A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Pártirányítás és a sajtó

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 114 oldal
Sorozatcím: Az újságíró iskola kézikönyvei
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-17-3685-7
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 55120.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Pártunknak a XI. kongresszuson elfogadott programnyilatkozatából egyértelműen kiviláglik: a fejlett szocialista társadalom építésének időszakában megnő a tudati tényezők szerepe. Társadalmunk... Tovább

Előszó

Pártunknak a XI. kongresszuson elfogadott programnyilatkozatából egyértelműen kiviláglik: a fejlett szocialista társadalom építésének időszakában megnő a tudati tényezők szerepe. Társadalmunk szocialista fejlődésének ugyanis elválaszthatatlan része a társadalmi tudat fejlődése, az emberek gondolkodásának, erkölcsi erőnlétének változása, műveltségének gyarapodása. A fejlett szocialista társadalom építése olyan emberek munkáját és aktivitását igényli, akik társadalmi céljaink megvalósításában fegyelmezettek: jó munkájuk mellett a közügyekből is kiveszik részüket, ismerik és megtartják a szocialista erkölcs normáit; akik számára szocialista hazánk szeretete elválaszthatatlanul összefonódik a nemzetköziséggel.
E célok eléréséhez fejlődésünk jelenlegi szakaszában az kell - hangsúlyozta pártunk XI. kongresszusa -, hogy még erőteljesebben munkálkodjunk népünk szocialista tudatának erősítésén erkölcsi és világnézeti egységének megteremtésén, harcoljunk a marxista-leninista eszmeiséggel szemben álló nézetek leküzdéséért. Arról van szó, hogy az egész társadalom előrehaladásának egyik kulcskérdése: milyen gyorsa a tudati viszonyok szocialista irányú változása, a szocialista erkölcs általánossá válása. A kongresszus középpontba állította a szocialista tudatosság fejlesztésének kérdéseit, társadalmi jelentőségét tekintve azonos szintre emelte politikai, gazdasági feladatainkkal. Vissza

Tartalom

Bevezetés 5
A politika és a tömegkommunikáció viszonya 8
Az agitáció és a propaganda rendszere 9
A tömegkommunikációs eszközök a kapitalista és a szocialista
rendszerben 12
A tömegkommunikáció sajátos szerepe 16
Marx, Engels, Lenin a sajtóról 17
A tömegkommunikációs rendszer 21
Az elektronikus sajtó térhódítása 25
A Magyar Távirati Iroda 29
Mit tud a sajtó, a rádió, a televízió? 32
A nyomtatott sajtó sajátosságai 32
A rádió sajátosságai 33
A televízió sajátosságai 35
A televízió, a rádió hatása a sajtóra 36
A tömegkommunikáció pártirányítása 39
Az információszükségletről 45
A tömegkommunikáció hatékonysága 52
A tudomány sorompóba állítása 56
A politikai tömegmunka tervezése 62
A „szellőztetés" és „kiszivárogtatás" politikája 66
A tömegkommunikációs eszközök szavahihetősége 68
Kritika, bírálat 70
Vitát a lapokba! 75
A tömegkommunikáció a párt tömegkapcsolatainak erősítéséért ... 78
A tömegkommunikációs eszközök és a közönség kapcsolata 81
Mit értünk korszerű lapon? 84
Miért veszik a lapot? 86
A pártirányítás rendszere 88
A főszerkesztő egyszemélyi politikai felelőssége 93
A szerkesztőségi pártszervezetek munkája 98
A Tájékoztatási Hivatal és a MUOSZ szerepe, funkciója 102
A tömegkommunikációs eszközök perspektívája 106
Irodalomjegyzék 113

Dr. Fodor László

Dr. Fodor László műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Fodor László könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Pártirányítás és a sajtó

A borítón tulajdonosi bejegyzés látható.

Állapot:
1.640 ,-Ft
8 pont kapható
Kosárba
konyv