| Geszti Judit - Papp Lajos: Előszó | 7 |
| Rajnai Nadinka: Bevezető | 9 |
| Információs tanácsadás | 15 |
| Lisznyai Sándor: Információs rendszerek és tanácsadás | 15 |
| Az információs rendszerek és a tanácsadás modellje | 15 |
| Információs rendszerek és tanácsadás - dilemmák | 17 |
| Az információk típusai | 19 |
| Interaktív lehetőségek | 21 |
| Új típusú információk és új elrendezések | 22 |
| Tanulságok | 25 |
| Nagy Zoltán: Diáktanácsadók az interneten | 29 |
| Harkányi Adrienn - Kaszás Judit: Choices, a pályázatkeresést segítő számítógépes tanácsadási rendszer | 31 |
| Tanulmányi tanácsadás | 33 |
| Tolonics István: Tanulmányi tanácsadás a felsőoktatásban | 35 |
| Az iskoláról, a felsőoktatási intézményről | 35 |
| Az iskola, a felsőoktatási intézmény és a tanulmányi tanácsadás célja | 38 |
| Vargáné Dávid Mária: A tanulmányi tanácsadás lehetőségei a felsőoktatásban | 41 |
| A csoportos tanácsadás specifikumai | 42 |
| Tolonics István: BMGE Diákcentrum, Támpont Tanácsadó | 46 |
| Az alapítás körülményei | 46 |
| Az alapítás előzményei | 47 |
| Az alapítás alapfeltételei | 48 |
| A működés főbb szakaszai | 48 |
| A BME Támasz diáktanácsadó információs anyaga | 57 |
| Egy elsős naplója | 57 |
| Személyes tanácsadás | 67 |
| Rajnai Nadinka: A tanácsadói kapcsolat, tanácsadás | 70 |
| A tanácsadási helyzet | 70 |
| A pszichológiai, személyes tanácsadás keretei | 72 |
| A hallgatók tanácsadáson való részvételének feltételei | 76 |
| Kozek Lilla Katalin: A karrier-tanácsadás szerepe a felsőoktatásban | 78 |
| A pályatanácsadás és a karrier-tanácsadás viszonya | 78 |
| A karrier-tanácsadás nemzetközi trendjei | 82 |
| A karrier-tanácsadás Magyarországon | 84 |
| Következtetések leendő tanácsadók és kliensek számára | 85 |
| Ritoókné Ádám Magda - Szmejkál Szabolcs: Az ELTE BTK Diáktanácsadó Központja | 87 |
| Rajnai Nadinka: A felsőoktatási tanácsadás a Kodolányi Főiskola Diákanácsadó és Információs Irodájában | 93 |
| Előzmények, megalakulás | 94 |
| Az intézmény működésének alapelvei, filozófiánk | 95 |
| Elvárások, melyekre a tanácsadási tevékenységünk épül | 96 |
| Eddigi tevékenységek, különböző tevékenységi formák | 98 |
| Kortárs segítők | 105 |
| Szenes Márta: A kortárs segítés szerpe a diáktanácsadók működésében | 109 |
| Tagtoborzás, felkészítés a tanácsadói feladatokra | 110 |
| Képzési tematika | 110 |
| A kortárs segítők tevékenységi területei a diáktanácsadás keretein belül Szegeden | 113 |
| Szenes Mária - Katona Edit - Katona Miklós: A Diákcentrum Universitas, Szeged működésének bemutatása | 118 |
| Előzmények, megalakulás, fejlődés | 118 |
| A Diákcentrum Universitas elhelyezkedése az egyetem struktúrájában, belső felépítése | 119 |
| A működés alapelvei, célkitűzései, szolgáltatások | 121 |
| Kapcsolatrendszer - Kommunikáció | 123 |
| Az intézmény elhelyezése - infrastrukturális jellemzők | 125 |
| A működés anyagi forrásai | 125 |
| Rajnai Nadinka: Szolgáltatást nyújtó Diákközpontok | 127 |
| Függelék | 137 |
| Külföldi továbbtanulási információs központok | 137 |
| A Soros Alapítvány által támogatott diákcentrumok, diáktanácsadók | 139 |
| Jegyzetek | 143 |