1.034.150

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A matematikatanítás a gondolkodásfejlesztés szolgálatában

Tantárgypedagógiai szöveggyűjtemény

Szerző

Kiadó: Pedagógus Szakma Megújítása Projekt
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 128 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-807-809-X
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A matematikatanítás megújuló feladatainak megvalósítása érdekében jött létre ez a szöveggyűjtemény. A tradicionális kívánalmak, az alapvető összefüggések, eljárások megtanítása mellett törekedni... Tovább

Előszó

A matematikatanítás megújuló feladatainak megvalósítása érdekében jött létre ez a szöveggyűjtemény. A tradicionális kívánalmak, az alapvető összefüggések, eljárások megtanítása mellett törekedni kell a gondolkodási struktúrák olyan kialakítására, hogy a tanulók önállóan tudjanak kérdéseket és problémákat felvetni, egy életen keresztül képesek legyenek új ismeretek befogadására és alkalmazására. Hazánkban nagy hagyományai vannak matematika-módszertani munkák készítésének. Ezek elsősorban szaktudományos oldalról közelítették meg a problémát. Ugyanakkor alkotó matematikusaink pedagógiai érdeklődése csökkent, miközben határainkon túl a gondolkodás elemzésének fejlődése, a gondolkodás és a matematika kapcsolatának vizsgálata figyelemre méltó. E kötet válogatást ad a kérdéskör újabb eredményeiből, az elméleti megalapozástól indulva a mindennapok gyakorlatáig próbál eljutni.
A gondolkodás pszichológiai elméletének történeti áttekintését nyújtja az első fejezet. Ez elvezet a „kognitív forradalomig", ami az emberi megismerés pszichológiájának, a tudás közvetítésének, a gondolkodás fejlesztésének napjainkban is bővülő keretéül szolgál. Az ezt követő két fejezet a megismerés ezen elméletének alapjait tárgyalja, középpontba állítva a matematikai gondolkodást. A szöveggyűjtemény egészére, de főleg e két tanulmányra jellemző a sok idegen szakkifejezés használata. Ezek részletes értelmezése megtalálható Csapó Benő Kognitív pedagógia (Akadémiai Kiadó, Budapest, 1992) című könyvében. Vissza

Tartalom

Előszó 5
1. A gondolkodás története 6
Denise Dellarosa
2. A kognitív elmélet és a matematikai problémamegoldó tanítás kutatásának alapjai 20
Edward A. Silver
3. Kognitív kutatások az elméleti tudományok és a matematika terén: következtetések
a gyakorlat (és az oktatáspolitika) számára 42
Audrey B. Champagne
4. Az analógiák értéke és korlátai a matematika tanításában 53
Graeme S. Halford és Gillian M. Boulton-Lewis
5. A gondolkodási képességek fejlesztése az aritmetikában 69
Lauren B. Resnick, Victoria Bili és Sharon Lesgold
6. Felsőbb matematikai gondolkodás 89
Tommy Dreyfus
7. Mi is az a metakogníció? 108
Alan H. Schoenfeld
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv