| Előszó | 9 |
| A város térszerkezetének távlati koncepciója | 11 |
| A térbeli fejlődés különböző szintjeinek összehangolása, a koncepció építkezése | 11 |
| Budapest fejlesztési irányai - a város térszerkezetének alakulása | 11 |
| A fejlesztés pólusai | 16 |
| Városrehabilitáció | 21 |
| A település karakter megőrzése és újratermelése | 23 |
| Vagyongazdálkodás, városrehabilitáció és lakáspolitika | 29 |
| Vagyonkezelő Központ | 29 |
| Vagyongazdálkodó társaságok | 29 |
| Rehabilitáció | 30 |
| Bérlakások eladása | 32 |
| Nem lakás céljára szolgáló bérlakások eladása | 33 |
| Lakbérek | 34 |
| Nem lakás céjára szolgáló bérlemények bérének emelése | 35 |
| Lakásfinanszírozás, lakásépítés és Lakásalap | 35 |
| Lakáskötvények | 36 |
| Az ingatlankezelés privatizálása | 36 |
| A közszolgáltató vállalatokról | 37 |
| Értékpapírok | 37 |
| Üzletrészek | 38 |
| Pénzeszközök | 38 |
| Gazdálkodás a város telekvagyonával | 38 |
| Telekérték-emelkedési járulék | 42 |
| Melléklet: Tájékoztató a folyamatban lévő lakásépítési programokról | 44 |
| Közlekedés, közművek | 47 |
| Közlekedés | 47 |
| A főváros közlekedésének helyzete | 47 |
| A főváros koncepciója | 50 |
| A program elemei | 52 |
| Közművek | 63 |
| Általános szempontok | 63 |
| Csatornázás, szennyvízkezelés | 64 |
| Vízellátás | 67 |
| Energiaellátás | 69 |
| Távbeszélő-ellátás | 70 |
| Közszolgáltatások | 70 |
| Egészségügy, szociális politika | 75 |
| Egészségügy | 75 |
| Az alapellátás helye és szerepe a fővárosban | 75 |
| Jelenlegi helyzetkép és a közeli feladatok | 76 |
| Privatizációs lehetőségek az egészségügyben | 78 |
| A baleseti ügyeleti rendszer átalakítása | 80 |
| Az Észak-pesti Kórház működésének koncepciója | 82 |
| Szociális politika - hajléktalanság | 86 |
| Szociális program | 86 |
| A hajléktalanság kezelése | 92 |
| Egészségkárosultak, fogyatékosok | 99 |
| Oktatás, kultúra | 109 |
| Oktatáspolitika | 109 |
| Új pedagóguspolitika | 109 |
| Ingatlanok | 110 |
| Iskolaszerkezet-politika | 111 |
| Felvételi-szelekciós politika | 112 |
| A fejlesztés fő területei | 113 |
| Irányítás | 116 |
| Még egyszer a demokratikus feltételrendszerről | 117 |
| Kultúra | 119 |
| Közgyűjtemények | 120 |
| Közművelődés | 125 |
| Idegenforgalom | 135 |
| Fejlesztési célok | 135 |
| Esemény-élmény turizmus | 136 |
| Gyógy-, fürdő- és rekreációs turizmus | 137 |
| Látogatóturizmus | 138 |
| Üzleti turizmus | 138 |
| A fejlesztés eszközei | 139 |
| Források | 139 |
| Szervezet | 140 |
| Környezetvédelem | 143 |
| Levegőtisztaság-védelem | 145 |
| A közlekedési eredetű szennyezések csökkentése | 146 |
| A kommunális fűtésből eredő szennyezés csökkentése | 149 |
| Az ipari kibocsátások csökkentése | 150 |
| Az átszellőzés védelme | 151 |
| Vízellátás, szennyvízkezelés | 152 |
| Hulladékkezelés | 155 |
| A zöldfelületek védelme | 156 |
| A táji és természeti értékek védelme | 158 |
| Zaj- és rezgésvédelem | 159 |
| Egységes térinformációs rendszer létrehozása | 160 |
| Főváros és kerületek - Főváros és agglomeráció | 167 |
| A kerületek és a főváros | 167 |
| Tények - I. | 167 |
| Tények - II. | 167 |
| Ellentmondások és működési zavarok | 168 |
| Együttműködési törekvések | 172 |
| Összefoglalás | 175 |
| Az agglomeráció és a főváros | 177 |
| A budapesti agglomeráció jellemzői | 177 |
| Az együttműködés keretei | 179 |
| Az együttműködés területei | 180 |
| Rövid és hosszú távú feladatok | 184 |