| Előszó | 11 |
| A vezetés alapjai | 15 |
| A vezetéselmélet, mint tudomány | 17 |
| Bevezetés | 17 |
| A vezetéselmélet tárgya | 18 |
| A vezetés jelentése és jelentősége | 24 |
| A vezetési színvonal fejlesztésének szükségessége | 28 |
| A vezetői munka tudományos megalapozása | 32 |
| A vezetéselmélet helye | 32 |
| Taylor és szakosított vezetés elve | 36 |
| Fayol szabályokra alapított vezetési iskolája | 39 |
| G. Elton Mayo és a "human relations" | 45 |
| Modern irányzatok | 48 |
| Empirikus iskola | 49 |
| A szociális rendszerek iskolája | 50 |
| Az új iskola | 52 |
| A szocialista vezetés sajátosságai | 54 |
| A vezetés lenini elvei | 55 |
| Követelmények a szocialista vezetéssel szemben | 57 |
| A lenini principiumok értelmezése | 60 |
| A rendszerelmélet és a tudományos vezetés | 65 |
| A vezetés és a vezetők | 71 |
| A vezetőkről általában | 71 |
| A hatalomról és a tekintélyről | 73 |
| A képzettségről, a képzésről és a továbbképzésről | 76 |
| Az egyszemélyi felelős vezetés a gazdasági munka demokratizmusának dialektikus egysége | 80 |
| A vezetés összetevői és a vezetési stílusok | 84 |
| Az igazgatásról | 84 |
| A vezetői tevékenység fázisai | 86 |
| A döntésről | 87 |
| Az utasítások, a cselekvések motiválása és ösztönzése | 92 |
| Az ellenőrzés | 96 |
| Vezetési stílusok | 99 |
| A vezetői munka szervezése | 102 |
| Az időtényező a vezetők munkájában | 104 |
| A vezetők munkájának az elemzése | 107 |
| A vezetői munka tervezése és időbeosztása | 108 |
| Az értekezletek és a személyes kapcsolatok | 112 |
| A szervezés alapjai | 125 |
| Szervezéselméleti alapok | 127 |
| A szervezésről és annak hazai fejlődéséről | 127 |
| A szervezés területei | 133 |
| Szervezéselméleti irányzatok | 136 |
| A szervezés értelmezése, jellemzői és feladatai | 139 |
| A szervezés módszerei | 142 |
| A szervezés főbb típusai | 142 |
| A szervezési adottságok | 143 |
| A szervező munkája | 146 |
| A szervezési cél | 147 |
| A felmérés, az elemzés és módszereik | 148 |
| A szervezési javaslat | 155 |
| A szervezési terv bevezetése és a szabályzatok elkészítése | 157 |
| A végrehajtás ellenőrzése | 160 |
| A szervező saját munkájának értékelése | 161 |
| Termelővállalatok szervezése | 162 |
| A rendszerekről | 166 |
| A rendszerelmélet | 166 |
| A rendszer fogalma és osztályozása | 168 |
| A rendszer működése | 172 |
| A folyamatok és a rendszer | 174 |
| A kibernetika | 181 |
| A kibernetika tárgya | 181 |
| Az irányítás és a szabályozás | 182 |
| Kiegészítés a vezérlésről | 186 |
| A kibernetika módszerei | 188 |
| A kibernetika és a rendszerelmélet | 192 |
| A gazdasági rendszer | 194 |
| A gazdasági rendszer és főbb jellemzői | 194 |
| A vállalat | 198 |
| Egy lehetséges vállalati modell | 204 |
| A vállalat irányítása | 207 |
| A kibernetika és a vállalat | 211 |
| A szervezetfejlesztés | 214 |
| A szervezetfejlesztés fogalma | 214 |
| A szervezetről | 217 |
| A szervezet és az információs rendszer | 225 |
| A szervezetfejlesztés céljai | 232 |
| A szervezetfelesztés szervezése | 235 |
| A vállalati szervezés tervezése | 238 |
| A szervezési tervek tartalmi keretei | 239 |
| A középtávú és az éves szervezési terv | 240 |
| A szervezési tervek megalapozása | 242 |
| A szervezettségi színvonal mérése | 244 |
| A tervezés mechanizmusa | 247 |
| A szervezés és vezetés | 250 |
| Új módszerek a szervezés- és vezetésben | 259 |
| Az operációkutatás és alkalmazása | 263 |
| Az operációkutatásról | 263 |
| Az operációkutatási módszerek alkalmazásának előfeltételei | 267 |
| A gazdasági feladat operációkutatási módszerekkel való megoldásának a szakaszai | 275 |
| Az eredmények gyakorlati alkalmazása | 278 |
| Főbb operációkutatási módszerek | 280 |
| A matematikai programozás | 280 |
| A lineáris programozás | 282 |
| Az egész számú programozás | 287 |
| A paraméteres programozás | 288 |
| A nem lineáris programozás | 288 |
| A sztohasztikus programozás | 289 |
| A dinamikus programozás | 289 |
| A struktúrális analízis | 290 |
| A játékelmélet és a stratégiai viselkedés elmélete | 291 |
| Hálótervezési módszerek | 293 |
| A szimuláció | 312 |
| A csoportmunka és az alkotókészség | 314 |
| Az alkotókészségről | 314 |
| Az alkotó képesség fejlesztése | 317 |
| Alkotáslélektani módszerek | 321 |
| A csoportmunka és az alkotókészség | 325 |
| A számítástechnika alkalmazásának lehetőségei és feltételei | 329 |
| Felhasznált irodalom | 337 |