A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Az általános iskolai kémiatanítás korszerűsítése

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A természettudományok eredményei napjainkban gyorsan realizálódnak a gyakorlati életben, s ez nemcsak a termelést, hanem mindennapi életünket is közvetlenül érinti. A gyakorlati élet... Tovább

Előszó

A természettudományok eredményei napjainkban gyorsan realizálódnak a gyakorlati életben, s ez nemcsak a termelést, hanem mindennapi életünket is közvetlenül érinti. A gyakorlati élet követelményeire tanulóinkat fel kell készítenünk! A kémia - és a kémiatanítás - jelentősége ebből a szempontból is kiemelkedő. A kémia közvetlenül, vagy közvetve az élet szinte minden területén alkalmazásra talál. Fontos feladatok várnak a kémiára a mezőgazdaság kemizálásában, a növényvédelemben és műtrágyázásban, a műszálakat felhasználó textiliparban és még számos más iparágban, ahol a vegyi anyagokkal való közvetlen munka elkerülhetetlen. A kémia vívmányaival naponta találkozunk; műanyagok, gyógyszerek, kozmetikai és háztartási anyagok, festékek, lakkok, mosószerek, stb. szinte végtelen sorával kerülünk kapcsolatba; felhasználásukhoz - legalábbis minimális - ismeretekkel kell rendelkeznünk. A kémia szerepe még a kozmosz meghódításában sem lebecsülhető: a rakéta-hajtóanyagok, a műanyag űrhajós öltözék, stb. sokoldalúan felhívja erre is a figyelmet.
Nem feledkezhetünk meg arról sem, hogy a természetben, környezetünkben előforduló anyagok: kémiai anyagok, amelyek egy részét kivonva, tisztítva közvetlenül fölhasználjuk; más részét kémiai reakciók révén céljainknak megfelelően átalakítva hasznosítjuk. A szervetlen természet oldaláról pl. a geokémia, az élő anyag oldaláról a biokémia jelzi, milyen rendkívül széles területet ölel fel a kémia és milyen súlyos és sokoldalú feladatoknak kell eleget tennie kémiatanításunknak! A természettudományok közül a kémia tantárgy a legalkalmasabb arra, hogy az anyag tulajdonságait, átalakulásait, a változások törvényszerűségeit a tanulók megértsék, sőt közvetlen tapasztalati (kísérleti) úton megismerjék.
A természettudományok - s ezek között a kémia is - az utóbbi évtizedekben rohamosan fejlődtek, ismeretanyaguk jelentősen megnövekedett. A tudományok differenciálódása mellett szembe tűnik a határtudományok fejlődése is, amelyekben a különböző természettudományos ismeretek integrációjára is sor került. Mindez bonyolult helyzetet teremt a természettudományos tantárgyak oktatásában, amikor a tanítás „mit és hogyan" kérdésében a tananyag kiválasztására kerül sor. Vissza

Tartalom

Bevezetés 3
Az új tanterv jellegzetességei 5
Dr. Nyilasi János: A halmazok szerkezete és sajátosságai 13
Kulcsár Katalin - Deák György: A halmazállapotok és halmazállapotváltozások tanítása 28
Dr. Balázs Lóránt: A redoxi reakciók 37
Somogyvári Egonné: A redoxi reakciók tanítása 54
Dr. Szűcs László: A Brönsted-Lowry-féle sav-bázis elmélet és
továbbfejlesztése 58
Dr. Rozgonyi Jánosné: A sav-bázis fogalom tanítása 77
Balogh Lászlóné: Kísérletgyűjtemény az új tanterv három témaköréhez 83
Irodalomjegyzék 99
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv