A kosaram
0
MÉG
4000 Ft
a kedvezményes
házhoz szállításig

Bevezetés a felnőttkor tanuláslélektanába

Szerző
Fordító
Lektor

Kiadó: Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 242 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar 
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-17-0523-4
Megjegyzés: Tankönyvi száma: 52 624. Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.

Fülszöveg

A neves szerző, a lipcsei Karl Marx Egyetem pszichológiaprofesszora ebben a könyvében a különböző tanuláselméletek áttekintése után ismerteti a felnőttkori tanulási teljesítmények meghatározó tényezőit saját kísréleteinek eredményei és a vonatkozó szakirodalom kritikai feldolgozása alapján. A felnőttoktatás továbbfejlesztése szempontjából igen értékesek a könyvnek a programozott oktatással és a hagyományos oktatás megjavításával foglalkozó fejezetei. Legértékesebb következetése, hogy az inetllektuális teljesítőképesség nem feltétlenül csökken az idősebb életkorban sem, sőt bizonyos feltételek esetén késő öregkorig magas szinten tartható. Mivel ez a problémáa nemcsak a pszichológusokat és felnőttoktatókat érinti, a könyv olvasótábora feltehetőleg széles lesz.

Tartalom

Előszó5
Első rész9
A felnőttoktatás általános tanuláslélektani problémái9
Második rész13
Tanuláselméletek az aktivitás és motiváció jelentőségéről a tanulási eredmény szempontjából13
A tanulás fogalmi meghatározásáról13
Az aktivitás - speciálisan a tanulási aktivitás - fogalmi meghatározása16
A motiváció - speciálisan a tanulás motivációja - fogalmi meghatározása21
A tanuláselméletek általános problematikája24
A legfontosabb tanuláselméletek jellemzői25
Összegzés és követkzetetések41
Harmadik rész47
A felnőttkor speciális tanuláslélektani problémái47
A felnőttkor életkori szakaszaira jellemző problémák48
Fizikai teljesítőképesség és életkor55
Pszhichikus teljesítőképesség és életkor60
A felnőttekkel végzett intelligenciavizsgálatok bíráló áttekintése61
A felnőttkori tanulási képesség lélektani problémái70
Emlékezet és tanulási eredmény a felnőttkorban73
Az eddigi vizsgálatok bírálata73
A felnőttkori tanulás gazdaságosságának szabályai80
Motiváció és tanulási eredmény felnőttkorban96
Az eddigi vizsgálatok bíráló áttekintése96
Az "aktuális motiváció és tanulási eredmény felnőttkorbann" témakörrel foglalkozó tanulás-lélektani kísérletek99
Vizsgálati alanyok és vizsgálati módszerek100
A vizsgálatok általános eredményei110
Speciális vizsgálati eredmények123
A legfőbb eredmények összefoglalása és pedagógiai jellegű következtetések135
Aktivitás és tanulási eredmény felnőttkorban139
Feladatmegoldás és munkahipotézisek140
A vizsgált személyek és a vizsgálati módszerek141
A vizsgálat főbb eredményeinek ismertetése és elemzése150
A diktálások eredményei és elemzésük (I. kísérleti program)150
Az olvasási-emlékezési kísréletek eredményei (II. kísérleti program)160
Az "aktivitás és tanulmányi eredmény" vizsgálat összegezése164
Összefoglalás és következtetések166
Negyedik rész177
A programozott tanulás néhány lélektani problémája felnőtteknél177
A programozott tanulás lényege178
A programozott tanulás és tanulási elmélet184
A programozott tanulás és a hagyományos oktatás195
A programok kidolgozásának néhány alapszabálya199
Ötödik rész203
A hagyományos oktatás megjavításáról a felnőttkorban203
A visszacsastolás proglematikája az oktatás szervezett formáiban204
Útmutatások a figyelem növeléséhez az oktatási folyamatban211
Irodalomjegyzék227

Dr. Hans Löwe

Dr. Hans Löwe műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Hans Löwe könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Bevezetés a felnőttkor tanuláslélektanába Bevezetés a felnőttkor tanuláslélektanába Bevezetés a felnőttkor tanuláslélektanába Bevezetés a felnőttkor tanuláslélektanába Bevezetés a felnőttkor tanuláslélektanába

A borító enyhén kopott, elszíneződött, a lapélek foltosak.

Állapot:
980 ,-Ft
5 pont kapható
Kosárba