799.067

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
4000 Ft
a kedvezményes
házhoz szállításig

Iskolakultúra 2005. március

Pedagógusok szakmai-tudományos folyóirata - XV. évfolyam 3. szám

Szerző

Kiadó: Pécsi Tudományegyetem
Kiadás helye: Pécs
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 152 oldal
Sorozatcím: Iskolakultúra
Kötetszám:
Nyelv: Magyar 
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrálva. Angol nyelvű összefoglalót tartalmaz.

Fülszöveg

György Péter: Minden archívum, minden örökség
A modernítás, majd a posztmodernitás lezárulása, illetve a második, reflexív modernítás fogalomrendszerének, koncepciójának megjelenése nem független az esszencializmus bármely formájának radikális kritikájától, a hibrid kultúra kooperatív, nem normatív megközelítésének, a konstruktivizmusnak dominánssá válásától. A kulturális örökség és közvagyon egész fogalom-, majd intézményrendszere sokat köszönhet ennek az elméleti fordulatnak, amelynek megfelelően a 19. században uralkodó normatív - Tony Bennett kifejezésével élve - „disciplinary imiseum" helyét az Eliean Hooper-Greenhill kifejezése szerinti „post-rauseum" foglalja el, amely már nem annyira a tárgyak gyűjtésével, mint inkább interpretálásával foglalkozik, s amely intézmény nem pusztán egy épület, illetve az abban kiállított dokumentumokat bemutató semleges tér, hanem párbeszédek, események, kiállítások, előadások, közösségépítő rendezvények láncolata.

Tartalom

Kulturális örökség 3
György Péter:
Minden archívum, minden örökség 4
Sonkoly Gábor:
Örökség és történelem: az emlékezet technikái 16
Kecskeméti Károly:
Levéltár és emlékezet 23
Dobszay László:
A hangzó hagyomány: a lejegyzett és a rögzített zene 34
Fejős Zoltán:
Néprajz, antropológia - a kulturális örökség és az emlékezet
kategóriái 41
Tomsics Emőke:
Nemzeti identitás és fotográfia 49
Andor Mihály:
Lépéskényszer 57
Molnár Gyöngyvér:
Az objektív mérés lehetősége: a Rasch-modell 71
Radnóti Katalin:
A fizika tantárgy helyzete egy vizsgálat tükrében 81
Franyó István:
Biológiatanítás középfokon 95
Fernengel András:
A kémiatanítás helyzete a közoktatásban 110
Ütőné Visi Judit:
A földrajz tantárgy helyzete és fejlesztési feladatai 123
Keller Magdolna - Pusztai Gabriella:
Középiskolai vademecum 140
(Nagy Mária (2003, szerk.:) Mindenki középiskolája.
Középfokú képzés az ezredforduló Magyarországán)
Contents 150
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Iskolakultúra 2005. március Iskolakultúra 2005. március
Állapot:
540 ,-Ft
3 pont kapható
Kosárba