| Bevezetés | 3 |
| Sportegészségtan | |
| A sportegészségtan jelentősége az edző tevékenységében | 7 |
| Biológiai alapfogalmak | 10 |
| Élet, életjelenségek | 10 |
| Alkat és öröklés | 11 |
| Egészség, betegség, edzettség, sérülés | 13 |
| A szervrendszerek felépítése és működése. Változások a rendszeres edzés hatására | 15 |
| A szervezet szabályozó rendszerei | 17 |
| Idegrendszer | 17 |
| Érzékszervek | 25 |
| Belső elválasztású mirigyek | 27 |
| A rendszeres edzés hatása a szabályozó rendszerk működésére | 33 |
| A hőszabályozás és a sport | 35 |
| A szabályozó rendszer sérülései | 36 |
| A mozgás passzív szervei. Csontok és ízületek | 37 |
| A végtagok csontjai és ízületei | 37 |
| A törzs csontjai és ízületei, a koponya csontjai | 39 |
| A mozgás aktív szervei. Izomrendszer | 43 |
| A felső végtag izmai | 47 |
| Az alsó végtag izmai | 48 |
| A törzs izmai | 50 |
| A fej és a nyak izmai | 52 |
| A mozgatórendszer működése | 53 |
| Rendszeres edzés hatása a mozgatórendszerre | 54 |
| A mozgatórendszer sportsérülései és ártalmai | 57 |
| A szív-vérkeringési rendszer és a vér | 58 |
| A vér | 58 |
| A szív felépítése és működése | 59 |
| A nagy vérkör és a kis vérkör | 59 |
| Rendszeres edzés hatása a szív-vérkeringési rendszer működésére | 61 |
| A légzőrendszer | 62 |
| Felépítése és működése | 62 |
| Rendszeres edzés hatása a légzőrendszer működésére | 63 |
| A holtpont és a második légzés | 65 |
| Az emésztőrendszer | 65 |
| Felépítése és működése | 65 |
| Változások a rendszeres edzés hatására | 66 |
| A szervezet energiaforgalma | 67 |
| Alapanyagcsere. Tápanyagszükséglet | 69 |
| Táplálkozás és sport | 71 |
| A kiválasztórendszer és a nemi szervek | 73 |
| Változások a rendszeres edzés hatására | 73 |
| A belső szervek (zsigerek) sportsérülései | 74 |
| Sportegészségtani kérdések az edzői gyakorlatban | 75 |
| Az edzésvezetés kérdésének egészségtani vonatkozásai | 77 |
| A napi edzés egészségtani kérdései | 78 |
| A versenyzés egészségtani kérdései | 80 |
| A letörés | 81 |
| Az ifjúság sportjának egészségtani kérdései | 83 |
| A nők sportjának egészségtani kérdései | 84 |
| A szórakozásszerű, testedzés egészségtani kérdései | 86 |
| Sportlétesítmények, sportszerek, felszerelések | 89 |
| A sportorvos tevékenysége sportmozgalomban | 90 |
| Sportegészségügyi hálózat | 91 |
| Szűrő, minősítő ellenőrző vizsgálatok | 93 |
| A sportorvos gyógyító munkája | 94 |
| A sportorvosi tudományos kutatómunka. A tudományosság kérdése a sportban | 95 |
| Edző, versenyző és sportorvos együttműködése | 96 |
| A sportmozgalom fejlődésének népegészségügyi jelentősége | 96 |
| Sportlélektan | |
| Bevezetés | 101 |
| A pszichológia tárgya és jelentősége | 103 |
| A pszichológia és az idegrendszer | 106 |
| A megismerő tevékenység | 111 |
| Látás | 112 |
| Hallás | 114 |
| Szaglás és ízlelés | 114 |
| A bőr érzékletei | 115 |
| Kinesztetikus és sztatikus érzék | 115 |
| Szervi érzékelés és közérzet | 116 |
| Időérzéklés (ritmus) | 117 |
| Érzékelés és észlelés | 117 |
| Figyelem | 118 |
| Emlékezés | 121 |
| Emlékezés és tanulás | 123 |
| A képzelet | 127 |
| Gondolkodás és beszéd | 131 |
| Az érzelem | 137 |
| Az akarat | 142 |
| Az akarati cselekvés és a motivációk | 142 |
| A személyiség | 145 |
| A pszichikus sajátosságok | 145 |
| Tipológia | 148 |
| Pszichikai felkészítés | 150 |
| Néhány szempont az edzésvezetéshez | 153 |
| Sportpedagógia | |
| A sportpedagógia általános alapjai | 159 |
| A nevelés fogalma | 159 |
| A nevelés társadalmi tevékenység | 159 |
| A nevelés történeti és osztályjellege | 159 |
| A nevelés nemzeti jellege | 161 |
| A nevelés a felépítmény része | 162 |
| A nevelés céltudatos, tervszerű és szervezett tevékenysége | 162 |
| A nevelő és növendék viszonya | 163 |
| A nevelés megtanulható | 163 |
| A nevelés kiterjed a felnőttekre is | 164 |
| A pedagógia tárgya és helye a tudományok rendszerében | 164 |
| A nevelés lehetősége | 166 |
| öröklés - fejlődés - nevelés | 166 |
| Környezet - fejlődés - nevelés | 167 |
| A nevelés célja és fő feladatai | 168 |
| A nevelés célja | 168 |
| A nevelés fő feladatai | 169 |
| A nevelés területei | 173 |
| A testnevelés és a sport kapcsolata a neveléssel | 178 |
| A sportoktatás nevelőhatása | 179 |
| A sportolók életkori sajátosságai | 182 |
| Az óvodáskor | 183 |
| Az iskoláskor | 183 |
| Az ifjúkor | 188 |
| A felnőtt kor | 190 |
| A nevelés folyamata a sportolók közössége és a sportköri közösség megszervezése | 191 |
| A nevelés folyamata | 191 |
| A sportolók közössége | 193 |
| A sportolók közösségi nevelésének módszertani kérdései | 194 |
| A sportköri közösség megszervezése | 197 |
| A nevelés és az oktatás alapelvei | 202 |
| A mozgásoktaás általános alapjai | 207 |
| Az oktatás fogalma | 207 |
| Az oktatás folyamata | 210 |
| Az ismeretszerzés útja | 211 |
| Az oktatási folyamat fő mozzanatai | 212 |
| A mozgásoktatás fogalma | 213 |
| A mozgástanulás előfeltételei | 215 |
| A mozgásoktatás szakaszai | 218 |
| A mozgásoktatás első szakasza: A durva mogzásforma megtanulása | 219 |
| A mozgásoktatás második szakasza: javítás, finomítás és differenciálás | 221 |
| A mozgásoktatás harmadik szakasza: A mozgás megszilárdítása, állandósítása | 225 |
| A mozgásoktatás összefüggő egysége | 228 |
| A sportolók nevelése | 230 |
| A nevelés tartalma | 230 |
| A nevelés módszerei | 231 |
| A meggyőzés leggyakoribb formái | 232 |
| A szoktatás leggyakoribb módszerei | 234 |
| A testi nevelés tartalma és feladatai | 239 |
| A testi nevelés fogalma | 239 |
| A testi nevelés történeti és osztályjellege | 239 |
| A testi nevelés feladatai | 240 |
| A világnézeti nevelés tartalma és feladatai | 242 |
| Az erkölcsi nevelés tartalma és feladatai | 244 |
| Az erkölcs fogalma, történeti és osztályjellege | 244 |
| A szocialista hazafiaság tartalma és a sportolók hazafiságra nevelése | 246 |
| A humanizmus tartalma és a sportolók humanizmusra nevelése | 248 |
| Az igazság tartalma és a sportolók igazságra nevelése | 250 |
| A munkához való viszony tartalma és a sportolók munkára nevelése | 252 |
| A tudatos fegyelem tartalma és a sportolók tudatos fegyelemre nevelése | 253 |
| Az esztétikai nevelés tartalma és feladatai | 254 |
| Gimnasztika | |
| A gimnasztika jelentősége | 259 |
| A gimnasztika fogalma | 260 |
| A gimnasztika mint eszköz | 264 |
| A gimnasztika mint módszer | 270 |
| A gimnasztika felhasználási területei | 272 |
| A bemelegítés | 273 |
| Az erőnlét | 276 |
| A képességek | 280 |
| A rajzírás megértéséhez szükséges magyarázat | 287 |
| Gyakorlatanyag | |
| Erőfejlesztő gyakorlatok | 290 |
| Gyorsaságfejlesztő gyakorlatok | 302 |
| Ruganyosságfejlesztő gyakorlatok | 314 |
| Ügyességfejlesztő gyakorlatok | 326 |
| Állóképesség-fejlesztő gyakorlatok | 337 |
| Tájékoztató az oktatói tanfolyamról | 351 |
| Irodalom | 356 |
| Tartalom | 359 |