rendszermemória324
Erőforrások használata329
Windows erőforrások329
Az erőforrás szerkesztők használata330
Ikon vagy bittérkép felhasználása komponens tulajdonságaként333
Az erőforrások közvetlen beolvasása334
Programok és formok ikonjai336
Többféle ikon használata a megváltozott állapotok jelzésére337
A Tálca ikontartójának használata339
A memóriaállapot megjelenítése az ikontartóban340
A fő ablak elrejtése és megjelenítése343
A tartóban lévő ikon elrejtése345
A kurzor használata a Delphiben346
Saját kurzor készítése347
Változtatható kurzor350
Stringtábla erőforrások használata354
A stringek lefordítása idegen nyelvre359
Verziószámok kezelése361
Nyomtatás Delphi alkalmazásokból367
Az egész form kinyomtatása367
Saját nyomtatási párbeszédablak368
A szabványos nyomtatás párbeszédablakok369
A Printer objektum használata371
Grafikák nyomtatási képe372
A nyomtatási kód megosztása376
Szöveg nyomtatása378
Adatbázisrekordok és -táblák nyomtatása381
A QuickReport komponensek384
Egy gyors példa385
ReportSmith jelentések készítése388
Saját jelentés készítése390
ReportSmith makró készítése393
Gyorsabban a ReportSmithnél396
Fájlműveletek az alkalmazások készítésénél401
A fájlok és a Pascal nyelv401
Szövegfájlok kezelése402
Egy szövegkonverter406
Általános adatok mentése410
Fájlkezelés a Delphi komponensekben414
Fájlrendszer komponensek414
Az adatfolyamok417
Számfolyamok419
Komponensfolyamok420
Adatcsere427
Mi is a vágólap?427
A Delphi vágólap-támogatása429
Szöveg másolása és beillesztése429
Bitképek másolása és beillesztése432
Delphi komponensek bemásolása a vágólapra435
Speciális adat másolása a vágólapra439
Dynamic Data Exchange - technikai áttekintés443
DDE párbeszédek443
A szerver és a kliens szerepe443
DDE a Delphiben445
Egy egyszerű DDE példa445
DDE csatolások másolása és beillesztése449
Kapcsolat adat másolása a vágólapra449
A DDE használata időzítők és grafikák esetében450
Az automata szerver450
Grafikus DDE kliens451
Multimédiás lehetőségek457
A Windows alapértelmezett hangjai457
Minden ablaknak megvan a maga hangja458
A csipogástól a szimfóniákig462
Alapértelmezett hangok használata463
A Médialejátszó komponens464
Hangfájlok lejátszása465
Videóklipek lejátszása467
Videóklip a formon468
A CD meghajtó használata470
Utószó473
FÜGGELÉK475
Az OOP szemlélet rövid áttekintése479
Absztrakció a programozási nyelvekben479
Osztályok479
Öröklődés480
Polimorfizmus481
Az OOP egy definíciója482
Az OOP nyelvek482
Tiszta és hibrid OOP nyelvek483
Statikus és dinamikus típusellenőrzés483
Tradicionális és referenciaelvű objektummodell483
Objektum-orientált elemzés és tervezés484
Bevezetés az SQL-be487
Mi az SQL?487
A Select utasítás487
Ismétlődő rekordok kiküszöbölése488
Kapcsolatok létrehozása489
A listázási sorrend megváltoztatása489
Számított értékek490
Csoportok definiálása490
További SQL utasítások490
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv