| Mariológia | |
| Bevezetés a Mariológiába | 1 |
| A Mariológia helye a dogmatikában | |
| A Mariológia alapelve | |
| A Szűz Máriára vonatkozó kinyilatkoztatás értelmezése | |
| Szűz Mária Istenanyasága | 4 |
| A Biblia tanusága | |
| A szenthagyomány tanitása | |
| A hittudósok véleményei: | |
| Istennek, de nem mint Istennek anyja | |
| anyasága a legkiválóbb teremtményi méltóság | |
| Istenhez különleges módon hozzákapcsolja | |
| nem érdemelhette ki az istenanyaságot | |
| Az Istenanya szüzessége | 9 |
| Szűz volt Jézus születése előtt | |
| A Szentírás tanusága | |
| A szenthagyomány tanítása | |
| A hittudósok véleményei | |
| Ellenvetések: | |
| Szűz maradt a szülésben is | |
| A dogma fejlődéstörténete | |
| Mitterer elmélete | |
| A dogma értelmezésének bizonytalansága | |
| A szülés után is szűz maradt | |
| A Biblia látszólagos ellentmondása: | |
| Közvetett érvek | |
| Szűz Mária és Szent József házassága | |
| Törvényes házasság | |
| Volt-e igazi szeretet-kapcsolat? | |
| Szent József üdvtörténeti szerepe | |
| Szent József tisztelete | |
| Mária szüzessége és a nem-katolikus keresztények | |
| Szűz Mária szeplőtelen fogantatása | 20 |
| Mária örök predesztináltsága | |
| A dogma mondanivalói és bizonyítása | |
| A dogma fejlődésének története | |
| Szűz Mária szentsége | 25 |
| Kegyelmi teljessége és erényei | |
| A többi ember, az angyalok és az ember-Krisztus kegyelmeihez való viszonya | |
| Kegyelmei az Egyháznak juttatott kegyelmek közé tartoznak | |
| Teljessége érdemei révén fokozatosan bontakozott ki | |
| Mentessége a személyes bűnöktől | |
| Mentessége a bünös hajlamoktól és ezekből származó kísértésektől | |
| Vétkezhetetlensége vitatható | |
| A Boldogasszony mennybefelvétele | 30 |
| A dogma mondanivalója, fejlődése, bizonyítása | |
| Mária halála nem bizonyítható, de valószínű | |
| Megjegyzések az előbbi két tétellel kapcsolatban | |
| Mária a mennyország királynője | |
| Mária szerepe az üdvösség megszerzésében | 36 |
| Általános alapelvek | |
| Közvetítése semmit sem adhat hozzá Krisztus közvetítői tevékenységéhez | |
| Üdvtörténeti szerepéről nincs kötelező egyházi döntés. Mennyiben mondható "társmegváltónak"? | |
| Miben állhatott a szerepe? | |
| Közvetett szerepe | |
| Közvetlen szerepe | |
| Mária szerepe az üdvözítés gyümölcseinek kiosztásában. | |
| Mária és az Egyház | 40 |
| Szűz Mária szerepe a megváltás gyümölcseinek kiosztásában | |
| Kiemelkedő módon kozvetít | |
| Minden kegyelem közvetítője: | |
| Szentségi jellegű közvetítés | |
| Része az "objektív" és "szubjektív" megváltásban | |
| Szűz Mária és az Egyház | |
| Az Egyház előképe | |
| A hívők anyja | |
| Az Egyháznak is anyja | |
| Nemcsak anyja, hanem gyermeke is az Egyháznak | |
| Anyaság és a II. vatikáni zsinat | |
| Anyasága és a mai hittudomány | |
| Szűz Mária tisztelete | 45 |
| A Mária-tisztelet lényege | |
| Cultus duliae absolutus et relatvus | |
| Nem átmeneti fok a latria és a dulia között, hanem a dulia magasabb foka: hüperdulia | |
| Közbenjárásának módja | |
| Szűz Mária tiszteletének története | |
| Mit tartsunk a Mária-jelenésekről? | |
| Felhasznált irodalom | 51 |
| Eszkatológia | |
| Bevezetés | 55 |
| Az Eszkatológia tárgya | |
| Az eszkaton a Bibliában | |
| Az Eszkatológia története | |
| Onnan lészen eljövendő | 61 |
| A dicsőséges eljövetel bizonyossága | |
| A paruzia előjelei és időpontja | |
| Előjelei | |
| Időpontja | |
| Ítélni eleveneket és holtakat | 69 |
| Az utolsó ítélet | |
| Az ítélet ténye és körülményei | |
| Az ítélet tárgya | |
| A különítélet | |
| A különítélet igazolása | |
| A különítélet lefolyása | |
| A különítélet és végítélet összefüggése | |
| A kiliazmus | |
| Az ítélet rettenetessége | |
| Várom a holtak feltámadását | 80 |
| A feltámadás ténye | |
| Halál utáni sorsunk és a feltámadás mikéntje a domgafejlődésben | |
| A legrégebb ószövetségi szövegek | |
| Mérsékelt és szélsőséges dualizmus a hellénizmus korában | |
| Az ujszövetségi Szentírás | |
| Keresztény dualizmus | |
| Keresztény arisztotelizmus: anima separata | |
| Az ujabb teológia elgondolásai | |
| A pluarizmus jogosultságának feltételei | |
| A feltámadt test tulajdonságai | |
| Az átalakulás ténye | |
| A kárhozottak feltámadt teste | |
| A "specifikus azonosság" tétele | |
| Hiszem az eljövendő örök életet | 92 |
| Az emberiség és az egyén örök élete | |
| Az isteni élet teljessége | |
| Az ember csak részesedik az isteni életben | |
| Az értelem nélküli világ örök élete | |
| A történelem befejezése és a világ átalakulása | |
| Hogyan megy végbe az átalakulás folyamata? | |
| A Biblia képei pedagógiai célzatuak | |
| Az üdvözültek örök élete | 97 |
| Isten az igazakat örök boldogsággal jutalmazza | |
| Hol van a mennyország? | |
| A mennyei jutalom | |
| A mennyország mint Istennel folytatott párbeszéd | |
| Visio beatifica | |
| Látás, szeretet, boldogság | |
| Célbatalálásunk mint kegyelmi ajándék | |
| Nyugalom és aktivitás | |
| Lényeges és járulékos örökök? | |
| A mennyei boldogság egyenlőtlensége és állandósága | |
| Egyenlőtlensége | |
| Állandósága | |
| Örök célunk meghiusulása: Az örök kárhozat | 109 |
| A pokol létezése | |
| A Szentírás ésa szenthagyomány tanusága | |
| Kik jutnak a kárhozatra? | |
| Milyen büntetésekkel sujtja Isten a kárhozattakat? | |
| A kárhozat mint Isten nélkülözése | |
| A kárhozottak érzékelhető szenvedései | |
| A pokol örökkévalósága | |
| A kinyilatkoztatás adatai | |
| Értelmi megfontolások | |
| A pokolbéli büntetések egyenlőtlensége | |
| A kárhozottak kínjai és az üdvözültek boldogsága | |
| A kárhozat és a mai igehirdetés | |
| A halál utáni tisztulás | 120 |
| A tisztulás szükségessége | |
| Gyarlóságaink nyomai és tetteink következményei | |
| A halál utáni tisztulás és a protestánsok | |
| A keleti ortodox egyházak felfogása | |
| A purgatórium bizonyítása | |
| A Szentírás tanusága | |
| A patrisztika tanítása | |
| A tanítóhivatal állásfoglalása | |
| A tulivilági tisztulás mikéntje | |
| Van-e bűnbocsánat is a purgatóriumban? | |
| Hogyan képzeljük a purgatóriumi szenvedéseket? | |
| Van- e büntetés-jellege is a purgatóriumi szenvedéseknek? | |
| A tulvilági szenvedések sulyossága és időtartama | |
| A szentek közösségének dogmája | |
| A szenvedőkön segíthetünk | |
| Képesek-e értünk közbenjárni a purgatórium lakói? | |
| A halál teológiája | 130 |
| A halál kényszere | |
| A természetes ész világánál | |
| Az ószövetségi ember felfogása | |
| Az Ujszövetség tanítása | |
| A halál természetfölötti értékelése | |
| Jézus halála az örök élet kezdőpontjává avatta a halált | |
| Nem vette el, csak relativizálta a halál borzalmasságát | |
| A keresztség szimbolikája | |
| Földi vándorlásunk a halállal véget ér | |
| A halállal lezáródik az érdemszerzésnek ésa bünözés lehetőségének ideje | |
| A halálnak mint a próbaidő végének tagadói | |
| A halál teológiája és a "meghalás" teológiája | |
| Utószó | 140 |
| Felhasznált irodalom | 142 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.