1.034.198

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Médiadidaktika

Nyitott rendszerű képzés - távoktatás - oktatási segédlet, felsőoktatási jegyzet/Gábor Dénes Főiskola

Szerző
Lektor

Kiadó: LSI Informatikai Oktatóközpont a Mikroelektronika Alkalmazásának Kultúrájáért Alapítvány
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 159 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az információs és tudás társadalom évezredében az interdiszciplináris ismeretek jelentősége egyre nagyobb értékűvé válik. Szaktudásunkat, mérnöki készségeinket valamilyen cél, társadalmi kihívás... Tovább

Előszó

Az információs és tudás társadalom évezredében az interdiszciplináris ismeretek jelentősége egyre nagyobb értékűvé válik. Szaktudásunkat, mérnöki készségeinket valamilyen cél, társadalmi kihívás szolgálatára kell fordítanunk. Az egyik legnagyobb "piac" az oktatás és a képzés, annak is a tartalom ipari része. A gyakorlat azt mutatja, hogy a közel 300, hazai elektronikus médiafejlesztéssel is foglalkozó "tanszeripar" leginkább olyan informatikai szakembereket keres, akik a felhasználói oldalt is ismerik, valamint a szerkesztői ismeretek és készségek birtokában vannak. A médiadidaktika tantárgy oktatásának és ennek a jegyzetnek is, a fő célja az, hogy megismertesse a hallgatókkal az oktatást és képzést segítő információhordozó rendszerek - nyomtatott, három dimenziós, audiovizuális és elektronikus médiumok, különösen az új információs és kommunikációs technológiák, lokális és hálózati elérésű interaktív multimédia oktatóprogramok - tervezésének, fejlesztésének, értékelésének és alkalmazásának pedagógiai, tanulás lélektani, didaktikai és oktatástechnológiai alapelveit és főbb műveleteit. A didaktika leíró jellegű, a tanítás tanulás folyamatával foglalkozó, feltáró, az oktatástechnológia stratégiai, a tervezést, fejlesztést, alkalmazást előíró, a médiadidaktika interdiszciplináris, orientáló tudományterület, amely gondolati hátteret ad - többek között - az új információs és kommunikációs technológiák alkalmazásával foglalkozó szakembereknek. Jegyzetünk I. része a médiarendszerek didaktikai alapkérdéseivel foglalkozik, feldolgozza az audiovizuális oktatás, a programozott tanítás és a multimédia oktatóprogramok kialakulásának, alkalmazásának, elemzésének és értékelésének kérdéskörét. A médiadidaktikai, oktatástechnológiai, tanulás lélektani, információtechnológiai alapozó témakör tehát, a rendszerszemléletű tanterv-, tananyag- és médiafejlesztés és alkalmazás elméletével ismerteti meg a hallgatókat. A II. rész a számítógéppel támogatott multimédia-fejlesztés gyakorlatára koncentrál. Az oktatómédia fejlesztés és szerkesztés média specifikus műveletrendszerének feldolgozásakor a fő cél a gyakorlati, mérnöki készségek fejlesztése. Vissza

Tartalom

Bevezetés..........................................................................................................3
1. A médiarendszerek didaktikai alapkérdései.................................5
1.1 Az audiovizuális oktatástól az információtechnológiáig....................5
1.1.1 Az audovizuális oktatás kibontakozása..................................5
1.1.2 A programozott oktatás...........................................................7
1.1.3 Az oktatógépek fejlődéstörténete..........................................11
1.1.4 Az oktatástechnikától az oktatástechnológiáig.....................20
Az oktatás technológiája..................................................21
A rendszerelmélet alkalmazásának problémái.................23
1.2 Az oktatástechnikától a pedagógiai technológiáig............................24
1.2.1 Oktatástechnika és oktatástechnológia..................................25
1.2.2 Az oktatástechnológia térnyerése..........................................27
1.2.3 Az oktatástechnológiai szakismeretek legfontosabb
elemei....................................................................................30
Oktatástechnológia a tanárképzésben...............................33
Az oktatástechnológiai képzés aktuális problémái...........34
1.2.4 Informatizálódó oktatástechnológia: információtechnológia...................................................................................36
1.3 A multimédia oktatórendszerek........................................................40
1.3.1 Médiakutatás, eredményesség és hatékonyság......................41
Az oktatástechnológia stratégiai jellege...........................42
Kutatási irányok és problémák.........................................44
Általánosítható médiakutatási eredmények......................46
Média-fejlesztői készségek, kompetenciák......................47
1.3.2 Média-kiválasztás, funkcionális didaktikai elemzés.............49
Média-kiválasztási szempontrendszerek..........................50
Az értékelés irányzatai és módozatai...............................51
Az önálló tanulásra alkalmas információhordozó didaktikai alapfunkciói........................................................53
1.3.3 A multimédia programelemzés és értékelés..........................59
A multimédia program elemei..........................................61
A multimédia információ bemutató komponensei...........68
1.3.4 Információ-technológiai szemlélet a kerettantervekben.......80
A kerettantervek szerkezeti elemei...................................83
Az alsó tagozat és az információs-technológiai
szemlélet...........................................................................84
Az információs-technológiai szemléletmód a tantárgyi célok és feladatok körében.........................................84
Információs-technológiai elemek a fejlesztési követelményekben....................................................................85
A kerettanterv tantárgyi, tartalmi elemei és az információs-technológiai szemlélet.........................................86
A gyakorlat és néhány módszertani, didaktikai megfontolás.............................................................................87
2. A multimédia tervezése és kivitelezése.......................................95
2.1 A multimédia-alkalmazás készítésnek feltételei...............................98
2.1.1 A kivitelezés szakemberei.....................................................98
2.1.2 Informatikai és médiakompetenciák...................................100
2.1.3 Multimédia-szerzői rendszerek típusai...............................101
2.1.4 A fejlesztéshez szükséges eszközök, a szükséges funkcióik.....................................................................................102
2.1.5 A tervezés pedagógiai, pszichológiai, ergonómiai
szempontjai.........................................................................105
2.2. Számítógépes oktatóanyagok tervezésének modellje.....................106
2.2.1 A multimédia, hipertext, hipermédia programstruktúra......111
2.2.2 A navigációs rendszerek.....................................................116
2.3 A multimédia tervezésének folyamata..................................119
2.3.1 A tervezés, előkészítés szakasza..............................119
2.3.2 A multimédia-kivitelezés folyamat...............................135
Összefoglaló..............................................................143
Ellenőrző kérdések..............................................144
Irodalom..........................................................................146
Melléklet.........................................................................................159
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Médiadidaktika
Állapot:
1.940 Ft
970 ,-Ft 50
15 pont kapható
Kosárba
konyv