1.035.017

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Természetismeret 1981.

Ankét/Pécs, 1981. június 25-26. előadások

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:
"Philip H. Coombs könyve 1968-ban jelent meg Oxfordban, amelyben bemutatta az oktatás világszerte tapasztalható válságát. Bár a különböző társadalmi rendszerek más-más módon,... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:
"Philip H. Coombs könyve 1968-ban jelent meg Oxfordban, amelyben bemutatta az oktatás világszerte tapasztalható válságát. Bár a különböző társadalmi rendszerek más-más módon, más alaphelyzetből fejlődnek, mindenütt érzékelhetők korunk megváltozott igényei az oktatással szemben. Ezeket a rendszerelemző tanulmány a következőkben jelöli meg: a tanulók áradata, a szükséges erőforrások akut hiánya, növekvő költségek, a kimeneti eredmények /outputs/ nem megfelelő volta és végül mindezek következtében nagyfokú tehetetlenség és hatástalanság. Maga a szerző- gondos tanulmányozás után - megszívlelendő javaslatokat tett a problémák megoldására. Legjelentősebb ezek közül az oktatási rendszer eddig rejtett összefüggéseinek szisztematikus vizsgálata, a tanügyigazgatás korszerűsítése, valamint az oktatás tartalmi megújítása.
Az idézett átfogó rendszerelemzés időszakában, majd azt követően még intenzívebben, hazánkban is kibontakozott az oktatási rendszer reformja. Sokféle és mélyreható vizsgálódás után jelent meg az 1972-es oktatási párthatározat, majd ennek nyomában a szakigazgatási, tudományos, állami és társadalmi törekvések. Mindezek nem maradtak hatástalanok, de a mai napig sem sikerült kijelölni a magyar közoktatás továbbfejlesztésének távlatait és koncepciózusán megjelölni az érdekelt intézmények, szervezetek teendőit. Természetes jelenség, hogy a kialakult úton haladók - a történeti előzmények - sodrában az újabb problémákkal is régi módon próbálkoznak megküzdeni." Vissza

Tartalom

dr. Vastagh Zoltán: A pedagógiai kísérletek szerepe oktatásunk fejlesztésében 1
Marx György: Fizika tizen alul. Részlet a Jövőidőben című könyvből 10
dr. Arató Endréné: Az általános iskolai nevelés és oktatás terve és a természetismeret kísérlet 22
dr. Lang Miklósné: A természetismeret szerepe a tanítóképzésben 27
Káldi Éva: A természetismerettel kapcsolatos élményeim 36
Kuti István: A kísérletező természetismeret 43
Buzási Márkné: A természetismeret tanítási tapasztalatai falusi gyermekeknél 55
dr. Károlyházi Frigyes: A helyzet és a mozgás relativitása. Előszó a 4. osztályos természetismeret nevelői kézikönyvhöz 63
Vasváry Zoltánné: A 4. osztályos természetismereti tárgy tanítási tapasztalataiból 67
Csákány Antalné: A kölcsönhatás fogalma az alsó és a felső tagozatban 69
dr. Halász Tibor: Egyik pillér a kölcsönhatás 73
dr. Pálffy Györgyné: A természetismeret eredményei a felső tagozatban 76
dr. Kedves Ferenc: A természetismeret jövője 88
A természetismeret kísérletben részt vevő iskolák és pedagógusok névjegyzéke /Melléklet/ 93
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv