A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Egyetemes neveléstörténet II. (töredék)

A tanító- és óvónőképző intézetek számára II./Kézirat gyanánt

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 249 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Töredék kötet. Kézirat gyanánt. Tankönyvi szám: 4752/II.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:

A NEVELÉS AZ UJKORBAN

1. A nevelés a francia forradalomig. A francia forradalom nevelésügye

a) Comenius

Comenius (Komensky) kora. Comenius élete és munkássága arra a... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:

A NEVELÉS AZ UJKORBAN

1. A nevelés a francia forradalomig. A francia forradalom nevelésügye

a) Comenius

Comenius (Komensky) kora. Comenius élete és munkássága arra a korra esik, amikor a feudális társadalmi keretek lazulásának és a korai kapitalizmus kibontakozásának a jelei egyre erőteljesebben mutatkoztak. A kézművestermeléssel és kereskedelemmel foglalkozó polgárság fejlődését a feudális viszonyok nagymértékben gátolták, amiért a polgárság osztályharca a feudális nemesség és annak nagy támogatója, a katolikus egyház ellen egyre élesebbé, elkeseredettebbé vált.
A kapitalizálódó polgárságnak az osztályharca nemcsak antifeudális és egyházellenes, hanem egyben népi, nemzeti jellegű is volt, minthogy a feudális társadalom bomlásának és a kapitalizmus kialakulásának folyamata együtt járt a nemzetek kialakulásának folyamatára. Az antifeudális és egyházellenes törekvéseknek a népi-nemzeti törekvésekkel való összefonódása különös élességgel mutatkozott meg a csehországi huszita mozgalomban, amelynek eredményeként Csehországban egyáltalán kifejlődhetett a nemzeti kultúra. Ennek kibontakozását ui., valamint a cseh nép önálló nemzetté válását a német gyarmatosítási törekvések tartósan akadályozták. A cseh városok kormányzása a német patriciusek kezében volt, a magasabb egyházi funkciókat is a németek töltötték be. Vissza

Tartalom

IV, A nevelés az újkorban 3
1. A nevelés a francia forradalomig. A francia forradalom nevelésügye 3
a/ Comenius 3
b/ Locke Pedagógiai rendszere 24
c/ A közállapotok a XVIII. századi Franciaországban. A francia materialisták 30
d/ Rousseau 41
e/ A köznevelés kérdései Franciaországban a polgári forradalom idején 54
2. A nevelés a francia forradalom után 53
a/ Az iskolaügy állása Németországban a XVIII. század Tágén ás a XIX. század
első felében 56
b/ A filantropizmus 65
c/ Pestalozzi 70
d/ Herbart pedagógiai nézetei 83
e/ Fröbel 94
f/ Diesterweg 102
g/ Spencer pedagógiai nézetei 107
h/ Owen munkásságának pedagógiai jelentősége 115
3. Marx ás Engels pedagógiai nézetei 129
4. A párizsi kommün művelődéspolitikája 142
5. Az orosz nevelés a XIX. században147
a/ Az iskolaügy állása a XIX. századi Oroszországban 147
b/ Belinszkij pedagógiai nézetei 150
c/ Usinszkij 160
d/ Tolsztoj mint pedagógus 171
6. A századforduló reformpedagógiai törekvései 187
V. A nevelés a Szovjetunióban 204
1. Lenin pedagógiai nézetei 204
2. A szovjet iskola és pedagógia fejlődése 214
5. Krupszkaja pedagógiai nézetei 232
4. Makarenko pedagógiai nézetei 238
Ajánlott olvasmányok 246
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv