1.034.815

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Módszertani közlemények 1967/1-5.

A tanítóképző intézet és a tanárképző főiskolák folyóirata - 7. évfolyam 1-5. szám

Szerző

Kiadó: Szegedi Tanárképző Főiskola Szakszervezeti Bizottsága
Kiadás helye: Szeged
Kiadás éve:
Kötés típusa: Könyvkötői kötés
Oldalszám: 384 oldal
Sorozatcím: Módszertani Közlemények
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal. Német és orosz nyelvű tartalomjegyzékkel.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

1. szám
Miklósvári Sándor: Szélesebb horizonton1
Borsodi István: Világnézeti és szaktárgyi problémák az alsó tagozatos számtantanításban3
Szabó Balázsné: Gondolatok az ellenőrzéssel kapcsolatban7
Nagy Andor: Az iskolatelevíziós órák néhány módszertani kérdése11
Zukovits Imre: Az előző ismeretke didaktikai szerepe és a célkitűzés, mint a tudatos tanulói tevékenység előfeltétele az oktatásban16
Béki Loránd: Kísérletek egy nyelvi lecke programszerű feldolgozásra22
Forgách Géza: A kémiai nagyüzemi eljárások néhány elvi kérdése a kémiatanításában28
Hegedűs András: A szocialista hazafiságra nevelés néhány időszerű kérdése az általános iskola alsó tagozatában37
Műhely
Németh István: Csehszlovákia feldolgozása az 5. osztályban41
Kubinyi Zoltán: Az elektromos energia szállításának kísérleti bemutatása47
Kelemen Jánosné: Filmes programok az áltlaános iskolában (Műveletek a racionális számkörben)50
Novák István: Kia szabadba!56
Szeléndi Gábor: Maximalizmus a környezetismeret tanításában57
Vancsák József - Madácsi Mária: Neveltségi szint felmérése a Nyíregyházi Tanítóképző Intézet Gyakorlóiskolájának I/B. osztályában az 1965/65. tanévben58
Szemle61
Zbigniev Pietrasinski: A helyes gondolkodás pszichológiája (Dr. Kiss Tihamér)
L. N. Landa: Az algoritmusok és a programozott oktatás (Veidner János)
Kovács Zoltán - Zátonyi Sándor: Tanári kézikönyv a hetedik osztályos fizika tanításához (Veidner János)
Dr. Bartha Lajos - Szilágyi Lilla :Pszichológiai alapfogalma kis enciklopédiája (Dr. Zsámbéki László)
2. szám
Szepesi Lajos: A helyes módszerek megválasztása a nevelő munka gyakorlatában65
Szerencsi Sándorné: Tegyük korszerűbbé és eredményesebbé az alsó tagozatos számtan tanítást!71
Almásy György: A szülői értekezletek leveletésének néhány módszertani problémája78
Zentai Károly: Adatok a felső tagozatba lépő tanulók íráskészségének alakulásáról85
Kovács VEndel: A tanulók írásbeli és gyakorlati ellenőrzésének kérdései93
Muszty László: A nyelvtani fogalmak kialakításának néhány krédése az általános iskola felső tagozatában98
Köves József: A földrajzi munkafüzet felhasználása a tanulók önálló munkára nevelésében107
Zukovits Imre: Az ipari és a mezőgazdasági üzemlátogatások, mint az "életközelség" megvalósításának eszközei114
Műhely
Dudás István: Árnyképes szemléltetés a 3-4. osztály fogalmazási óráin118
Novák István: A tavaszi sportversenyek előkészítése126
Bársony István: Tantermi testnevelési óra127
Bagdy Lászlóné - Juhász Endréné: A MESERÁCS nevű tornaszer alkalmazása az alsó tagozatos testnevelés tanításában136
Dobó Géza: A programozott okatás hatása a biológiaoktatásra147
Tóth József. A kocka axonometrikus ábrázolása és csonkolása adott vetület alapján150
Nyári Egyetem Szegeden
Történelmi olvasókönyv V. kötet (Dr .Rakonczai Lászlóné)154
Kézikönyv az általános iskola 7. osztályában tanító nevelők számára (Dr. Szolnoki Jánosné)155
Béres János: Furulyaiskola (Gaszner István)156
Világnézeti nevelésünk természettudományos alapjai III. (Bor Pál)158
Az orvosképzés néhány kérdése (Zentai K.)159
3. szám
Kármán Józsefné: A tanulók szóbeli kifejezőképességének helyzete és jellemző hibái iskolánkban161
Sárosy Józsefné - Stein Jánosné: A közös fogalmazástól az önálló munkáig166
Stein Jánosné: A motiváció szerepe a 3. osztályos szépirodalmi olvasmányok feldolgozásában172
Ungváry Gyula: A programozott oktatás elemei egy alsótagozati kísérleti matematikai oktatás folyamatában177
Kiss Gézáné - Orbán Lászlóné - Takáts Béla: A szorzótáblák tanítása187
Bodosi Mihályné: A mozgásgátlások okai és megszüntetésük lehetőségei196
Bagdy Lászlóné: A gyermeki aktivitást elősegítő és gátló tényezők egy alsó tagozatban tartott testnevelési óra keretében202
Muszty László: A rádió szerepe a nyelvtantanításban209
Magassy László: A csoportfoglalkozás egy sajátos módja az általános iskolai irodalomtanításban213
Műhely
Zukovits Imre: A modern technikai eszközök, mint a szemléletes oktatást segítő tényezői217
Bachát László: A határozók tanításához221
Rados Mihály: "Az indukált áram és feszültség" című egység tanítása tanulókísérletel224
Gyenis József: A technikai szemlélet formálásának lehetőségei "az egyszerűbb mechanizmusok szerelése" című témakörben230
Giricz Béla: Műalkotáselemző óra a 6. osztályban (Gótikus épületek)232
Fekete István: Előkészítő és rávezető testnevelési gyakorlatok szerepe a képességek és készségek fejlesztésében235
Szemle
Tudósítás a szombathelyi értekezletről (Mikósvári Sándor)
Varga Tamás: Matematikai logika (Szendrei János)
Falusi, tanyai iskolások (Orosz Gábor)
4. szám
Szörényi József: Tapasztalatok az érelmi nevelés területéről241
Horgosi Ödön: Az orosz nyelv tanítása a 3. és 4. osztályban246
Szeléndi Gábor: Hazaszeretre nevelés a környezetismeret tanításában254
Papp József: A tanulók gondolkodásának fejlesztése az általános iskola 3-4. osztályában260
Péterfia Zoltánné: A bábok felhasználása az orosz nyelv tanításában269
Dudás István: Hogyan segíti a báb az 1. osztályban az oktató-nevelő munkát?274
Adorján Gyula: Gondolatok az összevont osztályok sajátos problémáiról282
Műhely
Muszty László: Az irodalomnevelés tanév eleji gondolatai - a szakköri munka tervezése...286
Kubinyi Zoltán: A helyzeti és mozgási energia kísérleti bemutatása296
Magi László: Írásbeli versenyfeladatok az orosz nyelv tanításában300
Szincsák János: Frontális kísérletezés lehetőségei a kémia tanításában304
Béky Loránd: Televíziós orosz óra a 6. osztályban306
Nagy Sándor: Csoportalakítási kísérletek309
Pozsgai Vidáné: A 4-5. osztály közötti átmenet megkönnyítésére alkalmazott eljárásaink312
Miklósvári Sándor: Nemzetközi Szemle313
Szemle
Fehér Imre - Dr. Horváth Árpád: A fizika és a haladás. Negyedik rész (Bor Pál)
Szepes Lajos: A langevin-wallon tervezet
Szepes Lajos: Bábosik István: Az erkölcsi tudatosság htaása a magatartásra a serdülés időszakában
Magassy László: Dr. Horváth Gedeonné - Vörös József: Tanári kézikönyv a magyar irodalom tanításához az általános iskola 5. és 6. osztályában
5. szám
Szeléndi Gábor: Hazaszeretetre nevelés az 1. osztályos olvasástanításban321
Nagy József: A tanulói aktivitás és önállóság módszertani problémi az olvasmányok elemzésekor327
Kamasz Margit: Az akarat nevelése a 3. osztály környezetismereti óráin336
Erhardt Imre: A transzformációk tanítása az általános iskola 7. osztályában341
Dobó Géza: A fogalmak fejlődése az általános iskolai élővilágoktatás folyamán352
Műhely
Gulácsy Zoltán: Javítóvizsgáztassunk már júniusban357
Póbis István: Az élővilág tantárgy filmvetítésének néhány problémája361
Sárik Tibor: óraterv készítése kémiából364
Kopácsy Béláné: Az értelmi erők fejlesztésének szerepe az alsó tagozatos énekszene tanításában368
Pál Gyula: A pedagógiai rajz kiállításának problémáiról371
Nemzetközi Szemle (Mikósvári Sándor)375
Szemle377
Dr. Geréb György: Munkavédelmi ismeretek korszerű összefoglalása
Ruzsa Imre: A matematika néhány filozófiai problémájáról
Ruzsa Imre - Urbán János: Matematikai logika (Dr. Szendrei János)
Koroknay István: Ausztrália és Óceánia (Pósa Lajos)
Előd Istvánné: Számoljunk együtt! (Süli Dezső)
Jakab László: Tanári kézikönyv a 8. osztályos kémia tanításához (Mosonyi Kálmánné)
Gaál Géza: Nevelőmunka az általános iskola 1-4. és 5-8. osztályaiban
Héjjas Endre: A barátság hídja
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv