1.034.210

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Montessori lélektana és didaktikája

A rendszer lélektani és didaktikai vázlata és összehasonlitása az újabb irányokkal

Szerző
,
Kiadó:
Kiadás helye: Kolozsvár
Kiadás éve:
Kötés típusa: Varrott papírkötés
Oldalszám: 87 oldal
Sorozatcím: Közlemények a Ferenc József-Tudományegyetem Lélektani Intézetéből
Kötetszám: 41
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN:
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával illusztrált. Nyomatott Garab József Könyvnyomdájában, Cegléd.
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Bevezetés

"Az erkölcsi nevelés alapelvei Montessori rendszerében" c. értekezésünkben (33) részletes vizsgálat tárgyává tettük mindazon eljárásokat, amelyek Montessori nevelési felfogásában,... Tovább

Előszó

Bevezetés

"Az erkölcsi nevelés alapelvei Montessori rendszerében" c. értekezésünkben (33) részletes vizsgálat tárgyává tettük mindazon eljárásokat, amelyek Montessori nevelési felfogásában, elméletében vagy gyakorlati eljárásában fellelhetők. Az említett értekezésben azonban kerültük a didaktikai, módszertani problémák fejtegetését. Jelen értekezésünkkel célunk az, hogy a rendszer lélektani alapjának egyidejű megadásával mindazon didaktikai és módszertani problémákat vizsgálat tárgyává tegyük, amelyek Montessori rendszerére annyira jellemzők; másik célunk pedig az, hogy mindeme felfogásokat és gyakorlati eljárásokat összehasonlítsuk az újabb pedagógiai áramlatokkal és végül, hogy levonjuk belőle mindazon következtetéseket, amelyek a kisdednevelésre, illetőleg a népiskolai oktatásra levonhatók.
Első kérdés, amely azonnal szembetűnik, hogy Montessori rendszerről beszélünk. Általánosan elterjedt szokás Montessori rendszert emlegetni, bár a Dottoressa nevelői, tanítói felfogása semmikép sem viseli magán a rendszer jellemző jegyeit. Felfogása - mint minden olyan nevelői felfogás, amely elsősorban gyakorlatból fakad - nélkülözi a rendszer szükséges jegyeit. Nem található meg benne a teljességre való törekvés. így pl. a nevelés bölcseleti megalapozásáról nem emlékezik meg, a filozófiai neveléstan távol esik vizsgálódási körétől. A nevelés fogalmának elemzését kerüli. Egyszer tesz csak róla említést, akkor is csak annyit mond, hogy nevelésen elsősorban bánásmódot ért. A neveléstudomány anyagának rendszeres, egységes szempontok szerint való összeállítása sincs meg nála. Mégis mindaz, amit ad 1. világos, 2. összefüggő és bizonyos egységes alapelv is tulajdonítható neki. Ez azt is jelenti, hogy elszórt nézetei, felfogásai akként rendezhetők, hogy a tudományos rendszer jellemző jegyeinek is eleget tegyenek. Másszóval a rendszeralkotás a meglévő ismeretanyagból lehetséges. Ez mindenesetre nehezebb kérdés nála a nevelési problémáknál, könnyebb azonban a didaktikai kérdések ilyirányú rendezése. Vissza

Tartalom

I. Bevezetés 3
II. Montessori és az újabb pedagógiai irányok 5
III. A rendszer lélektani alapvetése 14
1. Összehasonlítások . 14
2. Az oktatás egészségügyi követelményei 19
3. A tanulásra való előkészítésről és a szellemi munkáról .. 25
a) Az eszközök és használatuk 27
b) A szellemi munka feltételei, görbéi 38
IV. Az oktatás módja 45
1. A módszer alapjai 45
2. A tanítás fokozatai . 55
V. Módszertani kérdések 61
1. Írás és olvasás 61
a) A tanítás fokozatai 65
b) További eljárások; következmények 70
2. Számolás 75
VI. Néhány megjegyzés. Befejezés 81
VII. Irodalom 83

Dr. Garai József

Dr. Garai József műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Garai József könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv