kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Tűzött kötés |
| Oldalszám: | 170 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 23 cm x 17 cm |
| ISBN: | |
| A didaktika fogalma | 3 |
| Az oktatás fogalma | 6 |
| Oktatás és nevelés | 9 |
| Az oktatás és a képzés tartalma | 15 |
| A tanítási anyag kiválasztása | 16 |
| A tanítási anyag kiválasztásának szempontjai a szocialista didaktikában | 19 |
| A tudomány és a tantárgy egymáshoz való viszonya | 24 |
| A tananyag elrendezése | 25 |
| A tanterv szerkezete | 26 |
| Az általános iskolai tantervek | 27 |
| A tankönyvek | 31 |
| Az oktatás folyamata | 34 |
| A tudományos megismerés és az iskolai ismeretszerzés megegyező és eltérő sajátosságai | 37 |
| Az oktatási folyamat pedagógiai sajátosságai, fő mozzanatai | 40 |
| A jártasságok és a készségek megszerzésének folyamata | 53 |
| Az oktatási folyamat lélektani vonatkozásai | 55 |
| A motiváció | 55 |
| A tanítási óra mint az iskolai munka alapvető szervezeti formája a szocialista iskolában | 58 |
| A tanítási órák összefüggése, rendszere, típusai | 64 |
| A kombinált vagy vegyes típusú óra | 67 |
| Új ismeretek feldolgozására szánt óra | 71 |
| Ismétlő-rendelkező óra | 73 |
| Az ismeretek gyakorlati alkalmazására szánt óra | 74 |
| Az ellenőrző óra | 77 |
| Az oktatás módszerei | 79 |
| A módszert meghatározó tényezők | 81 |
| Az új ismeretek feldolgozásának módszerei | 87 |
| Az ismeretek szóbeli kifejtése a nevelő által | 87 |
| A beszélgetés | 91 |
| A bemutatás | 95 |
| A tanulók önálló megfigyelései, laboratoriumi és gyakorlati munkái | 100 |
| A tanulók munkája a tankönyvvel és más könyvekkel | 103 |
| Az ismeretek megszilárdításának, a jártasságok és készségek kialakításának módszerei | 105 |
| A tankönyv anyagának megtanulása | 105 |
| A gyakorlás | 109 |
| Az ismétlés | 111 |
| Az ismeretek, jártasságok és készségek ellenőrzésének módszerei | 114 |
| Didaktikai alapelvek | 118 |
| A didaktikai alapelvek rendszere | 120 |
| A tanulók kommunista nevelésének elve az oktatásban | 120 |
| A tudományosság elve | 121 |
| A tanulók tudatosságának és aktivitásának elve | 122 |
| A szemléletesség elve | 125 |
| Az elmélet és gyakorlat kapcsolatának elve | 126 |
| Az oktatás rendszerességének és fokozatosságának elve | 127 |
| Az ismeretek tartós elsajátításának elve | 128 |
| Az oktatás érthetőségének elve | 129 |
| A közösségi elv és a tanulókkal való egyéni bánásmód elve | 130 |
| A nevelői közösség munkájának összehangolása az oktatásban | 131 |
| A tanító előkészületei az oktató-nevelő munkára | 133 |
| Általános előkészület | 133 |
| A tanmenet | 134 |
| Az órarend | 136 |
| Felkészülés a tanítási órára. Az óravázlat | 137 |
| A tanítási órák elemzése | 143 |
| Szempontok a komplex óraelemzéshez | 147 |
| Szempontok ismétlő-rendszerező órák elemzéséhez | 150 |
| A gyakorlóóra speciális elemzési szempontjai | 150 |
| Speciális szempontok a számonkérő-ellenőrző óra elemzéséhez | 150 |
| A tanítási órák speciális elemzése | 151 |
| Óraelemzési tervek | 154 |
| Oktatás az összevont osztályú tanulócsoportokban | 156 |
| Az oktatási munka az összevont osztályú tanulócsoportokban | 160 |
| Egységes óra vázlata | 164 |
| Kétegységes óra vázlata | 165 |
| Tartalomjegyzék | 168 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.