1.035.019

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Nevelés a bölcsődékben és a csecsemőotthonokban

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Lektor

Kiadó: Medicina Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Félvászon
Oldalszám: 172 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kihajtható melléklettel.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ennek a könyvnek a magyar kiadása a népi demokratikus országok közötti testvéri kapcsolat eredménye.
A szerzők ismertetik azokat az alapelveket, amelyekre a Német Demokratikus Köztársaság... Tovább

Előszó

Ennek a könyvnek a magyar kiadása a népi demokratikus országok közötti testvéri kapcsolat eredménye.
A szerzők ismertetik azokat az alapelveket, amelyekre a Német Demokratikus Köztársaság bölcsődéiben és csecsemőotthonaiban folyó pedagógiai munka felépül.
A 0-3 éves korú gyermekek fejlődésével, pedagógiai foglalkoztatásának anyagával és módszereivel kapcsolatban világszerte útkereső munka folyik. A pedagógiai és a pszichológiai irodalomnak nagy az adóssága a három éven aluli gyermekekre vonatkozó ismeretanyag közlése tekintetében. Éppen ezért tartottuk helyesnek a mű magyar nyelvű kiadását. A bölcsődéinkben és csecsemőotthonainkban dolgozó gondozónők nevelőmunkáját kívánja segíteni ez a könyv, melyet egyben vitaindító munkának is szántunk.
A mű komoly erénye, hogy mondanivalóját a gyermekek iránti szeretet és figyelmesség hatja át. A szerzők igein nyomatékosan hangsúlyozzák a napirendben megkívánt rendszeresség betartásának szükségességét, a játékosság rendkívüli fontosságát. Részletesen taglalják a bölcsőde és a család szoros kapcsolatának jelentőségét, a gyermekek helyes, egységes szempontok szerinti nevelése érdekében. Sokat foglalkoznak a beszédkészség-fejlesztés fokozataival és annak jelentőségével.
Vannak a könyvnek olyan részei, egyes kitételei, melyeknek létjogosultsága vagy maximalizmusa vitatott. Ilyenek például a beszédkészség-fejlesztés területén a teljes mondatképzés kívánalma hároméves korban, a hat szín ismerete, vagy az erősen differenciáló képolvasás módja stb.
A nemkívánt követelményekre és a magyar vonatkozásokra a lábjegyzetek és a szövegben „A szerk." jelöléssel ellátott magyarázó jegyzetek utalnak.
A speciálisan német vers- és dalanyagot magyar mondókákkal, népdalokkal és népi játékokkal egészítettük ki, illetve helyettesítettük.
Ez a mű a bölcsődék és csecsemőotthonok dolgozóinak segítséget nyújt a céltudatosabb és tervszerűbb nevelőmunka végzéséihez.
Célját akkor éri el, ha mondanivalóját a mi viszonyainkat figyelembe véve értékeljük, és mindennapi gyakorlati munkánkban aprópénzre váltjuk. Vissza

Tartalom

Előszó 4
A nevelés szerepe a gyermek fejlődésében életének első három évében 5
A bölcsődék és csecsemőotthonok jelentősége 6
A gyermek testi és szellemi tevékenységének fejlődése 11
A .gyermek idegtevékenységének sajátosságai 11
Az alvás és ébrenlét, a normális és a normálistól eltérő magatartás közötti átmeneti állapotok 14
A „hospitalizmus" 17
Közösségi kapcsolatok kifejlesztése. Az érzelmek és a közösségi magatartás nevelése 18
Az érzések fejlődése 19
A gyermekek egymás közötti kapcsolatai 29
A mozdulatok és a test feletti uralom kifejlődése 33
Kulturális-higiéniai szokások fejlesztése 34
Higiéniai szokások 39
A gyermek önállóságának célkitűzései 41
Az érzékszervek, képességek és készségek fejlődése 41
A beszéd és a gondolkodás fejlődése 42
Nevelői munka 46
A napi beosztás megszervezése 46
Általános tudnivalók a napi beosztással kapcsolatban 50
Nehézségek új gyermekek felvétele során, vagy egyik csoportból a másikba való átmenetnél. Vegyes csoportok 50
Testnevelés 52
Mozgásjátékok 55
A játék 58
Az érzékszervek fejlesztésének módszertana 63
A környezet megfigyelése 65
A beszédre nevelés feladatai 68
A mondókák és dalok gyakorlásának módszertana 69
A mesélés módszertana 71
Utánzási játékok és szerepjáték 74
A képek nézésének módszertana 75
Séta 79
Nevelői munka az egyes életkorokban 82
Nevelői munka csecsemőknél 82
Mozdulatok, érzékelések és készségek kifejlődésének előmozdítása 84
A gyermekek egymáshoz való kapcsolatának előmozdítása 85
Pedagógiai feladatok az étkezésnél és a testápolásnál 85
A beszéd érzékelésének és a beszédnek a fejlesztéséről 85
Nevelői munka az egy-hétéves gyermekeknél 86
A mozdulatok fejlesztése 86
A beszéd fejlesztése 88
A játék 91
Nevelői munka a hároméves gyermekeknél 93
A mozdulatok fejlesztése 93
A beszéd fejlesztése 95
Érzelmi élet 99
A játék irányítása 101
Előkészítés az óvodáskorra 102
A nevelő munka tervezése és végrehajtása 103
A játékokra és foglalkoztatásokra vonatkozó módszertani irányelvek 106
A. Csecsemők játékai és foglalkoztatásai 106
I. Játék egyszerű tárgyaikkal 106
II. Játék a hempergőben 107
B. Mozgásjátékok és testgyakorlatok 107
I. Kör- és utánzómozgás játékok 107
II. Ügyesség-játékok 111
III. Labdagyakorlatok 112
IV. Futógyakorlatok 114
V. Ugrásgyakorlatok 115
VI. Fellépés és mászás 116
VII. Kar-, kéz- és testmozgások 116
VIII. Gyakorlatok szerekkel 116
C. Készségek gyakorlását szolgáló játékok (alkotó játékok) 118
I. Osztályozó játékok 118
II. Gyűrűpiramis 120
III. Építés 122
IV. Fagolyók felfűzése 125
V. Dugás-rácsmozaik 128
VI. Formalap 127
VII. Kopogtató-pad 123
D. Játékok az érzékek fejlesztésére 123
I. Tárgyakkal 128
II. Játékokkal 130
E. Beszéd-játékok 132
I. Ujj-játékok 132
II. Mondókák és kiolvasók 135
III. Képek felismerése és leírása 138
IV. Előadott jelenetek 140
V. Ünnepek 143
F. Játék a szabadban 153
Függelék 156
Példa a nevelői munkanapló vezetéséire 156
Felvételi ív 159
Adatok a gyermekeknek az intézményben való fejlődéséről és neveléséről 163
Dalanyag 165
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv