kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Medicina Könyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 183 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 14 cm |
| ISBN: | 963-242-242-2 |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal illusztrált. |
| Előszó | 5 |
| Előszó a magyar kiadáshoz | 7 |
| BEVEZETÉS | 13 |
| Mi a speciális tanulási nehézség? | 15 |
| A speciális tanulási nehézség meghatározása | 15 |
| Milyen korán lehet a speciális tanulási nehézséget diagnosztizálni | 19 |
| A történelmi háttér | 20 |
| A tanulási nehézség típusainak meghatározása | 22 |
| Milyen gyakoriak a tanulási nehézségek? | 23 |
| A tanulási nehézség felismerésének előnyei | 24 |
| Hogyan diagnosztizáljuk a tanulási nehézséget? | 25 |
| A tanulási nehézség jelei | 25 |
| Mit tegyünk, ha felmerül a gyanú, hogy a gyermeknek tanulási nehézsége van? | 26 |
| Mit jelent az átfogó kivizsgálás? | 27 |
| Hogyan szervezzük meg a kivizsgálást? | 28 |
| Hogyan történik a kivizsgálás? | 29 |
| A gyermek adatainak összeggyűjtése | 30 |
| A gyermek vizsgálata - a pszichológus szerepe | 31 |
| A gyermek vizsgálata - a gyermekorvos szerepe | 34 |
| Az eredmények megbeszélése a szülőkkel | 38 |
| Megfelelő kezelési eljárás ajánlása | 39 |
| Felülvizsgálat | 39 |
| A tanulási nehézségek keletkezésének elméletei | 41 |
| A kiváltó okok elmélete | 41 |
| Elméletek az agyi károsodás, fejlődési rendellenesség, funkciózavar és éretlenség szerepéről | 44 |
| A cerebrális dominancia hibájának elmélete | 46 |
| Az információk feldolgozásának hiányosságai | 48 |
| Hogyan tudnak a szülők segíteni? - Általános elvek | 52 |
| A szülők aggodalmai | 52 |
| A testvérek igénye | 54 |
| A gyermek önbecsülésének felépítése | 54 |
| Beszéljünk a gyermekkel tanulási nehézségeiről | 57 |
| A szülők mint tanítók | 57 |
| Együttműködés az iskolával | 60 |
| Szervezetek segítsége | 60 |
| A TANULÁS TERÜLETEI | 63 |
| Az olvasás | 65 |
| Milyen gyakori a speciális olvasási nehézség? | 66 |
| Mit jelent a megfelelő olvasás? | 67 |
| Hogyan tanulunk meg olvasni? | 68 |
| Mi az, ami hiányzik speciális olvasási nehézségben? | 70 |
| Az olvasás értékelése | 71 |
| Hogyan tanítsuk az olvasást? | 72 |
| Hogyan segíthetik a szülők olvasási nehézséggel küzdő gyermeküket? | 75 |
| A helyesírás | 80 |
| Mit jelent a speciális helyesírási nehézség? | 81 |
| Hogyan kell a helyesírást értékelni? | 81 |
| Hiányosságok a speciális helyesírási nehézségben | 82 |
| Hogyan segítsük azt a gyermeket, akinek speciális helyesírási nehézsége van? | 86 |
| Helyesírási szótárak | 89 |
| Az írás | 90 |
| Hogyan lehet az írást értékelni? | 90 |
| A diganózis feltételei | 91 |
| Mikor ismerjük fel a speciális írási nehézséget? | 93 |
| A speciális írási nehézségben mutatkozó hibák | 94 |
| Hogyan tanítsunk írni? | 96 |
| Hogyan segítsük a gyermeket speciális írási nehézségében? | 97 |
| A számolás | 102 |
| Hogyan vizsgáljuk a számolási képességet? | 102 |
| A nehézségek típusai | 103 |
| Hogyan segítsük a gyermeket, ha nehezen számol? | 106 |
| Számoló- és számítógépek | 108 |
| A nyelv | 110 |
| Hogyan értékeljük a beszédet? | 111 |
| Normális beszédfejlődés az iskolai évek alatt | 111 |
| A nyelv összetevői | 112 |
| A nyelvi nehézségek típusai | 113 |
| A figyelem (hiperaktivitás) és a szekvenciális szerveződés | 118 |
| A figyelem zavara és a hiperaktivitás | 118 |
| A szekvenciális szerveződés | 122 |
| Koordináció és ügyetlenség | 125 |
| Hogyan lehet a koordinációt értékelni? | 125 |
| Az ügyetlenség típusai | 126 |
| A mozgástervezés zavara (diszpraxia) | 126 |
| Agnózia | 126 |
| A térlátás zavara | 127 |
| Csökkent tónus | 127 |
| Az ügyetlenség kezelése | 128 |
| Szociális és érzelmi fejlődés | 131 |
| A szociális önismeret hiánya | 131 |
| A tanulási nehézségből eredő magatartási zavarok | 133 |
| Ellentmondásos kezelések | 143 |
| Szenzoros, integráló kezelés | 144 |
| Doman-Delacato-féle módszer | 145 |
| Allergia | 145 |
| Látási tréning | 146 |
| Színes lencsék | 147 |
| Hipoglikémiás étrend | 147 |
| Az oldalkülönbség gyakorlása | 147 |
| Gyógyszerek | 148 |
| Nagy adag vitamin és ásványi anyagok | 149 |
| Csontkovácsok | 149 |
| Felnőttkor | 150 |
| A felnőttkor előnyei | 150 |
| Hogyan éljünk együtt felnőttként a tanulási nehézséggel? | 152 |
| Hogyan kerüljük meg a nehézségeket? | 153 |
| Pályaválasztás | 154 |
| Következtetések | 155 |
| FÜGGELÉK | 157 |
| Ajánlott bibliográfia | 157 |
| Fejlesztőprogramok | 158 |
| Beszédfogyatékosokért alapítványok | 160 |
| Fővárosi nevelési tanácsadók | 162 |
| Vidéki nevelési tanácsadók | 163 |
| Beszédsérültek iskolái, osztályai és ambulanciái | 167 |
| Tanulási képességet vizsgáló szakértői bizottságok | 172 |
| Budapest logopédiai munkaközösségei | 177 |
| Logopédust alkalmazó általános iskolák | 178 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.