1.035.515

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pedagógia

Egészségpedagógia/Egészségügyi szakképzések tankönyve

Szerző
Lektor

Kiadó: Egészségügyi Szakképző és Továbbképző Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 201 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-03-8415-9
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

1. Szocializáció és nevelés 3
1.1. A szocializáció és a nevelés tárgya: a személyiség 3
1.1.1. A személyiség funkciója 5
1.1.2. A személyiség struktúrája 8
1.1.3. A személyiség biológiai meghatározottsága 22
Összefoglalás, önellenőrző feladatok: 27
1.2. A szocializáció 29
1.2.1. A szocializáció folyamata 31
1.2.2. A szociális szerep 35
Összefoglalás, önellenőrző feladatok 39
1.3. Az intézményesített szocializáció: a nevelés 41
1.3.1. A nevelés célirányossága (tervezettsége) 43
1.3.2. A nevelés szervezettsége (ellenőrzöttsége) 52
1.3.3. A nevelés szakszerűsége (módszeressége) 56
1.3.4. A nevelés rokonfogalmai 66
Összefoglalás, önellenőrző feladatok 70
1.4. A nevelt önszabályozása (nevelhetősége) 72
Összefoglalás, önellenőrző feladatok 78
2. Nevelési feladatok az egészségügyi ellátásban 80
2.1. Prevenció és nevelés, az egészséges életmódra nevelés 80
2.1.1. Az egészséges életmódra nevelés célja 81
2.1.2. Az egészséges életmódra nevelés feladata, tartalma: az egészségkulturáltság 83
2.1.3. Preventív szemlélet az egészséges életmódra nevelésben: a teherbíró személyiség 90
2.1.4. Az egészséges életmódra nevelés szervezettsége és kiemelt tartalmi területei 98
Összefoglalás, önellenőrző feladatok 101
2.2. A csecsemő és kisgyermek nevelésének sajátos feladatai az egészségügyi intézményekben 102
2.2.1. A csecsemő és a kisgyermekkor pedagógiai szempontból jelentős szükségletei 103
2.2.2. A bölcsődei és csecsemőotthoni nevelés módszertani alapelvei 109
2.2.3. A beteg gyermek ápolásának pedagógiai vonatkozásai 113
Összefoglalás, önellenőrző feladatok 114
2.3. A beteg vezetésének pedagógiája 116
2.3.1. A beteg ember személyisége 118
2.3.2. A betegvezetés módszertani alapelvei 125
2.3.3. Egyes betegségben szenvedők vezetésének sajátos szempontjai 129
Összefoglalás, önellenőrző feladatok 138
2.4. Felnőttképzés (a szakmai képzés és továbbképzés andragógiai alapjai) 140
2.4.1. A permanens művelődés szükséglete és lehetősége 140
2.4.2. A felnőtt személyiségjellemzői és művelődési motívumai 142
2.4.3. A felnőttképzés módszertani alapelvei 148
Összefoglalás, önellenőrző feladatok 154
3. A nevelés-oktatás gyakorlata, nevelési-oktatási módszerek és eljárások 156
3.1. A személyiség működési területeire ható módszerek 156
3.1.1. Érzelmi minták közvetítése 156
3.1.2. Viselkedési minták közvetítése, példamutatás 157
3.1.3. Jutalmazás és büntetés, a megerősítés 158
3.1.4. Döntési helyzetek biztosítása 160
3.1.5. Ismeretek, tapasztalatok közvetítése: követelés, meggyőzés, gyakoroltatás 161
3.1.6. Tanuláselméletek, a tanulásra vonatkozó felfogások 164
Összefoglalás, önellenőrző feladatok 166
3.2. A neveltek aktivitási szintjét befolyásoló módszerek 167
3.2.1. Részvételi aktivitás 167
3.2.2. Interiorizáló (befogadó) aktivitás 168
3.2.3. Szükségletkielégítő aktivitás 169
Összefoglalás, önellenőrző feladatok 169
3.3. A hatáskörbe vont neveltek száma szerinti módszerek 170
3.3.1. Egyéni hatás 170
3.3.2. Kiscsoportos, csoportdinamikai hatás 171
3.3.3. Nagycsoportos hatás 180
3.3.4. Tömeges hatás, tömegközlés 180
Összefoglalás, önellenőrző feladatok 185
3.4. A felhasznált eszköz hatásmechanizmusa szerint megkülönböztethető módszerek 186
3.4.1. Az I. jelzőrendszerre ható szemléltetés 186
3.4.2. A II. jelzőrendszerre ható szóbeli közlés 187
3.4.3. Komplex eszközhasználat 187
Összefoglalás, önellenőrző feladatok 188
3.5. A nevelő-nevelt kapcsolat jellege szerint megkülönböztethető módszerek 188
3.5.1. A nevelő tevékenysége a meghatározó 189
3.5.2. A nevelt tevékenysége a meghatározó 189
3.5.3. Közös, interaktív tevékenység 190
Összefoglalás, önellenőrző feladatok 190
3.6. A nevelő személyisége mint módszertényező, társkapcsolati (szociális) készségei 191
3.6.1. Társmegismerés (személypercepció) 191
3.6.2. Társas döntés és döntéselfogadtatás 194
3.6.3. Közlés (kommunikáció) 196
Összefoglalás, önellenőrző feladatok 201

Dr. Elekes Attila

Dr. Elekes Attila műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Elekes Attila könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv