1.034.197

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Vállalkozástan

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Szókratész Külgazdasági Akadémiai Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 232 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi száma: 59025.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A Vállalkozástan című kötet, mint e tankönyv előzménye először 1992-ben jelent meg. A kísérleti oktatás céljaira készült tananyag rendkívül kedvező fogadtatása, valamint a magyar gazdaságban... Tovább

Előszó

A Vállalkozástan című kötet, mint e tankönyv előzménye először 1992-ben jelent meg. A kísérleti oktatás céljaira készült tananyag rendkívül kedvező fogadtatása, valamint a magyar gazdaságban örvendetes módon szaporodó vállalkozások térhódításával összefüggő új igények hatására 1993-ban már kifejezetten a középiskolások számára másodszor jelent meg.
A könyv nem kevésre vállalkozott! Arra, hogy a középiskolai tanulók számára egy olyan orientáló szakmai tananyagot foglaljon keretbe, amely alkalmas a vállalkozói személyiség fejlesztésére. Ma, amikor Magyarországon mintegy hétszázezer egyéni vállalkozás és sok-sok tízezer jogi személyiséggel bíró gazdasági társulás van, a vállalkozásokról, mint az általános munkakultúra egyik lényeges eleméről lehet beszélni. Éppen ezért az 1994-ben immár tankönyvként megjelenő Vállalkozástan a magyar szakképzésfejlesztés egyik karakterisztikus elemének tekinthető, amely a gazdasági változásokhoz szorosan kapcsolódó szemléletváltást szemlélteti.
Az 1994. évi, immár tankönyv nem kisebb kihívásra kíván választ találni, mint a vállalkozóvá válás kétségtelenül bonyolult folyamatában megjelenő új ismeretek és tevékenységek szakmai-pedagógiai rendszerezésére. Akkor, amikor jelenünkben tanúi vagyunk a gazdaság és társadalom átalakulásának, e tankönyv egyfelől a vállalkozásokkal kapcsolatos kudarcok elkerülését segíti, s másfelől, ami valójában a lényeg, hozzájárul a sikeres vállalkozásokhoz vezető út kijelöléséhez.
Dr. Barta Tamás és Tóth Tihamér - e vállalkozásként is példaszerű kötettel - kifejezetten a hazai igényből kiindulva nem elégedtek meg azzal, hogy a vállalkozási ismeretektől szóló sikeres nyugati tankönyvek mechanikus fordítását, adaptációját végezzék el. Tankönyvünk elsősorban középiskolás fiataloknak szól, akik a hazai feltételekhez, mint adottsághoz aktívan alkalmazkodva, a lehetőségek változó keretei figyelembevételével készülnek a gazdasági életbe való bekapcsolódásra, s egyúttal arra is törekednek, hogy vállalkozásokkal kapcsolatos korszerű ismeretekhez még iskolai tanulmányaik során hozzájussanak. A tankönyv éppen ezért olyan ismereteket tartalmaz, amelyek bár kétségtelenül általános szinten, de talán éppen a vállalkozástan általános műveltségbe való beépülés folyamatát is szemlélve, nélkülözhetetlenek ahhoz, hogy a korszerű vállalkozási környezet főbb ismérveit a fiatalok ismerjék. Sőt ezen túl e környezetben képesek legyenek sikerrel érvényesülni, valamint a piac és verseny keretei között legyenek alkalmasak arra, hogy szaktudásukat a lehető legjobban kamatoztassák.
Feltételezhetően nem véletlen, hogy a kísérleti kipróbálást követően a kibővített és a gyakorlati alkalmazást is szem előtt tartó kötet már tankönyvként kerül forgalomba. Ezzel a legszélesebb tanulói réteg számára nyílik meg a lehetőség - a középiskolai képzés keretei között - a korszerű vállalkozástan elsajátítására. Ehhez kíván a lektor a tanulóknak és e gyorsan változó ismeretkör közvetítésére vállalkozó pedagógusoknak állandóan megújuló szakmai érdeklődést, a fiataloknak pedig a későbbiekben sikeres eredményes vállalkozást. Vissza

Tartalom

Előszó5
A vállalkozó9
A vállalkozó sikerességét segítő tulajdonságok11
Személyiségtípusok: siker vagy kudarc?17
Társas kapcsolatok a vállalkozásban19
Hatékony kommunikáció a parnerekkel való kapcsolattartásban22
Kommunikáció szavak nélkül26
A kapcsolattartás két sajátos formája: az írás és a telefonálás30
A vállalkozás37
Család-vállalkozás-vállalat39
A vállalkozás működési formái43
Befektetési formák49
Mielőtt vállalkozásba kezdenénk51
A vállalkozás színtere: a piac55
A piac57
A piac működése. Az árrendszer61
A marketing szemlélet66
Értékesítés-ösztönzés, piacbefolyásolás71
Amit az üzleti terv elkészítéséhez minden vállalkozónak tudnia kell77
Az adózás79
Számvitel81
A finanszírozás - pénzgazdálkodás92
A vállalkozás költségei - költséggazdálkodás97
Mielőtt üzleti tervet készítenénk109
A stratégiai gondolkodás111
Az alapok lefektetése stratégiai tervezéssel113
Készítsünk üzleti tervet129
Az üzleti terv elkészítésének kilenc (9) lépése131
Az üzleti terv169
Az üzleti terv megvalósítása175
Az új vállalkozás indítása177
A vállalkozás szerkezete178
A vállalkozás szervezete180
A szervezet fejlődésének szakaszai189
A szervezési elvek alkalmazása194
A vállalkozás működése195
A vállalkozás operatív vezetése206
A vállalkozás arculata217
Arculatteremtés219
Tárgyalások, értekezletek és rendezvények megszervezése225
Tíz tanács, amit érdemes megtartani!227
Irodalomjegyzék229
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Vállalkozástan Vállalkozástan Vállalkozástan Vállalkozástan Vállalkozástan

A borító enyhén sérült, kissé kopott.

Állapot:
2.480 Ft
1.240 ,-Ft 50
19 pont kapható
Kosárba
konyv