1.035.018

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kollégium- és intézménytörténeti értekezések

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Kossuth Lajos Tudományegyetem
Kiadás helye: Debrecen
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 144 oldal
Sorozatcím: Acta Paedagogica Debrecina
Kötetszám: 86
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Megjelent 700 példányban. Német és orosz nyelvű összefoglalókkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Értekezéseink a kollégium- és intézménytörténet témaköreiből neveléstörténet írásunk interdisciplináris kutatási területén mozognak. Hazai viszonylatban ugyanis mind a kollégiumtörténet, mind pedig... Tovább

Előszó

Értekezéseink a kollégium- és intézménytörténet témaköreiből neveléstörténet írásunk interdisciplináris kutatási területén mozognak. Hazai viszonylatban ugyanis mind a kollégiumtörténet, mind pedig az intézménytörténet neveléstudományunkat több ponton kapcsolja a művelődéstörténethez. De érintkezési pontjai vannak más társadalomtudományokkal is. Hiszen ez a két specifikum alapvetően iskolatörténeti fogantatású, és így az iskolakultúra számos vonatkozását érinti.
Kutatási eredményeink, melyeket itt publikálunk, egyik értekezésben sem lépnek fel a teljesség igényével s az Acta-kötet terjedelme sem engedi meg a részletesebb kifejtést. A korábbi kutatásainkra támaszkodnak, de tovább is lépnek azáltal, hogy a régebben kutatott neveléstörténeti periódusok egy részét /felvilágosodás ideje, reformkor, felszabadulás utáni időszak/ elmélyítik és azokat új megvilágításban mutatják be. Értekezéseink kidolgozásánál - ahol az kézenfekvő volt - komparatív és statisztikai módszereket is alkalmaztunk, mert úgy véltük, hogy az összehasonlító pedagógia és a matematika kutatási metodikáinak a felhasználásával e két kísérleti jellegű tanulmány vázlata a későbbiek folyamán önálló monográfiák alapjául szolgálhat.
A szerkők Vissza

Tartalom

ELŐSZŐ 5
Dr. BAJKÓ MÁTYÁS:
A KOLLÉGIUMI ISKOLAKULTÚRA ÖSSZEHASONLÍTÓ TÖRTÉNETÉNEK VÁZLATA 7
I. A POLGÁRI FEJLŐDÉS IDŐSZAKA /1777-1944/ 8
1/A felvilágosodás ideje 12
2/A reformok kora 20
3/A polgári liberalizmus jelentkezése 23
4/A két világháború közötti időszak 29
II. A DEMOKRATIKUS ÉS A SZOCIALISTA FEJLŐDÉS KORA /1944-1983/ 31
A. A DEMOKRATIKUS KIBONTAKOZÁS IDEJE /1944-1949/ 31
l/A kollégiumok helyreállítása és működésük megkezdése 31
2/A népi kollégiumok kialakulása és fejlődése 35
3/A népi kollégiumok mint a szocialista pedagógiai kultúra
hazai úttörői 40
B. A SZOCIALISTA FEJLŐDÉS KORSZAKA /1949-1983/ 46
1/Az általános iskolai diákotthon vázlatos története 49
2/A középiskolai diákotthon történetének áttekintése 52
3/Az ipar tanuló intézetek kollégiumi nevelő munkája 55
4/Korunk kollégiumának összehasonlító vizsgálata és fejlődésének tendenciái 61
JEGYZETEK 71
Dr. VASKÓ LÁSZLÓ:
KÖZÉP- ÉS KÖZÉPFOKÚ" ISKOLÁINK SZERVEZETI ÁTALAKULÁSÁNAK VÁZLATOS
TÖRTÉNETE /1945 - 1972/ 77
I. Előzmények - örökség és felszabadulás 79
II. A demokratikus átalakulás időszaka
1945-1948 82
III. A szocialista köznevelés alapjainak lerakása
és fejlődése 1948-1972 99
JEGYZETEK 133
REZÜMÉK 139
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv