kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Magánkiadás |
|---|---|
| Kiadás helye: | Szombathely |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött keménykötés |
| Oldalszám: | 639 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 30 cm x 21 cm |
| ISBN: | 963-204-320-0 |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal illusztrált. |
| I. kötet | 5 |
| Előszó | 9 |
| Didaktikai koncepciók | 9 |
| A didaktika, mint oktatáselmélet | 11 |
| Didaktika, mint a tanulás elmélete | 12 |
| A didaktika, mint információelméleti - kibernetikus értelmezés | 16 |
| Didaktika, kommunikatív értelemben | 18 |
| A didaktikai koncepciók kritikája | 20 |
| Út a vallásoktatás szakdidaktikájához | 20 |
| A vallásoktatás szakdidaktikájának általános meghatározása és tartalma | 23 |
| A vallásoktatás szakdidaktikájának speciális meghatározása és tartalma | 26 |
| A nemkeresztény vallások vallásoktatása | 32 |
| A Korán | 33 |
| A hadít | 34 |
| Neoiszlám | 38 |
| A görög és római vallásoktatás | 38 |
| Görög vallás, -vallásoktatás | 41 |
| A görög vallásoktatás | 47 |
| Összegzés | 49 |
| A római vallás - és vallásoktatás | 53 |
| Információk a zsidó- és keresztény kultúra oktatásából | 53 |
| Tanítók és tanítványok a Bibliában | 53 |
| Bevezetés | 54 |
| Tanítók az Ószövetségben | 57 |
| Ószövetségi tanítványok | 59 |
| Tanítók az Újszövetségben | 61 |
| Újszövetségi tanítványok | 62 |
| Alapvető tanítás az igehirdetés | 62 |
| Előszó | 62 |
| Igehirdetés az Ószövetségben | 63 |
| Jézus és az apostolok igehirdetése | 64 |
| Különböző hallgatóság | 64 |
| Az igehirdetés tartalma | 65 |
| Az igehirdető | 65 |
| Igehirdetési formák | 66 |
| Igehirdetés, liturgikus keretben | 67 |
| Igehirdetés a második században | 68 |
| Igehirdetés a szentatyák korában | 70 |
| Igehirdetés a keresztény középkorban | 71 |
| Igehirdetés a Tridenti egyetemes zsinat (1545-1563) után | 73 |
| Igehirdetés a II. Vatikáni Zsinat (1962-1965) után | 73 |
| Igehirdetés az istentiszteleteken kívül | 74 |
| Az igehirdető jogi és szakmai illetékessége | 74 |
| Katekézis, avagy bevezetés és felkészítés a keresztény életre | 78 |
| A katekumenátus és továbbfejlődése | 81 |
| Hitoktatás és katekézis a Tridenti Zsinat után | 87 |
| Iskolai hitoktatás | 88 |
| A hitoktatás kateketikus karaktere a társadalom különböző területein - és intézményeiben | 89 |
| Továbblépések a katekétikus hitoktatás feladataiban | 91 |
| Bevezető | 97 |
| Lelkipásztori útmutatás | 101 |
| A felnőttek katekumenátusát visszaállító | 102 |
| Dokumentum jelentősége és fontosabb előírásai | 102 |
| A dokumentum jelentősége | 102 |
| A katekumenátus, vagyis a beavató szentségekhez vezető út | 102 |
| Szolgálatok és megbízások a katekumenátus folyamán | 102 |
| A beavatás ideje | 103 |
| Beavatás kivételes esetekben | 104 |
| A katekumenátus (A keresztény életre való lelki felkészülés) rendje hazánkban | |
| A prekatekumenátus (Az előjelöltség) időszaka | 104 |
| A katekumenátus időszaka és szertartásai | 105 |
| A katekumenek közé való befogadás szertartása (Kötelező szertartás) | 106 |
| A megtisztulás és a megvilágosodás időszaka és szertartásai | 106 |
| A kiválasztás szertartása (Kötelező szertartás) | 107 |
| A beavató szentségek | |
| A hit elmélyítésének (A misztagógiának) ideje | 108 |
| Kiknek kell a katekumenátus útját végigjárniuk? | 109 |
| Felnőttek, fiatalok katekumenátusa | 109 |
| Kereszteletlen felnőttek és fiatalok | 109 |
| Elsőáldozásra vagy (és) bérmálásra készülő megkeresztelt felnőttek és fiatalok | 110 |
| Gyermekkorban szentségekben részesült, de hitüket nem gyakorló felnőttek és fiatalok újra elvezetése gyónáshoz és áldozáshoz | 110 |
| Gyermekek katekumenátusa | 111 |
| Meg nem keresztelt iskolás korú gyermekek katekumenátusa | 111 |
| A katekumenátus bevezetésének módja | 113 |
| A katekumenátus ajánlása | 113 |
| Néhány konkrét teendő | 114 |
| A vallásoktatás Magyarországon | 117 |
| A kolostir iskolák | 118 |
| Plébániai iskolák | 118 |
| Városi iskolák | 118 |
| A reformáció, valamint az ellenreformáció kora | 118 |
| A "Ratio Educationis" Magyarországon | 125 |
| A Ratio rendelkezései a katolikus iskolákra vonatkozólag | 125 |
| Reformtörekvések a forradalom esztendejében | 126 |
| Az iskolaügy rendezése 1868-tól | 126 |
| Az 1868. évi 38. t. c. lényeges előírásai | 126 |
| Vallásoktatás a II. világháború után | 127 |
| Az örökölt viszony "állam és egyház között" | 128 |
| A talpra állás | 128 |
| A támadó erők | 128 |
| A katolikus álláspont | 129 |
| Megindultak a támadások | 129 |
| Döntő támadás: 1948. május-júniusban | 130 |
| A hitoktatás helyzetének megváltoztatása | 130 |
| Rendeletek a hitoktatásról | 131 |
| Az iskolai hitoktatás szabályozása | 131 |
| Az általánso iskolások templomi hitoktatásának szabályozása | 131 |
| A zsinat utáni megújulás | 132 |
| Vajúdó lehetősége: idézet | 132 |
| Átmenet | 133 |
| Ezredrofulóra készülve | 135 |
| Sokadik újjászületés | 136 |
| A vallásoktatás koncepciói | 139 |
| A vallásoktatás egyik fajtása a kérügmatikus katekézis | 139 |
| A hermeneutikus koncepció | 140 |
| A problémaorientált vallásoktatás | 141 |
| A terapeutikus elméleti modell | 144 |
| A mai vallásoktatás jellemzői | 148 |
| A pedagógia és szociokulturális környezet figyelembe vétele | 148 |
| Legitimizáció a konvergenciamodellben | 148 |
| A VO és a katekézis egymához való pozitív viszonya | 148 |
| A célok és feladatok elterjedt skálája | 149 |
| A hit és az élet korrelációja | 149 |
| A didaktikai felelősség | 151 |
| A nyitott és az orientált oktatás | 151 |
| A teljes jogú vallásoktatás | 153 |
| A vallás nem magánügy | 154 |
| Aludozás a hitoktatás körül | 159 |
| Az iksolák államosítása | 164 |
| 1990. évi IV. törvény | 174 |
| 1. Fejezet | 174 |
| A lelkiismereti és vallászabadság joga | 174 |
| Részletes indoklás | 175 |
| Lelkiismereti szabadság | 176 |
| A vallásoktatás megalapozása - egy jövőkép | 179 |
| Altenatív megalapozás | 179 |
| Egyoldalú egyházi megalapozás | 179 |
| Iskolaelméleti megalapozás | 179 |
| A nehézségek feloldása | 180 |
| Pedagógiai és teológiai megalapozás | 180 |
| Kultúrtörténeti érvelés | 180 |
| Az antropológiai érvelés | 181 |
| A társadalmi érvelés | 181 |
| Megalapozás a konvergencia-modellben | 182 |
| Jogi legitimáció | 182 |
| VO - "rendes tantárgy" tervezete | 182 |
| VO - "egyetértésben a vallási felekezetek alapelveivel" | 183 |
| Problémafelvetés: az állam semlegessége | 183 |
| Több felekezeti gyermek az iskolában! - Így a VO felekezetiségének megalapozása szükséges | 183 |
| A problémakörhöz | 183 |
| A VO felekezetiségének alapjai | 184 |
| Felekezeti nyitottság/nyíltság | 185 |
| A keresztény vallásoktatás alapja a Biblia | 189 |
| A Biblia a vallásoktatásban | 189 |
| A Biblia szerepe a múltban és a jelenben | 189 |
| A korrelációs didaktikai új kezdet a bibliadidaktikában | 189 |
| A bibliadidaktika célja | 191 |
| A bibliai szövegfeltárás módszerei | 192 |
| A módszerreflexiók kiindulópontja a didaktikai reflexió | 192 |
| Előzetes bibliadidaktikai döntések | 192 |
| Módszerek leírása | 193 |
| Egy biblikus téma feldolgozása: Jézus halála, mint történelmi esemény | 197 |
| Alapgondolat | 197 |
| Bevezetés | 198 |
| A politikai és vallási helyzet Jézus korában | 198 |
| Júdea vallási és politikai önkormányzata | 198 |
| A Szenvedéstörténet | 199 |
| Jézus halálának értelmezése az őskeresztény hagyományban | 202 |
| A vallásoktatás egyháztörténelmi témái | 212 |
| Egyháztörténeti témák a vallásoktatásban | 212 |
| Az egyháztörténet módszerei | 212 |
| Az egyháztörténelem - oktatás helyzetelemzése és helymeghatározása | 213 |
| A reprezentatív témák kiválasztásának kritériumai | 213 |
| Az egyháztörténelem-oktatás reprezentatív témái | 214 |
| Egyháztörténelmi témák | 215 |
| A zsidóság és a nem keresztény vallások bemutatása a vallásoktatásban | 218 |
| A kereszténység zsidó gyökerei | 218 |
| A zsidókkal kapcsolatos negatív újszövetségi kijelentések | 219 |
| Liturgia | 219 |
| Történelem | 219 |
| bibliai szövegek | 224 |
| Hammurapi | 227 |
| Kr. e. XVIII. század | 227 |
| Homérosz | 227 |
| Szolón | 227 |
| I. Hillél | 228 |
| Misna | 229 |
| Jeruzsálemi Talmud | 229 |
| Babilóniai Talmud | 230 |
| Állam és vallás | 230 |
| Két nép, egy föld | 232 |
| "Nostra Aetate" | 233 |
| (A vallások közös vonásai) | 242 |
| (A hinduizmus, buddhizmus és egyéb vallások értékei) | 242 |
| (A muzulmán vallás nagyrabecsülése) | 242 |
| (Benső kapcsolat az izraelita vallással) | 243 |
| (Az egyetemes testvériség minden diszkriminációt kizár) | 243 |
| Különböző vallások tanítása a mindenhatóról | 246 |
| Hitigazságok és az erkölcsös hitélet kapcsolata a vallásoktatásban | 251 |
| Hitigazság a gyakorlatban | 252 |
| A hittan és a hitélet gyakorlata a vallásoktatásban - Dogmatikus tételek és alkalmazásuk | 252 |
| A hit tartalmának megértése és értelmezés (dogmatikai témák a VO-ban) | 252 |
| Az etikus cselekvés megtanulása (etikai nevelés a VO-ban) | 252 |
| Az egyház alapfunkciói a vallásoktatásban (A gyakorlati teológia témái a VO-ban) | 255 |
| Összefoglalva | 260 |
| Tapasztalaton alapuló vallásoktatás | 261 |
| A tanulók szerepe a vallásoktatás szerkezetében | 263 |
| A tanuló kritikája a hagyományos vallásoktatással szemben | 269 |
| A tanuló vallásoktatással kapcsolatos elvárásai | 270 |
| Motiválás | 271 |
| A hittanár és hittanárnő az elvárások feszültségében | 274 |
| A tanulók és a szülők | 274 |
| Az állam, iskola, társadalom | 274 |
| Az egyház és a helyi közösség | 274 |
| Én-identitás | 275 |
| A vallástanár, mint szakember | 275 |
| A vallástanár, mint pedagógus | 275 |
| A vallástanár, mint keresztény | 275 |
| A vallástanár, mint tanú | 276 |
| Segítség az úton | 276 |
| A tanár - tanuló interakció | 278 |
| Nevelési stílusok | 278 |
| Tanítási illetve oktatási formák | 278 |
| Az oktatás szociális formái | 279 |
| Verbális interakció | 279 |
| Az elvárás -interakció | 280 |
| A tananyag tagolása | 282 |
| Különböző tagolási sémák | 282 |
| Formális fokozati elméletek | 282 |
| Tanítási fokozatok | 283 |
| Munkafokozatok | 283 |
| Tanuláspszichológiai fokozatok | 283 |
| Az óra tagolásának előnye | 284 |
| A tagolás, mint a valláskoktatás formája | 285 |
| A vallásoktatás tagolási elemei | 286 |
| Alternatív elemek a hittanóra tagolásához | 286 |
| Ellenőrzés | 290 |
| Az eredménykontroll | 290 |
| A feltételek ellenőrzése | 290 |
| Az oktató magatartásának vizsgálata | 291 |
| Módszertani megfontolások | 291 |
| Variálható módszerpaletta | 293 |
| Kontroll az egyházi pedagógiában | 293 |
| Gyakorlás és ismétlés | 294 |
| "A gyakorlás ismétlést jelent" | 298 |
| Kívülről való tanulás | 298 |
| Házi feladat - nemcsak gyakorlásra/ismétlésre | 298 |
| Munkaeszközök és technikák | 299 |
| Gyakorlás/ismétlés az egyházi pedagógiában | 302 |
| II. kötet | |
| Különböző módszerek a hitoktatás szakaspecifikus keretein belül | 4 |
| Bevezetés. A vallásdidaktika módszerelméleti szándéka | 4 |
| Módszertani kérdések a didaktikai teóriaképzés kontextusában | 4 |
| Fogalom és osztályozás | 4 |
| Módszerek és közvetítés | 5 |
| Kölcsönös összefüggés és a hangsúlyos szempont | 5 |
| Módszerek a valláspedagógiai koncepciók kontextusában | 5 |
| Módszerek a hitoktatás szakmaspecifikus keretein belül | 6 |
| A módszervállalás kritériumai a hitoktatásban | 7 |
| Módszertani kérdések helyzete a didaktikai vitában | 8 |
| A módszertani elemek osztályozásához | 8 |
| Fogalmi magyarázatok | 8 |
| A módszertani elemek rendezési sémája | 9 |
| Néhány szempont a módszerek megválasztásánál | 9 |
| A vallásoktatás céljai és feladatai | 11 |
| Problémafelvetés és megoldási javaslat | 11 |
| Tárgyorientált vagy a tanulási cél által irányított VO? | 11 |
| A VO céljainak meghatározása | 11 |
| Próbálkozások a strukturálásra | 11 |
| Az Én -képesség | 11 |
| Észorientáció | 12 |
| Közösség - képesség | 12 |
| Képesség a szolidáris élethez | 13 |
| Útmutatás a kritikai és kommunikációs képességhez | 13 |
| A világhoz viszonyulás képessége | 13 |
| Felelősség a világért | 13 |
| Környezeti nevelés a VO-ban | 13 |
| A keresztény környezetnevelés feladatai | 13 |
| Képesség a hitre | 14 |
| A hit szolgálata | 14 |
| Impulzusok az egyházi életre | 14 |
| Záró megjegyzések | 14 |
| A vallásoktatás megtervezése | 14 |
| Néhány alapelv az oktatás megtervezéséhez | 15 |
| A tanítás és tanulás keretfeltételei: a tanár és a tanuló feltételei | 15 |
| Az oktatás előkészítésének fokozatai | 16 |
| Tanterv-curriculum elkészítése | 20 |
| Tanterv | 21 |
| Tanterv | 21 |
| Curriculum | 21 |
| A curriculum elmélet felvétele a valláspedgaógiába | 22 |
| Újabb tantervek | 22 |
| Céltanterv az ált. iskolai katolikus vallásoktatás számára | 23 |
| Alaptanterv a vallásoktatásra | 24 |
| A katolikus hittan curriculáris tanterve | 25 |
| A tantervek vallásoktatástbeli jelentősége | 26 |
| A római katolikus hitoktatás kerettanterve | 29 |
| Bevezetés | 29 |
| A 8 osztályos általános iskolák hittanterve | 30 |
| A 4 osztályos gimnáziumok és középiskolák hittan tanterve | 35 |
| A 6 + 6 és 4 + 8 osztályos iskolák hittan tanterve | 37 |
| A 10 osztályos általános iskolák 9. és 10. osztályának hittan tanterve | 38 |
| A kétéves szakképző iskolák hittan tanterve | 39 |
| A MKK kérdéseinek elrendezése az általános iskola 1-8. osztályának kateketikai tantervének megfelelően | 40 |
| A legfontosabb imádságok és tudnivalók | 41 |
| Előkészületi lap | 41 |
| Szociális oktatási formák a vallásoktatásban | 56 |
| Bevezető | 57 |
| Frontális oktatás, illetve osztálytanítás | 57 |
| Visszatekintés | 57 |
| Frontális oktatás/osztálytanítás | 58 |
| A frontális oktatás gyakorlata | 58 |
| Összegzés | 59 |
| A partnermunka | 59 |
| Az egyéni munka | 60 |
| Egyházpedagógiai reflexiók a szociális oktatási formákra | 61 |
| Csoportos oktatás | 61 |
| Gyökerek | 61 |
| Definíció. Mi tartozik a csoportos oktatáshoz? | 62 |
| A tervezés szempontjai | 62 |
| Csoportos oktatás és a valláspedagógia | 63 |
| A kiscsoportos munka nehézségei és lehetőségei a hitoktatásban és a bérmálási munkában | 64 |
| Projektoktatás | 64 |
| Fogalom | 64 |
| Történelmi gyökerek | 64 |
| Egy projekt lépései, ismertetőjegyei és tervezése | 64 |
| Projekttanulás a hitoktatásban | 66 |
| Programozott tanulás és programozott médiák - a vallásoktatásban | 69 |
| Fogalmak magyarázata | 71 |
| Programozott tanulás | 71 |
| A valláspedagógia alkalmazásában rejlő lehetőségek | 72 |
| Játékformák | 73 |
| Bevezetés | 74 |
| Színpadi - drámai analzis | 74 |
| Antropológiai analízis | 75 |
| A bibliodráma | 77 |
| Egyházi környezetismeret | 81 |
| Bevezetés | 81 |
| 1. sz. melléklet | 89 |
| 2. sz. melléklet | 90 |
| 3. sz. melléklet | 93 |
| 4. sz. melléklet | 93 |
| 5. sz. melléklet | 93 |
| 6. sz. melléklet | 93 |
| 7. sz. melléklet | 93 |
| 8. sz. melléklet | 93 |
| 9. sz. melléklet | 93 |
| 10. sz. melléklet | 101 |
| Szimbolikus megismerés | 102 |
| Bevezetés | 102 |
| A szimbólum érzékelhető valóságának biblikus megközelítése | 102 |
| Szimbólumok és a szimbolikus kommunikáció, mint vallásdidaktikai feladat | 105 |
| A szimbólumok valláspedagógiai vonatkozásai | 105 |
| Szimbolizáció, mint az élet és a hit kölcsönös viszonyának alapvető módja | 105 |
| Mi a szimbólum? | 106 |
| A szimbólumhermeneutika perspektívái | 106 |
| A hit szimbóluma és szimbólumterülete | 106 |
| Szimbólumdidaktika - szimbolikus kommunikáció az életben és a dogmatörténetben | 108 |
| Szimbólumképzés | 113 |
| Ritualizáció | 114 |
| A szimbólumok nyelve | 114 |
| Szimbólum és a művészet | 116 |
| Példaképek - szimbólumok és a hitélet kialakítása | 116 |
| Szimbólumdidaktika a semleges és a manipulált szimbólumok horizontjában | 119 |
| Nyelvi kommunikáció a vallásoktatásban | 121 |
| A tájékozódás eszköze | 123 |
| Nyelv és gondolkodás | 123 |
| A nyelv és az ember | 125 |
| Nyelv és vallásoktatás | 125 |
| Az oktatásról általában | 126 |
| A vallásoktatásról | 126 |
| Társalgási módszerek | 126 |
| Beszélgetés | 129 |
| Elbeszélés | 129 |
| A meditatív cselekvsé formái | 130 |
| Beszélgetési módszerek a hitoktatásban | 130 |
| A beszélgetés nélkülözhetetlnesége az oktatásban | 130 |
| Miért fontos az oktatási beszélgetés? | 130 |
| Az oktatási beszélgetések formái | 131 |
| Csevegés | 131 |
| Oktatási beszélgetés | 131 |
| Tanulói beszélgetések | 131 |
| A vita | 132 |
| Egyházpedagógiai kitekintés | 132 |
| Elbeszélés | 133 |
| Az elbeszélés az emberi kommunikáció elemi módja | 133 |
| Elbeszélés, mint oktatási módszer | 133 |
| Az elbeszélés típusai | 134 |
| Elbeszélő műhely | 135 |
| Elbeszélés az oktatás folyamatában | 136 |
| Egyházpedagógiai kitekintés | 137 |
| Meditáció | 138 |
| A probléma felvázolása | 138 |
| Az integrált meditáció alapstruktúrája | 138 |
| Az Evangélium fogalmi és meditatív elsajátításának polaritása | 142 |
| A meditáció valláspedagógiai hatásai | 143 |
| Keresztút | 143 |
| Csend és csendesgyakorlatok | 162 |
| Az első ismertetőjelek | 162 |
| A csend- és a csendes gyakorlatok a pedagógiai tradícióban | 162 |
| A koncentráció és a hallgatás | 163 |
| A csend, mint szimbólum | 163 |
| A csendes gyakorlatok módszertani szempontjai | 164 |
| Csendes gyakorlatok jelentősége | 164 |
| Az ima alapjai és feltételei | 166 |
| Gyermekek és fiatalok imára nevelésének alapjai | 167 |
| Felnőttek imádkozásának feltételei | 167 |
| Az imádságra nevelés végigkíséri egész életünket | 167 |
| Kisgyermekkori megalapozás | 168 |
| Családi ima, családi istentisztelet | 168 |
| Iskolai imádságok | 170 |
| A hitoktatás valláspedagógiai feladatai | 170 |
| Az iskolai imádság megvalósítási formái | 172 |
| Az érett iamélet előkészítői: csend - összeszedettség - áhítat | 172 |
| Saját szavainkkal mondott és kötött imádság | 172 |
| Használjuk kik az imádság sokféle kifejezési formáját | 173 |
| Liturgia és imádság | 174 |
| A hittanár liturgikus lelkiségének megalapozása | 174 |
| Liturgia és Isten - tapasztalás | 174 |
| Milyen ember tapasztalja meg a liturgiában az Istent? | 177 |
| Milyen az Isten-tapasztalásunk a liturgiában? | 179 |
| Mi szükséges az Isten-tapasztaláshoz a liturgiában? | 181 |
| Milyen az a liturgia, ahol az Isten-tapasztalásunk történik? | 182 |
| Milyen Istent tapasztalunk a liturgiában? | 183 |
| Liturgikus hitoktatás | 184 |
| A liturgia körülírása | 184 |
| A liturgikus dimenziók kikerülése a hitoktatásból | 184 |
| A liturgia jelentősége a vallásoktatásban | 185 |
| A liturgikus elemek helye a hitoktatásban | 185 |
| Gyakorlati következtetések | 185 |
| Audiovizuális média a hitoktatásban és az egyházi munkában | 190 |
| Szemléltetés | 193 |
| Beszédjelek a hitoktatásban | 197 |
| Példák | 198 |
| Egy példa: A vámos meghívása. Mt 9,9-13 | 199 |
| A művészeti alkotások megközelítése | 206 |
| Történelmi áttekintés | 207 |
| A keresztény művészet alkotásaival való találkozás módszertana | 210 |
| Találkozás az ikon-művészettel | 210 |
| Pünkösd | 227 |
| Fénykép, fólia, képregény, plakát | 227 |
| Alkalmazása a hitoktatásban | 227 |
| A fénykép alkalmazása | 229 |
| A fóliák felhasználása | 230 |
| Képregény alkalmazása | 273 |
| Bernadett | 273 |
| A plakát alkalmazása | 273 |
| A film alkalmazása a hitoktatásban | 284 |
| Ének - zene a hitoktatásban | 284 |
| Bevezetés | 284 |
| A zenei kreativitás, mint az újabb valláspedagógia komponense | 284 |
| A zenével és dallal készített mtodikai folyamat kritériumai | 285 |
| Módszertani utak a dal és a zene különböző kategóriái szerint | 285 |
| A tradicionális énekanyag | 286 |
| A mohácsi vész előtti népének-gyakorlat emléke | 286 |
| A XVII. század eleji népének-fellendülése | 287 |
| Hagyományőrzés és újítás | 287 |
| Identikus énekünk | 312 |
| Milyen a jó hittankönyv? | 312 |
| A könyvtípusok alapformái | 313 |
| A tanulók helyzetének, tapasztalatainak figyelembe vétele | 313 |
| A tanulókra szabott nyelv | 313 |
| Tanulási célok és tartalmak | 314 |
| A hittankönyvek funkciója a jelenben | 316 |
| A katolikus egyház katekizmusa | 316 |
| A tájékozódó irodalom | 316 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.