1.034.962

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A pedagógus személyisége

Országos Szakmai Konferencia/VI. Soproni Logopédiai és Pedagógiai Napok/2000. március 23-25.

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:

"A pedagógus szerep változásainak megítélésében sajátos kettősség uralkodik. Általánosan elterjedt az a vélekedés, hogy ahhoz képest, hogy az iskola, az oktatás fogalma... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:

"A pedagógus szerep változásainak megítélésében sajátos kettősség uralkodik. Általánosan elterjedt az a vélekedés, hogy ahhoz képest, hogy az iskola, az oktatás fogalma milyen nagy átalakulásokon ment át az állami oktatási rendszerek kialakulása óta, azaz 150-200 év alatt, maga a pedagógus szerep nem sokat változott. Különösképpen lenyűgöző az a mennyiségi növekedés, amin ezek az oktatási rendszerek, és maga a tanári szakma is átment. Ma mindenütt a tanárság jelenti a legnépesebb értelmiségi szakmát, a világon összesen körülbelül 4 millióan űzik ezt a foglalkozást. Ezen közben maga a szakma is hihetetlen nagy belső átalakuláson ment át. Míg a század elején voltaképpen két, végzettségében, társadalmi presztízsében, életmódjában jellegzetesen elkülönülő szakmáról (az osztálytanító és a középiskolai szaktanár) beszélhetünk mindenütt, mára az előbbi - Ulf Schwanke meghatározása szerint - egy alacsony társadalmi megbecsültségű, maximum középfokú végzettséget igénylő foglalatosságból egy felsőfokú képzésen alapuló főfoglalkozássá vált, és a „két szakma" közti különbség rendkívüli mértékben lecsökkent (Schwanke, Ulf, 1988). Szokás ctX a folyamatot a szakma „professzionalizálódása"-ként is leírni.
Mindezen változások közepette azonban, maga a tanári szerep viszonylagos állandóságot mutat. A tanítás (oktatás, nevelés) meghatározó helyszíne változatlanul az osztályterem, ami továbbra is az állami iskolarendszerek kialakulásakor létrejött „doboz-szerű" elrendezésben működik; a munka továbbra is a tanár által irányított tanári-tanulói interakciók sorozatában valósul meg; a tanár legfőbb munkaeszköze ma is a kréta és a magyarázat (még ha a kréta szerepét egyre inkább átveszi is a filctoll vagy az írásvetítő fólia)." Vissza

Tartalom

Nagy Mária: A pedagógus szerep változásai 3
Mesterházi Zsuzsa: A gyógypedagógus személyisége és kompetenciája 13
Dr. Fonyó Ilona: A pedagógus személyisége. Konzultáció és tanácsadás mint professzió, konzultáció és tanácsadás a pedagógus napi munkájában 17
Szemkeö Judit: A személyiség szerepe a pedagógiában 23
Gereben Ferencné dr. Pedagógusszakmák együttműködése a nyelvi fejlődésükben akadályozott gyermekek ellátásban 27
Winkler Márta: Útkeresés 33
Gordosné dr. Szabó Anna Karizmatikus személyiségek a gyógypedagógia történetében 39
Levente Péter: Viselkedéskultúra 50
Mudri Zsuzsanna: Június, július, augusztus 65
Licskainé Stipkovits Erika: Szupervízió a pedagógiai gyakorlatban 71
Rab András: A pedagógus önértékelését fejlesztő tréningek bemutatása 16
Sperr Józsefné: Konfliktus kezelése 78
Dr. Hermann István: NLP a pedagógiában 80
Annási Ferenc - Görcsné Muzsai Viktória: Szociális-emocionális nevelés 86
Fehérné Kovács Zsuzsanna: A nyelvi fejlődés zavaráról új megközelítésben 96
Vassné dr. Kovács Emőke: A részleges látótérkiesés tükröződései az észleletben 105
Kassai Ilona: A szülő mint nyelvtanár. A környezeti nyelv szerepe a nyelvelsajátítás folyamatában 122
Nagyné dr. Réz Ilona: A szolgáltató munka típusai jelentősége és terheinek hatása a pedagógusok személyiségével összefüggésében 135
Molnárné Kékesi Beáta: A tanfolyamok szerepe a pedagógus személyiségének gazdagodásában 149
Mohai Katalin: Az iskolai pedagógus attitűdje, szakmai felkészültsége a másság problémakörben 160
Kozma Szabolcs: Integráció és fejlesztő pedagógia 167
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv