1.034.981

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Örömmel tanulni

Humanisztikus Kooperatív Tanulás (HKT)

Szerző
Lektor
Fotózta

Kiadó: Agykontroll Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 97 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 27 cm x 21 cm
ISBN: 963-229-495-5
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Benda József könyvének címe „Örömmel tanulni" A könyv egyik bevezető mondata ez: „Ami ma iskoláink túlnyomó többségében folyik, az egyszerűen tarthatatlan". Lehet, hogy ezek az erős ambíciót... Tovább

Előszó

Benda József könyvének címe „Örömmel tanulni" A könyv egyik bevezető mondata ez: „Ami ma iskoláink túlnyomó többségében folyik, az egyszerűen tarthatatlan". Lehet, hogy ezek az erős ambíciót tükröző és radikális kritikát megfogalmazó mondatok megosztják az olvasókat. Lesznek olyanok, akiket ez kíváncsivá tesz: ők a szerzőhöz hasonlóan maguk is úgy érzik, a dolgok nem jól vannak úgy, ahogy vannak, keresik a változtatás lehetőségét, és hisznek abban, hogy léteznek működőképes alternatívák. De lesznek szkeptikus olvasók is, akik marketingfogást sejtenek e megfogalmazás mögött, és azt gondolják, valaki megint teljesíthetetlen csodát ígér. Ma még nem tudhatjuk, a harmadik évezrednek lesz-e a korábbiaktól határozottan eltérő, sajátos pedagógiai paradigmája, de abban egészen biztos vagyok, hogy a kooperatív tanulásnak az előttünk álló időszakban, legalábbis a legsikeresebb országokban, meghatározó szerepe lesz. Mindaz, amit ma tudunk az emberi tanulásról és a modern gazdaság igényeiről, ebbe az irányba mutat. Azt is megkockáztatnám: azok az országok, amelyek nem lesznek képesek tömegesen alkalmazhatóvá és az iskolákban ténylegesen alkalmazottá tenni a kooperatív tanulást, reménytelen hátrányba kerülnek azokkal szemben, amelyek ezt meg tudják tenni. Mit is jelent a kooperatív tanulás? Nem kísérletezem azzal, hogy kimerítő és szakszerű választ adjak erre a kérdésre - ezt a szerző nálam egészen biztosan jobban meg tudja tenni csupán néhány, az értelmezést segítő megjegyzést szeretnék ezzel kapcsolatban tenni. Az első, amire a figyelmet felhívnám az, hogy mekkora érdeklődés övezi ma ezt a fogalmat. Angol nyelvű megfelelőjére, „cooperative learning" kifejezésre a Google csaknem két és fél millió említést jelez, ami mögött tudományos műhelyek és ezekkel kapcsolatban álló gyakorlat-közösségek százai, és világszerte ezek honlapjai, szakmai és tudományos közleményei találhatóak. Vissza

Tartalom

Kedves olvasó.....................................................10
A tudástőke felszabadítása • Új valóság születik • Kihez szól ez a könyv? • Látni, hallani és megérezni!
Visszapillantás: források és előzmények.....................................................18
Paradigmaváltás................................21
Az önmagáért, társaiért és környezetéért felelős ember................................25
A kapcsolatépítés módszerei................................29
Bizalom • Csoportdinamika • A sérült gyermekek integrációja • Tapasztalati tanulás
Természetes életritmus................................38
Hogyan történik ez szakszerűen? • A nap • A hét • A negyed
Miénk a tér................................45
Tanterv és curriculum................................47
A tantárgyi integráció elvi megoldása • A curriculum felépítése
A demokrácia szervezése................................49
A titok: a szabályok betartása • Szabály-ABC, az értékelés tartalma • Milyen szabályokról van szó? • Az értékelés folyamata
A pedagógus örömei................................57
Hármas szereprendszer, többszörös hatásmechanizmus
Továbbképzési rendszer................................64
Függőségből partnerség • A magányosak barátkoznak • Veszekedésből dialógus
A félszegségtől a bátorságig • Téglából épül a ház • Zűrzavarból koncentrált tanulás
A fejlesztéstől az önfejlesztésig • Az értékrendszer átalakulása
Úton-útfélen beszélik................................75
Négy-öt gyermek összehajol • Iskolások álma - álmok iskolája
Mindent megértünk................................79
A hátrányos vagy az előnyös helyzetű gyerekek fejlődnek jobban?.......................81
Mutasd, mit tudsz! • Ki szeret iskolába járni?
Ellenségből barát................................85
Beképzelt nyafka vagy játszótárs • A fogalmazások elemzése
A kapcsolat minőségi felelőse: a pedagógiai paradigma................................87
Küzdelemből segítőkészség • Mindig ilyen gyermekre vágytam! • Jó, hogy Ti vagytok a szüleim! • Elmélyült, okos, kiegyensúlyozott
Esélyegyenlőség fehéren, feketén................................92
Mi történik a folyamat mélyén?
Egy gyarapodó nemzet nevelése................................ 93
A Humanisztikus Iskola Közhasznú Alapítvány szolgáltatásai • A HUMÁN ERŐK Kft. szolgáltatásai................................109

Dr. Benda József

Dr. Benda József műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Benda József könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv