1.034.221

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Nevelőmunka

Az általános iskola 5-8. osztályában

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött keménykötés
Oldalszám: 438 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi száma: 91340.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A tervszerű nevelőmunka a szocialista társadalom igénye, korszerű iskoláink jellemzője. A nevelési folyamat megtervezéséhez, átgondolt, célszerű irányításához jelentős segítséget nyújtott a... Tovább

Előszó

A tervszerű nevelőmunka a szocialista társadalom igénye, korszerű iskoláink jellemzője. A nevelési folyamat megtervezéséhez, átgondolt, célszerű irányításához jelentős segítséget nyújtott a Nevelési terv bevezetése az általános iskolákban. Megkönnyítette a pedagógiai tervezést a nevelési cél, az életkori szintekre bontott követelmények felvázolásával, és segítette a neveltségi szint megállapítását az átlagos nevelési eredmények ismertetésével. Támogatta továbbá a mindennapos pedagógiai gyakorlatot is, mivel megjelölte a nevelési feladatok megvalósítása érdekében mozgásba hozható tevékenységi formákat.
A Nevelési tervvel való ismerkedés időszaka lezárult. A program nyomán a tervszerű nevelésben jelentős előrehaladás történt. E fejlődés meggyorsítására azonban csak akkor nyílik mód, ha emelkedik a gyakorlati munka módszertani kulturáltságának színvonala, ha az átgondolt, kellően differenciált feladatok mindenkor a legeredményesebb módszerek alkalmazásával valósulnak meg. A Nevelőmunka az általános iskola 5-8. osztályaiban című kötet arra vállalkozik, hogy a tervszerű nevelőmunka kibontakoztatása érdekében növelje a tanárok pedagógiai-pszichológiai kulturáltságát. Elmélyíti tehát a 10-14 évesekre vonatkozó tudásukat, megismerteti őket a korszerű gyermekpszichológia legfontosabb eredményeivel. Módszertani segítséget ad a közösségben folyó céltudatos nevelés irányításához, a tanulók életének, sokrétű tevékenységének átfogó megszervezéséhez, a gyermekközösség és az egyén fejlesztéséhez.
A Nevelőmunka az általános iskola 5-8. osztályaiban című kiadvány módszertani kézikönyv. A nevelőmunka sajátosságaiból eredően azt természetesen nem ígérhetjük, hogy az egyedi, sajátosan jelentkező nevelési problémák megoldásához pontos útmutatást adunk. A megfogalmazott nevelési és szervezési elveknek, az ajánlott módszereknek és eszközöknek az a funkciója, hogy előmozdítsa a tervező gondokodást, hogy hatékony megoldásokat kereső nevelőmunkára ösztönözzön.

Dr. Szarka Jószef Vissza

Tartalom

A 10-14 éves gyermek megismerésének és nevelésének pszichológiai alapjai. Dr. Barkóczi Ilona
A 10-14 éves gyermek megismerésének pszichológiai alapjai13
A motiváció fejlődése19
A tanulás sajátosságai41
A tanulói személyiség megismerésének módjai59
A nevelési folyamat megszervezésének módszertana
A nevelés folyamata. Dr. Pataki Ferenc71
A gyermekközösség fejlesztése. Dr. Pataki Ferenc79
A közösségi kapcsolatok fejlődése86
Az iskolaközösség92
Az elsődleges közösség problémái96
A közösség dinamikája103
Az egyén a közösségben111
A pedagógiai ráhatás módszerei. Dr. Pataki Ferenc117
A pedagógiai ráhatás és logikája117
A nevelői személyiség pedagógiai hatása125
A személyes (közvetlen) ráhatás módszerei130
A pedagógiai hatás párhuzamossá (közvetetté) tétele142
A nevelőmunka megszervezése a közösségben147
Testi nevelés. Dr. Jáki László147
Világnézeti nevelés. M. Jászai Ilona163
Szocialista hazafiságra nevelés. Dr. Hunyadi Györgyné177
Munkára nevelés. Tóth László201
Szocialista humanizmusra nevelés. Gaál Gyula227
Esztétikai nevelés. Dr. Mészáros István247
Tipikus nevelési nehézségek. Tóth László - Dr. Gáti Ferenc - Mohácsi Viola275
A nevelési nehézségek kialakulása275
Problematikus személyiségtípusok és pedagógiai megközelítésük284
A nevelési eredményvizsgálat. Dr. Majzik Lászlóné - Dr. Pataki Ferenc339
A nevelési eredményvizsgálat szükségessége339
A nevelési eredményvizsgálat lényege és forrásai344
Az eredményvizsgálat módszerei353
Az eredményvizsgálat adatainak felhasználása382
Tervszerűség a nevelésben
A nevelőmunka tervezése. Dr. Pataki Ferenc - Tóth László387
A pedagógiai folymat tervezésének logikája387
A pedagógiai folyamat tervezhetőségéről387
Az osztályfőnök szerepe és feladatai a tervszerű nevelőmunkában395
A szaktanár feladatai a tervszerű nevelőmunkában403
Az iskola és az úttörőmozgalom. Szabó Ferenc407
Együttműködés az iskolán kívüli nevelési tényezőkkel. Kiss Gyula415
Az iskola és közvetlen társadalmi környezete415
A társadalmi kapcsolatok iskolai szintű szervezésének jelentősége417
Az iskola és a család420
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv