kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Nemzeti Tankönyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
| Oldalszám: | 550 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-19-5296-7 |
| Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 42498/2. |
| Előszó | 7 |
| Oktatáselméleti irányzatok | 9 |
| Az oktatáselmélet értelmezése | 10 |
| A különböző oktatáselméleti irányzatok felosztására tett próbálkozások | 11 |
| A tudomány előtti elképzelések, filozófiai gyökerek és a gyakorlat | 13 |
| A megszülető pedagógia diszciplína "oktatáselméleti" koncepciója | 14 |
| A tapasztalati pszichológiai szálak | 16 |
| Értékelméleti irányzat | 18 |
| A társadalmi igényekhez igazodó irányzat | 18 |
| Az oktatáselmélet differenciációjához kapcsolódó, a különböző társtudományok eredményeire interdiszciplinárisan építő irányzatok | 20 |
| Az oktatáselmélet integrálódásához kapcsolódó irányzatok | 23 |
| Napjaink alternatív irányzatai | 27 |
| A posztmodern irányzat | 33 |
| Elmélet kontra gyakorlat | 35 |
| Összefoglalás | 35 |
| Feladatok | 36 |
| Irodalom | 36 |
| Az oktatás társadalmi meghatározottsága | 45 |
| Bevezetés | 46 |
| A társadalom és az oktatási folyamatok közötti meghatározó viszony | 58 |
| Az oktatás társadalmi meghatározottsága az ezredforduló Magyarországán, folyamatok és feladatok | 68 |
| Összefoglalás | 72 |
| Feladatok | 74 |
| Irodalom | 75 |
| A tanuló | 77 |
| Bevezetés | 78 |
| A gyermekstátus értelmezése | 78 |
| A pedagógus gyermekszemléletét befolyásoló tényezők | 80 |
| Szempontok az egyéni különbségek értelmezéséhez | 83 |
| A gyermek megismerése, megértése | 85 |
| Összefoglalás | 92 |
| Feladatok | 92 |
| Irodalom | 93 |
| A pedagógus | 96 |
| A pedagógiai hatékonyság összetevői | 97 |
| A kedvelt, eredményes pedagógusra jellemző tulajdonságok | 99 |
| Az alapvető személyiségvonások, az alapképességek | 99 |
| A pedagógiai képességek | 101 |
| A pedagógiai tudás szintjei és típusai | 102 |
| A gyakorlati készségek | 104 |
| A pedagógiai gondolkodás, a pedagógiai döntések | 107 |
| A tanári hitek és filozófiák | 110 |
| A reflektív tanár | 111 |
| Összefoglalás | 113 |
| Feladatok | 114 |
| Irodalom | 115 |
| A tanulás | 117 |
| Bevezetés | 118 |
| A tanulásra vonatkozó tudományos nézetek fejlődése | 120 |
| A tanulásról alkotott felfogás az ókorban és a középkorban | 120 |
| A tanulás irányítása a korszerű pedagógiai elképzelésekben | 145 |
| Összefoglalás | 153 |
| Feladatok | 154 |
| Irodalom | 155 |
| Az oktatás célrendszere | 159 |
| Bevezetés | 159 |
| Az oktatási cél fogalma | 161 |
| Az oktatási cél funkciói | 165 |
| Az oktatás céljainak kiválasztása | 166 |
| Az általános célok konkrét követelményekké alakítása | 182 |
| Összefoglalás | 185 |
| Feladatok | 185 |
| Irodalom | 187 |
| Az oktatás tartalma | 190 |
| Bevezetés | 191 |
| Az oktatás tartalmának alakulása a nevelés történetében | 195 |
| Az oktatás tartalmának "forrásvidékei"s e források "felhasználásának" kritériumai | 200 |
| Az oktatás tartalmának alakulása az ezredforduló Magyarországán | 215 |
| Összefoglalás | 217 |
| Feladatok | 218 |
| Irodalom | 219 |
| Az oktatási folyamat | 221 |
| Bevezetés | 222 |
| Az oktatási folyamat | 223 |
| Az oktatási folyamat különböző szempontú megközelítése | 224 |
| Az önszabályozást kiépítő oktatási folyamat | 229 |
| Az oktatási folyamatot motiváló modell | 255 |
| Összefoglalás | 264 |
| Feladatok | 265 |
| Irodalom | 267 |
| Az oktatás stratégiái és módszerei | 271 |
| Stratégia-módszer-eljárás | 272 |
| Oktatási stratégiák | 275 |
| Az oktatási módszer fogalma | 283 |
| A módszerek csoportosítása, osztályozása | 284 |
| Oktatási módszerek | 285 |
| A módszerek kiválasztása | 313 |
| Összefoglalás | 318 |
| Irodalom | 319 |
| Az oktatás eszközei, tárgyi feltételei | 323 |
| A taneszköz fogalma | 324 |
| A taneszközök története | 326 |
| A taneszközök lehetséges csoportosítása | 329 |
| Taneszközök a tanítási-tanulási folyamatban | 332 |
| Taneszközök a tanítási órán | 337 |
| Összefogalalás | 342 |
| Feladatok | 343 |
| Irodalom | 343 |
| Az oktatás szervezeti keretei és formái | 345 |
| Az oktatás szevezetei keretei | 346 |
| Az oktatás szevezeti formái | 357 |
| Összefoglalás | 363 |
| Feladatok | 364 |
| Irodalom | 365 |
| Az oktatás szervezési módjai és munkaformái | 368 |
| A szervezési mód és munkaforma értelmezése | 369 |
| A frontális munka | 369 |
| Az egyéni munka | 374 |
| A párban folyó tanulás | 379 |
| A csoportmunka | 382 |
| A szervezési módok szimultán az alkalmazásáról | 385 |
| Összefoglalás | 387 |
| Feladatok | 387 |
| Irodalom | 389 |
| A pedagógiai értékelés | 392 |
| Az értékelés fogalmának alakulása | 393 |
| Az értékelés funkciói | 396 |
| A viszonyítás problémája | 404 |
| Az értékelés folyamata | 405 |
| Megítélés, becslés, mérés | 409 |
| Mérésmetodológiai követelmények | 410 |
| Külső és belső értékelés | 412 |
| Az értékelők | 412 |
| Összefoglalás | 413 |
| Feladatok | 414 |
| Irodalom | 414 |
| Tanulásszervezés | 418 |
| A tanár szervezőtevékenységét meghatározó elméleti megközelítések | 419 |
| A szervezési és tanítási problémák megkülönböztetése | 422 |
| A szervezés tevékenységformái | 423 |
| Nem célravezető szervezési-irányítási eljárások, tanári gyakorlatok | 431 |
| Összefoglalás | 432 |
| Feladatok | 433 |
| Irodalom | 434 |
| Különleges bánásmódot igénylő gyermek | 435 |
| A különleges bánásmódot igénylő gyermek fogalma, csoportosításuk | 436 |
| Speciális tanulási nehézséggel rendelkező tanulók | 437 |
| Integrált nevelés az oktatási intézményekben | 439 |
| A tehetésges tanulók | 445 |
| A tehetségnevelés, tehetségfejlesztés | 450 |
| A differenciált oktatás | 458 |
| Összefoglalás | 459 |
| Feladatok | 460 |
| Irodalom | 461 |
| Az iskolai oktatómunka tervezése | 465 |
| A tervezési tevékenység sajátosságai | 466 |
| Az oktatástervezés szintjei | 470 |
| Összefoglalás | 486 |
| Feladatok | 486 |
| Irodalom | 487 |
| A kezdő pedagógus | 489 |
| A kezdő tanárok legfontosabb problémái | 491 |
| A kezdő és tapasztalt tanár tevékenységben, gondolkodásában megfigyelt alapvető különbségek | 492 |
| Milyen tanár vagyok? | 497 |
| Mire törekedjen, mit tehet a kezdő tanár? | 500 |
| Önelemző eljárások, fejlesztő technikák | 505 |
| Összefoglalás | 508 |
| Feladatok | 509 |
| Irodalom | 511 |
| Névmutató | 513 |
| Tárgymutató | 523-550 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.