| Előszó | 5 |
| A teológia | 6 |
| A dogmatika | 9 |
| Dogmatikai alapfogalmak | |
| A kinyilatkoztatás | 10 |
| Az üdvtörténet | 13 |
| A hit | 14 |
| Isten szavának hallgatója | 16 |
| A kinyilatkoztatás Istene | |
| Az egy Isten | |
| A keresztény istenfogalom | 19 |
| Isten léte mint filozófiai kérdés | 21 |
| A teológiai istenismeret | 23 |
| Az Istenről szóló kinyilatkoztatás története | 27 |
| Isten az ószövetségi kinyilatkoztatásban | 31 |
| Az ószövetségi egyistenhit | 34 |
| A szövetség Istene | 37 |
| Isten neve | 39 |
| Isten az Újszövetségben | 41 |
| Az újszövetségi könyvek szempontjai | 44 |
| A Szentháromság | |
| A Szentháromság kinyilatkoztatása | 46 |
| Az Atya, Fiú, Szentlélek kiléte | 51 |
| A dogmatörténeti megfogalmazás | 53 |
| Egy természet - három személy | 57 |
| A kinyilatkozott misztérium | 61 |
| A személyek származása | 63 |
| A Fiú születése az Atyától | 65 |
| A Szentlélek származása az Atyától és a Fiútól | 68 |
| A személyek viszonylagos szembenállása | 71 |
| A személyek egymásban való léte | 75 |
| A Fiú és a Szentlélek küldése | 78 |
| A személyi kisajátítás | 81 |
| Az isteni élet gazdagsága | |
| Az isteni élet és emberi fogalmi rendszer | 83 |
| A felfoghatatlan | 85 |
| A mindenütt jelenlevő | 87 |
| Az örökkévaló | 89 |
| Az élő Isten | 92 |
| Az isteni értelem | 93 |
| Az isteni öntudat | 95 |
| Isten tudásának üdvrendbeli hatása | 99 |
| Az isteni akarat | 100 |
| A teremtmények szeretete | 104 |
| Az isteni akarat emberi szemlélete | 107 |
| Az egyetemes üdvözítő akarat | 110 |
| Az irgalmas Isten | 112 |
| Az igazságos Isten | 114 |
| A mindenható | 116 |
| Isten dicsősége | 120 |
| Az előre rendelés | 124 |
| A gondviselés | 127 |
| Jézus Krisztus Istene | 130 |
| A teremtő Isten | |
| A teremtés mint teológiai fogalom | |
| A kezdetek teológiája | 133 |
| A kezdet kérdése | 136 |
| Teremtéstörténet és irodalmi műfaj | 139 |
| A kinyilatkoztatott tanítás a teremtéstörténetben | 142 |
| A teremtés és az üdvtörténet | 146 |
| A világ teremtése | |
| A teremtő szó | 149 |
| A teremtés mint isteni kiváltság | 152 |
| A semmiből való teremtés | 154 |
| A világ fenntartása és kormányzása | 155 |
| Természetes és természetfölötti világrend | 160 |
| A szellemi teremtmények | 162 |
| Az ember teremtése | |
| Az ember mint teremtmény | 164 |
| A monogenizmus | 168 |
| A lélek teremtése | 170 |
| Test és lélek | 171 |
| Az ember mint személy | 175 |
| Férfi és nő | 178 |
| A társas természet | 182 |
| Az ember tevékenysége | 186 |
| Az Isten képmása | 189 |
| Az üdvtörténet kezdete | 192 |
| A történeti ember | |
| A bűn az ember életében | 196 |
| A világ bűne | 199 |
| A bűn következményei | 201 |
| Az áteredő bűn | 204 |
| A megváltásra szoruló ember | 209 |
| A kinyilatkoztatást nélkülöző emberiség | 216 |
| Az ószövetségi üdvtörténet | 218 |
| A megváltó Isten | |
| A Jézus Krisztusba vetett hit | |
| Az üdvtörténeti folytonosság | 221 |
| Jézus Krisztus mint vallási téma | 222 |
| Történeti szemlélet | 223 |
| Az evangéliumok "történeti anyaga" | 226 |
| Apologétikai szempontok | 229 |
| Az emberré levés fogalma | 232 |
| Krisztológia a mai világszemléletben | 234 |
| Időbeli adatok | 236 |
| A Jézus által képviselt eszme | 238 |
| Krisztus a hit tárgya | 239 |
| Az Atya mint küldő | 243 |
| A Fiú mint küldött | 246 |
| Az emberré levés motívumaa | 248 |
| A krisztológia ószövetségi előzményei | 250 |
| Közvetítők az Ószövetségben | 251 |
| Előkép és teljesedés | 255 |
| Az Újszövetség kritsztológiája | 257 |
| A húsvét mint történeti kiindulás | 258 |
| A húsvéti hit tartalma | 261 |
| A szinoptikusok krisztológiája | 262 |
| Pál apostol tétele: a megfeszített és feltámadt Krisztus | 266 |
| János tanítása az Ige megtestesüléséről | 268 |
| Jézus kilétének teológiai meghatározása | 271 |
| Jézus életének misztériumai | |
| A misztériumok tárgyalásának módja | 274 |
| Az Előfutár | 276 |
| Megjegyzések a gyermekkor eseményeihez | 278 |
| Mária és Jézus | 279 |
| Mária előkészítése az istenanyaságra | 280 |
| Az angyali üdvözlet | 284 |
| A szűzi fogantatás | 286 |
| A születés | 289 |
| A törvény alattvalója | 291 |
| Bemutatás a templomban | 292 |
| A napkeleti bölcsek látogatása | 294 |
| Az első húsvéti zarándoklat | 295 |
| A rejtett názáreti élet | 296 |
| Keresztség a Jordában | 297 |
| Az Isten báránya | 299 |
| A megkísértés | 300 |
| Az apostolok kiválasztása | 302 |
| A színeváltozás | 304 |
| A csodák | 306 |
| Isten országának hirdetése | 309 |
| Mária Jézus nyilvános életében | 312 |
| A próféta | 314 |
| A főpap | 317 |
| Az Úr | 320 |
| A húsvéti misztérium | 323 |
| A szenvedés szűk értelmezése | 325 |
| A kiüresítés | 327 |
| A halálig való engedelmesség | 330 |
| Az Olajfák-hegye: engesztelés és elégtétel | 331 |
| Az ítélet és kigúnyolás | 333 |
| Kereszt és megváltás | 336 |
| Az utolsó szavak | 337 |
| A kereszt Isten bölcsessége | 339 |
| Hazatérés az Atyához | |
| A halál birodalmában | 341 |
| A kozmikus Krisztus | 343 |
| A feltámadás | 345 |
| Az apostoli egyház tanúsága | 347 |
| A húsvéti események | 350 |
| A feltámadás teológiai tartalma | 351 |
| A megjelenések | 353 |
| Mennybemenetel és eszkatológia | 355 |
| Az egyház feje | 356 |
| Üdvösség Krisztusban | 359 |
| A Szentlélek a megváltás művében | 362 |
| Mária együttműködése a megváltásban | 365 |
| Az emberré lett ige | |
| Alapelvek a rendszeres krisztológiához | 367 |
| Isten világához való viszonyának kifejezése | 369 |
| A szentháromsági struktúra Jézus történetében | 371 |
| Jézus Krisztus Isten Történetei Eseménye | 372 |
| A világhoz való viszony történetisége | 373 |
| Az ember mint kép | 375 |
| Az örök ifjúság és az emberi természet | 377 |
| Jézus szellemi élete | 379 |
| Az emberiség üdvrendi képviselője | 383 |
| A világnak Istenhez való viszonya krisztológiai szempontból | 384 |
| Krisztus közvetítésének tartalma | 386 |