1.034.209

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A nevelés folyamata és módszerei

Szerző

Kiadó: Leopárd Könyvkiadó Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 268 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A pedagógiai tevékenység tudatos és szakszerű irányításához nélkülözhetetlen az, hogy világos ismereteink, elképzeléseink legyenek az oktatási folyamat, valamint a nevelési folyamat szerkezetéről,... Tovább

Előszó

A pedagógiai tevékenység tudatos és szakszerű irányításához nélkülözhetetlen az, hogy világos ismereteink, elképzeléseink legyenek az oktatási folyamat, valamint a nevelési folyamat szerkezetéről, elemeinek kölcsönhatásairól, megszervezésének elméleti és gyakorlati törvényszerűségeiről. Ami az oktatási folyamatot illeti, elmondható, hogy ennek legfőbb ismérveit a didaktikai kutatások meglehetős differenciáltsággal feltárták. Nem ez a helyzet a nevelési folyamattal kapcsolatban, amelyről a pedagógiai szakirodalomban épp ugy, mint a pedagógusi köztudatban igen homályos és bizonytalan képzetek lelhetők fel. Tanulmányunk célja a nevelési folyamat problémakörét közvetlenül vagy közvetetten érintő nemzetközi pedagógiai és pszichológiai kutatási eredmények integrálásával felvázolni a nevelési folyamat szerkezetét, ezáltal kissé mérsékelni az ezzel kapcsolatos szakmai bizonytalanságot, továbbá a tisztázatlan pontokon olyan kérdéseket megfogalmazni, amelyek- támpontul szolgálhatnak a nevelési folyamatra irányuló további kutatómunka számára a konkrét kutatási feladatok kijelöléséhez.
Célunk továbbá az, hogy a nevelőhatások forrásainak, s főként a nevelőhatások szervezését és irányitását biztositó közvetlen és közvetett nevelési módszereknek a bemutatásával differenciált eszközrendszert adjunk a pedagógusok kezébe, s ezzel segitsük az egyre bonyolultabb nevelési feladatok megoldását. Vissza

Tartalom

Bevezetés
A neveléselmélet mint a konstruktív életvezetés megalapozásának tudománya
A NEVELÉS FOLYAMATA
A nevelési folyamat strukturális sajátosságai
Az autonom szabályozásu aktivitás, mint a nevelési folyamat eredménye
Az aktivitás szabályozását ellátó személyiségbeli feltételrendszer kialakítása, mint a nevelési folyamat egyik eleme
A nevelési folyamat mint tevékenységszervezési folyamat
A tevékenység mint a nevelési folyamat alapja
A tevékenység szabályozó tényezői a nevelési folyamatban - nevelési tényezők, nevelő hatások és nevelési módszerek
A nevelési folyamat szerkezete
A nevelési célok megjelenése a nevelés folyamatában
A MAGATARTÁS ÉS TEVÉKENYSÉG SZEMÉLYISÉGBELI ALAPJAINAK FEJLESZTÉSE A NEVELÉSI FOLYAMATBAN
A jellem fejlesztése és fejlődése a nevelési folyamatban
A jellem helye a magasrendü magatartásdeterminációban
A jellem erkölcsi és motivációs természetü személyiségkomponens
A jellem tartalmi és strukturális sajátosságainak alakulása a nevelési folyamatban
A jellem fejlődését meghatározó tényezők
Az életkor, a biológiai érés szerepe a jellem fejlődésében
Az értelmi tényezők szerepe a jellem fejlődésében
A jellem fejlődését meghatározó tényezők a motivációs jellemértelmezések tükrében
A jellem fejlődésének minőségi és funkcionális fokozatai
Az önfejlesztő aktivitás szükségleteinek kialakítása a nevelési folyamatban
A NEVELÉS HATÁSRENDSZERE ÉS MÓDSZEREI
A közvetlen (direkt) nevelőhatások forrásai
A közvetlen (direkt) nevelőhatások szerepe a nevelési folyamatban
A felnőtt tekintélyi személyek nevelőhatásának sajátosságai
A közvetlen (direkt) nevelési módszerek funkciója és rendszere
A közvetlen nevelési módszerek szerepe a nevelőhatások irányításában
A közvetlen (direkt) nevelési módszerek funkcionális rendszere
A közvetlen nevelési módszerek alkalmazási szabályai
A közvetett (indirekt) nevelőhatások forrásai
A közvetett nevelési hatásrendszer szerepe a nevelési folyamatban
A közösség tevékenységrendszere, mint a közvetett nevelőhatások fő forrása
A közösség személyiségformáló kölcsönhatásrendszer, mint a közvetett nevelőhatások forrása
A közvetett nevelési hatásrendszer irányításának elvei és módszerei
A közösségi tevékenység nevelőhatásu megszervezésének feltételei
A közösségen belüli kölcsönhatásrendszer irányításának feltételei
A közvetett (indirekt) nevelési módszerek funkciója és rendszere
A közvetett nevelési módszerek szerepe a nevelőhatások irányításában
A közvetett (indirekt) nevelési módszerek funkcionális rendszere
A közvetett (indirekt) nevelési módszerek alkalmazási szabályai
Jegyzetek
Mellékletek

Dr. Bábosik István

Dr. Bábosik István műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Bábosik István könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv