kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Gödöllői Agrártudományi Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar |
|---|---|
| Kiadás helye: | Gödöllő |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött papírkötés |
| Oldalszám: | 228 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | |
| Bevezetés | 3 |
| A didaktika fogalma, tárgya, kapcsolata más tudományokkal | 5 |
| A didaktika fogalma | 5 |
| A didaktika tárgya, vizsgálódási területei | 6 |
| A didaktika kapcsolata más tudományokkal | 10 |
| Didaktikai alapfogalmak | 16 |
| Tanulás, tanítás | 16 |
| Ismeret, tudás | 19 |
| Jártasság, készség | 24 |
| Képesség | 31 |
| Oktatás, képzés, nevelés | 33 |
| A tanítás és tanulás pedagógiai alapelvei | 37 |
| Az iskola és az élet kapcsolata | 39 |
| A tudományosság és a szakszerűség | 44 |
| A rendszeresség és fokozatosság | 47 |
| A motiváció | 49 |
| A tanulói tudatosság és aktivitás | 51 |
| A szemléletesség | 55 |
| A koncentráció | 58 |
| A differenciálás | 62 |
| Az ismeretek tartóssága | 65 |
| A tanítás-tanulás célja, feladata és tartalma a szakmai képzésben | 68 |
| A tantervek és tankönyvek fejlesztése | 68 |
| A társadalmi célok és igények számbavétele | 69 |
| A szakmai képzést nyújtó iskola célja és feladatai | 71 |
| Az általános képzés tartalma | 83 |
| A szakmai elméleti és gyakorlati képzés tartalma | 88 |
| Az általános és szakműveltség összhangja | 90 |
| A tananyag elrendezése, didaktikai rendszerbe foglalása | 98 |
| A tanterv műfaji kérdései | 102 |
| A tantervek jellege, típusai | 102 |
| Az óraterv | 108 |
| A tantervek szerkezeti felépítése | 114 |
| A tankönyvek | 115 |
| A tanítás és tanulás folyamata | 121 |
| A tanítási-tanulási folyamat szerkezete | 122 |
| A munkatanulás mint megismerési és cselekvési folyamat | 125 |
| A tanítási-tanulási folyamat irányításának kibernetikai vonatkozásai | 135 |
| A tanítási-tanulási folyamat megszervezése | 136 |
| A tanítás-tanulás szervezeti formái | 147 |
| A tanítási órák (gyakorlati foglalkozások) szerkezete és típusai | 148 |
| A gyakorlati oktatás rendszerei | 152 |
| A tanítás-tanulás szervezési módjai | 158 |
| A tanítás-tanulás eszközei és módszerei | 160 |
| Eszközök és módszerek kapcsolata | 167 |
| A tanítás-tanulás eszközrendszere | 167 |
| A tanítás-tanulás módszerei | 170 |
| A módszerek általános jellemzői | 177 |
| Az ismeretek szóbeli kifejtése | 177 |
| A beszélgetés (megbeszélés) és a vita | 180 |
| A bemutatás (szemléltetés) és megfigyelés | 183 |
| A tanulók önálló munkája nyomtatott szövegekkel | 185 |
| A gyakorlás | 187 |
| A tanulók tudásának ellenőrzése és értékelése | 192 |
| A szaktanár felkészülése a tanítási órára, gyakorlati foglalkozásra | 212 |
| A pedagógiai folyamat megtervezése | 212 |
| A tanítási órák és gyakorlati foglalkozások elemzése | 217 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.