1.034.828

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Reklámmérték '88

Az első magyar közvélemény-kutatás a hazai reklámokról, rekláméletről

Szerző
Lektor

Kiadó: Gondolat Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Vászon
Oldalszám: 280 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A könyv sajátságos együttműködés eredményeként jött létre. A SKÁLA REKLÁM STÚDIÓ KV. vezetőinek kezdeményezésére a Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetem Piackutató és Piacszervezési Tanszéke... Tovább

Előszó

A könyv sajátságos együttműködés eredményeként jött létre. A SKÁLA REKLÁM STÚDIÓ KV. vezetőinek kezdeményezésére a Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetem Piackutató és Piacszervezési Tanszéke 1987 január - február hónapokban olyan kutatásokat végzett, amelyeknek segítségével választ kívánt kapni arra, hogy
1. a felnőtt lakosság,
2. az ifjúság (15-24 évesek),
3. a gyermekek (6-14 évesek),
4. a gazdasági vezetők és
5. a tömegkommunikátorok
hogyan vélekednek a reklámról, milyen beállítódások (attitűdök) jellemzik magatartásukat és annak változását. A kutatások tehát az alkotók kivételével minden érdekelt vagy érintett társadalmi csoportot átfogtak, olyan ismereteket hozva felszínre, amilyeneket mindeddig Magyarországon összefüggésükben nem tártak fel. Hasonlóan átfogó kutatási eredményeket még a tőkésországokban is csak elvétve találunk, sokkal inkább jellemzőek a rétegvizsgálatok: például a gyermekek, az ifjúság vagy egyes jelentős társadalmi-gazdasági rétegek reklámmal szembeni attitűdjeiről számot adó munkák. A gazdaság minden szférájában, így a rekláméletben is elengedhetetlen az ismeret, az információ a ráfordítások hatékonyabbá tételéhez. Bízunk abban, hogy a közreadott ismeret jó kezekbe kerül és hasznosul a napi munkában, előbbre viszi a piaci feladatok megoldását s felhívja a figyelmet az azonosságokra és az eltérésekre egyaránt. A szerző köszönetet mond Dr. Takács Ildikónak és Dr. Décsi Gyulának, akik nemcsak ösztönözték, de támogatták is a kutatásokat. Vissza

Tartalom

Előszó
1. MARKETING-KOMMUNIKÁCIÓ.........................................9
1.1 A marketing-kommunikáció formái és módszerei...................9
1.1.1. A marketing-kommunikáció értelmezése..............................13
1.2 A reklámozás..........................................................................15
1.2.1. A reklámozás jellemzői és funkciói......................................17
1.2.1.1. A nagyfogyasztó /heavy user/ jelentősége..........................19
1.2.2. Értékesítés reklám nélkül.......................................................20
1.2.3. Reklám - értékesítés nélkül...................................................21
1.2.4. A reklámhordozó és reklámeszköz........................................22
1.2.4.1. A reklámeszközök megbízhatóságának kétségessége........23
1.2.4.2 Termékértékesítés és reklám............ ...............................25
1.2.4.3. Szocializáció a reklámokon keresztül....................................26
1.2.4.4. A reklám fontosabb eljárásmódjai........................................28
1.2.4.4.1. Következtetések a reklám megjelenési formáiból.................28
1.2.4.5. A reklám speciális eljárásmódjából adódó
következmények.....................................................................30
1.2.4.5.1. Image - reklám......................................................................30
1.2.4.5.2 Célcsoportreklám...................................................................32
1.2.4.6. A sponzorálás két területe: a sport és zene...........................33
1.2.4.6.1. A sport sponzorálás felhasználása........................................33
1.2.4.6.2. A zene közegének hasznosítása............................................36
1.2.4.7. Tévéreklám..............................................................................38
1.2.5. A tévéreklám és a gyerekek...................................................40
1.2.5.1. Megérti-e a gyerek a tévéreklámot?.......................................40
1.2.5.2. Befolyásolja-e a reklám a gyerekeket?..................................42
1.2.5.3. Megtanulják-e a gyerekek a tévéreklámok tartalmát?...........43
1.2.5.4. Irányelvek a tévében reklámozóknak.....................................44
1.2.6.1. Egy hazai vizsgálat főbb megállapításai...............................44
1.2.7. Attitűdvizsgálati módszerek...................................................46
1.2.8. Néhány attitűdvizsgálatnál alkalmazott módszer és eredmény..........52
2. A MAGYAR FELNŐTT NÉPESSÉG ATTITŰDJEI A REKLÁMOKKAL SZEMBEN......59
2.1. A reklámkedveltség és a tömegkommunikációs eszközök használata................59
2.2. A reklámhordozók használata és a kedveltség kapcsolata....................65
2.3. A reklámokkal szembeni bizalom...........................................76
2.4. A reklámattitűdök mennyiségi mutatói..................................79
3. A FIATALOK ATTITŰDJEI A REKLÁMOKKAL SZEMBEN..................87
3.1. A reklámok kedveltsége és a tömegkommunikációs eszközök használata........87
3.2. A fiatalok reklámattitűdjeinek mennyiségi mutatói..............107
4. A GYERMEKEK ATTITŰDJEI A REKLÁMOKKAL SZEMBEN.........114
4.1 Gyermekek reklámattitűd vizsgálatának problémái...........114
4.2 A tömegkommunikációs eszközök és a gyerekek..............115
4.2.1. Tömegkommunikációs ellátottság.......................................115
4.2.2. Tömegkommunikációs eszközhasználat az egyes korcsoportokban..........120
4.3. A reklámokkal szembeni attitűdök mutatói..........................129
4.3.1. Találkozás a reklámokkal.....................................................i 29
4.4. Szövegemlékezet és napirend.............................................133
4.5. A reklámok kedveltsége......................................................136
4.6. Vásárlás reklám hatására.....................................................140
4.7. Felső tagozatosok reklámokkal szembeni attitűdjei.....................144
5. A GAZDASÁGI VEZETŐK ATTITŰDJEI A REKLÁMOKKAL SZEMBEN............146
5.1. A reklámkedveltség és a használat kapcsolata...................146
5.2. A reklámokkal szembeni attitűdök......................................163
5.3. A gazdasági vezetők véleménye a reklámról és a gazdaságról..............184
6. A TÖMEGKOMMUNIKÁTOROK ATTITŰDJEI A REKLÁMOKKAL SZEMBEN....192
6.1. A csoport viszonya a reklámhoz..........................................192
6.2. A kommunikátorok attitűdjei a reklámokkal szemben..................200
7. TELEVÍZIÓREKLÁMOK TESZTVIZSGÁLATÁNAK EREDMÉNYEI................. 213
7.1. A vizsgálat lebonyolítása...............................................213
7.2. A vetített reklámfilmek keltette első benyomások..................214
7.3. A vetített reklámfilmek részletes minősítése...................220
FÜGGELÉK
1. A kutatáshoz felhasznált minták összetétele és a mintavételi eljárások......226
2. Kérdőívek
3. Bibliográfia

Dr. Hoffmann Istvánné

Dr. Hoffmann Istvánné műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Hoffmann Istvánné könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Reklámmérték '88
Állapot:
1.890 Ft
940 ,-Ft 50
14 pont kapható
Kosárba
konyv