1.035.017

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A kísérleti gimnáziumi fakultatív képzés Csongrád megyei tapasztalatai

Acta Universitatis Szegediensis de Attila József Nominatae Sectio Paedagogica et Psychologica

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: JATE Pedagógiai Tanszék
Kiadás helye: Szeged
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 113 oldal
Sorozatcím: Series specifica paedagogica
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Megjelent 600 példányban. Tankönyvi szám: 50 621.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Egy komplex iskolakísérletben az eredményeket legjobban befolyásoló kísérleti tényező a kísérletben részt vevő tanárok gondolkodása, a kísérlethez való hozzáállása. Ha az iskolakísérletet olyan... Tovább

Előszó

Egy komplex iskolakísérletben az eredményeket legjobban befolyásoló kísérleti tényező a kísérletben részt vevő tanárok gondolkodása, a kísérlethez való hozzáállása. Ha az iskolakísérletet olyan "válogatott" tanárok végzik, akik a kísérleti terv lelkes, "elszánt" hívei, akiket különleges érdek füz a kisérlet sikeréhez, akkor a kísérlet csaknem mindig sikerül is, "bebizonyítja" a kisérlet feltevéseit. Az ilyen iskolakísérlet "eredményei" azonban ritkán bizonyulnak általánosan bevezethetőknek. Hitelesebbek azok az iskolakisérleti eredmények, amelyek "természetes közegben", nem válogatott tanárokkal, hanem az éppen adottakkal születnek meg.
Ilyen természetes közegben folytak a fakultatív gimnáziumi képzés Csongrád megyei kísérletei. A kísérletbe bevont három iskola tanárait persze alaposan felkészítettük a kísérleti terv megvalósítására: igyekeztünk jól megértetni velük a kisérlet célját, a cél megvalósítását szolgáló tartalmi, szervezeti, módszertani változtatásokat, de a kísérlethez való viszonyuk - különösen a kisérlet kezdetén - korántsem volt egyértelműen pozitívnak mondható. Legtöbben telve voltak aggályokkal, kételyekkel, a "megszokotthoz", a már "bejárt utakhoz" ragaszkodás beidegződéseivel. A kísérleti munka folyamán gondolkodásuk, a kísérlethez való hozzáállásuk sokat változott, de többükben öt évi kísérleti folyamat után is maradtak fenntartások a fakultatív képzéssel kapcsolatban. Az ilyen körülmények között elért eredményeink - ugy véljük - mérvadóbbak, mintha csupa lelkes, a kísérleti tervvel szemben fenntartásokkal egyáltalán nem élő tanárok végezték volna az iskolakísérletet. Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ 3
Dr. FARKAS ISTVÁN: A történelem tanitásának tapasztalatai
a fakultativ oktatási modellben 5
TARJÁNYI LÁSZLÓNÉ: Az orosz nyelv fakultativ oktatásáról 18
MAROSVÁRI SÁNDOR: Tapasztalataim a József Attila Gimnázium matematika-fizika tantárgycsoportos
osztályában 42
DR. MOLNÁR ISTVÁNNÉ: Az alkotó aktivitás szerepe a fakultativ természettudományi képzésben 61
Dr. CSISZÁR IMRE: A fakultativ gyakorlati foglalkozások
a tanárok és tanulók véleménye alapján 84
Dr. BÁNFALVI JÓZSEF: A gyakorlati képzés a gimnáziumi
fakultativ oktatásban 91
PÁNCZÉL JÁNOS: Tapasztalataim a kisérleti fakultativ
ügyintéző képzésről 100
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A kísérleti gimnáziumi fakultatív képzés Csongrád megyei tapasztalatai A kísérleti gimnáziumi fakultatív képzés Csongrád megyei tapasztalatai A kísérleti gimnáziumi fakultatív képzés Csongrád megyei tapasztalatai

A borító kissé elszíneződött, a gerinc enyhén töredezett.

Állapot:
980 Ft
490 ,-Ft 50
2 pont kapható
Kosárba
konyv