kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| I. kötet | |
| Általános szentségtan | 1 |
| Mit ért misztériumon az újszövetségi Szentírás? | |
| Az evangéliumok | |
| Szent Pál | |
| A misztériumok jelszerűsége | |
| Isten önmagát mondja bele a teremtésbe és egyéb tetteibe | |
| Ez az anagvilág felhasználásával történik | |
| Isten üzenetét és a mi válaszunkat az Egyház szakramentális formában közvetíti | |
| Hogyan jelzik a szentségek a Krisztus-misztériumot? | |
| A szentségi jelek alkotórészei | |
| A szentségek hatékonysága | 9 |
| Mit jeleznek és közvetítenek a szentségek? | |
| Megszentelő kegyelmet | |
| Szentségi kegyelmet | |
| A szentség kiszolgáltatása nemcsak kegyelemközlés, hanem az Egyház kultikus cselekménye is | |
| Character indelebilis | |
| A szentségek hatékonyságának módja | |
| Dologi teljesítmény formájában/ex opere operato/hatnak | |
| Mik következnek és mik nem következnek az "opus operatum" tanából? | |
| A szentségek újraéledése | |
| Hogyan jön létre a szentségi hatás? | |
| A szentségek szerzője és száma | 19 |
| Mind a hét szentség szerzője Krisztus | |
| Krisztus nem közvetve, hanem közvetlenül rendelte a szentségeket | |
| Mennyiben intézkedett Krisztus a szentségi jel milyenségére vonatkozólag? | |
| Miért éppen ezt a hét szentséget rendelte Krisztus? | |
| A szentségek kiszolgáltatója és felvevője | 24 |
| A szentségek kiszolgáltatója | |
| Aki arra személyes felhatalmazást kap | |
| Szükséges továbbá a megfelelő szándék | |
| Érvényes a szentség a kiszolgáltató hite, etikai elvei és viselkedése, továbbá kegyelmi állapota híján is | |
| A szentségek felvevője | |
| Az érvényes szentségfelvétel feltételei | |
| Alkalmasság | |
| Szándék | |
| Nem feltétlenül szükséges az igazhitűség vagy erkölcsi felkészültség | |
| A szentségek méltó vagy gyümölcsöző felvétele | |
| A szentség felvételével kapcsolatos pasztorális problémák | |
| Néhány vitatott kérdés | 31 |
| A szentelvények | |
| A nem-keresztény szentségek | |
| Az un. ószövetségi szentségek | |
| "Sacramentum naturae" | |
| A szentségek meghatározása | |
| Felhasznált irodalom | 36 |
| Az eukarisztia | |
| Bevezetés az eukarisztia teológiájába | 39 |
| "A keresztény élet forrása és tetőpontja" | |
| Az eukarisztia "titka" | |
| Az eukarisztia teológiájának rövid története | |
| Az eukarisztia és a nem-katolikus keresztények | |
| Hálás megemlékezés ünnepi lakoma keretében | 46 |
| Az utolsó vacsora szertartása | |
| A megjelenítés elrendelése | |
| A lakoma egyesülést jelez és eszközöl | |
| Jézus tevőleges jelenléte a mi eukarisztikus lakománkon | |
| Az eukarisztikus lakoma kultikus lakoma | |
| Jézus és az egyház áldozata | 52 |
| Jézus élete és halál akultikus jellegű áldozatbemutatás volt | |
| Az utolsó vacsora a golgotai áldozat elővételezése volt | |
| Az eukarisztika ünneplése kultikus jellegű áldozatbemutatás | |
| Hogyan viszonylik egymáshoz Krisztus áldozata és az Egyház áldozata? | |
| A szentmise relatív jellegű áldozat | |
| A kétféle áldozat egymáshoz való viszonya | |
| Az azonosság alapja: az eukarisztia ünneplése reál-szimboluma | |
| Hogyan lesz a mi áldozatunkká? | |
| A szentmisének melyik részében és mi által jut kifejezésre az, hogy itt is áldozatról van szó? | |
| A szentmise áldozati hatásai | |
| Engesztelő áldozat is lehet | |
| Holtakért és szentek tiszteletére is be lehet mutatni | |
| A szentmise értéke | |
| Jézus szómatikus-szubsztanciális jelenléte | 64 |
| Ennek a jelenlétnek bizonyítása | |
| A biblia tanúsága | |
| Az Úr teste és vére ellen vét | |
| Krisztus tetében való részesedés | |
| Ez az én testem... Ez azén vérem | |
| A szómatikus jelenlétet az utolsó vacsora körülményei is igazolják | |
| A kafarnaumi zsinagógában elhangzott igéret | |
| A szenthagyomány tanúsága | |
| Didaché, Ignatius, Iustinus, Irenaeus, Cyprianus, Origenész, az Aberkiosz-féle felirat, a Palatinus dombon talált felirat | |
| Hogyan lesz Krisztus jelenlevővé az eukarisztiában? | 73 |
| Hogyan következik be az, hogy Jézus jelenvalóvá válik? | |
| A megjelenülés útja az átlényegülés | |
| Az átlényegülés "klasszikus" értelmezése | |
| Mai törekvések az átlényegülés értelmezésében | |
| Antropológiai szempontok érvényesítése | |
| Fenomenológiai elemzések igénybe vétele | |
| A köznapi nyelvhasználat lényeg-fogalma | |
| Milyen Krisztus van jelen a színek alatt? | |
| A két szín mindegyike alatt jelen van az egész Krisztus | |
| Mindegyik színnek bármelyik része alatt jelen van az egész Krisztus | |
| Hogyan lehetséges, hogy Krisztus testének és vérének eukarisztiás jelenléte nem esik érzékeink alá? | |
| Az eukarisztia szentségi hatásai | 92 |
| Első hatása ekkléziológiai jellegű | |
| Az Egyház egységének jele és táplálója | |
| Igen-t mondás az új szövetségre | |
| A titokzatos test feladatainak vállalása | |
| Nem magánájtatosság, hanem a közösség ünnepe | |
| Szótériológiai hatás: sajátságos módon eszközli a Krisztussal való bensőséges egyesülést | |
| A Krisztussal való egyesülés kegyelmeket is biztosít | |
| Elsősorban megszentelő kegyelmet | |
| Másodsorban segítő kegyelmeket | |
| Miben keressük az eukarisztia szentségi kegyelmét? | |
| Jövendő feltámadásunk és üdvösségünk záloga | |
| Mik szükségesek az eukarisztia ünnepléséhez? | 101 |
| A szentségi jel anyaga és formája | |
| Az eukarisztia anyaga buzakenyér és szőlőbor | |
| Szentségi formáját a konszekrálás szavai alkotják | |
| A szentség létrehozója és kiszolgáltatója | |
| Létrehozója | |
| Kiszolgáltatója | |
| Az érvényességhez nem szükséges a miséző vagy kiszolgáltató hite | |
| Kik részesülnek az eukarisztia hatásaiban? | |
| A hatások közvetítésének kétfélesége | |
| A hatások közvetítésének feltételei | |
| Utószó | 107 |
| Felhasznált irodalom | 109 |
| Tartalomjegyzék | 113 |
| II. kötet | |
| Előszó | 1 |
| A keresztség szentségi jellege | 3 |
| A keresztség szentségének előzményei | |
| A keresztség az ősegyház gyakorlatában | |
| A keresztség mint szentség | |
| Keresztség és hit, keresztség és mágia | |
| A keresztség szentsége és a szenthagyomány | |
| A keresztség hatásai | 8 |
| Beiktatás a keresztény közösségbe | |
| Az ujjászületés kegyelme | |
| Belekapcsol Jézus megváltói művébe | |
| Belekapcsol Jézus személyébe | |
| A keresztség szentségi kegyelme | |
| A keresztség eszkatológiai vonatkozása | |
| A keresztség kiszolgáltatása | 14 |
| A keresztség kiszolgáltatója és felvevője | |
| A keresztség anyaga és formája | |
| A keresztség szükségessége | |
| A bérmálás szentségi jellege | 23 |
| A bérmálás az Egyház történetében | |
| Krisztus által alapított külön szentség | |
| A bérmálás hatásai | 29 |
| Krisztológiai hatás | |
| Szótériológiai hatás | |
| Ekkléziológiai hatás | |
| Eszkatológiai hatás | |
| A bérmálás charactere | |
| A bérmálás kiszolgálltatása | 33 |
| A bérmálás kiszolgáltatója és felvevője | |
| A bérmálás szükségessége | |
| Az egyházirend szentségi jellege | 35 |
| A papi szolgálat és fokozatai | |
| Papi szolgálat és papi "hatalom" az Egyházban | |
| Szentelés utján közölt vezetői megbizatások | |
| Az Egyházirend szentségének hatásai | 46 |
| Eltörölhetetlen jegy | |
| Krisztológiai vonatkozás | |
| Ekkléniológiai vonatkozás | |
| Apostoli küldetés | |
| Szentségi kegyelem | |
| Megszentelő kegyelem | |
| Az egyházirend szentségének kiszolgáltatása | 52 |
| A szentség anyaga és formája | |
| A szentség kiszolgáltatója | |
| A szentség felvevője | |
| A bűnbocsánat szentségének alapítása | 57 |
| A bűn teológiája | |
| A bűn és bűnbocsánat ekkléziológiai vonatkozása | |
| Krisztus Egyháza szent és bűnös egyszerre | |
| Az Egyház küzdelme a bűn ellen | |
| Az Egyház bűnbocsátó hatalma | |
| A bűnbocsátó hatalom minden bűnre kiterjed | |
| Az egyházi bűnbocsánat szentségié jellege | |
| Szentségi úton történik | |
| Más szentség, mint a keresztség | |
| Bíráskodás, kegyosztás, orvoslás | |
| A bűnbánat szentségének szentségi jele | 67 |
| A szentség formája | |
| A szentség anyaga | |
| A bánat | |
| A bűnbevallás | |
| Az elégtétel | |
| A bűnbocsánat szentségének használata | 78 |
| A szentség hatásai | |
| A bűnbocsánat szentségének kiszolgáltatása | |
| A bűnbocsánat szentségének szükségessége | |
| A bucsu | 83 |
| A bucsu fogalma | |
| A bucsuk alkalmazásának elvi kérdései | |
| A bucsuk alkalmazásának gyakorlati vonatkozásai | |
| A betegek kenetének szentségi jellege | 87 |
| A szentség dogmatörténete | |
| A betegek kenete mint szentség | |
| A betegek kenetének hatásai | 92 |
| Krisztológiai hatás | |
| Szótériológiai hatások | |
| Ekkléziológiai hatás | |
| A kegyelem közlése | |
| Egyéb hatások | |
| A betegek kenetének kiszolgáltatása | 97 |
| Kiszolgáltatója és felvevője | |
| Szentségi jele | |
| Szükségessége | |
| Dogmák a betegek kenetéről | |
| A házasság szentségi jellege | 99 |
| A házasság dogmatörténete | |
| A házasság mint szentség | |
| A házasság üdvösségi hatásai | 106 |
| Res et sacramentum | |
| Krisztológiai hatás | |
| Szótériológiai hatás | |
| Ekkléziológiai hatás | |
| Megszentelő kegyelem | |
| Szentségi kegyelem | |
| Eszkatológiai vonatkozás | |
| A házasság tulajdonságai | 110 |
| A házasság célja és értelme | |
| A házasság lényeges tulajdonságai | |
| Egység | |
| Felbonthatatlanság | |
| A házasság szentségének kiszolgáltatása | 117 |
| Kiszolgáltatója és felvevője | |
| A házasság szentségi jele | |
| A házasság szükségessége | |
| Utószó | 123 |
| Felhasznált irodalom | 124 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.