1.035.133

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

E-Learning alkalmazások a hazai felsőoktatásban

A Budapesten, 2003. november 27-én rendezett e-Learning alkalmazások a hazai felsőoktatásban című országos konferencia előadásainak anyagai

Előszó

A SZÁMALK Oktatási Részvénytársaság, mint az informatika oktatás fellegvára, rendszeresen meginvitálja a szakmát egy izgalmas konferenciára, ahol egy úttörő témát dolgoznak fel közösen. Ilyen témák... Tovább

Előszó

A SZÁMALK Oktatási Részvénytársaság, mint az informatika oktatás fellegvára, rendszeresen meginvitálja a szakmát egy izgalmas konferenciára, ahol egy úttörő témát dolgoznak fel közösen. Ilyen témák voltak: a távoktatás, a multimédia, a minőségügy, az AIFSZ képzés. Az idén az e-learning felsőoktatási alkalmazására esett a választás.
A témaválasztásnál elsődleges szempont az aktualitás, hogy az egész szakmát segítse az útkeresésben a már meglévő eredmények áttekintésével. A konferenciát záró műhelyvita alkalmával próbáljuk együttesen kifürkészni a jövőt. Gábor Dénes Nobel-díjas tudós szerint a jövőt nem lehet megjósolni, azt fel kell találni. Nekünk is az a célunk, hogy „feltaláljuk" a nemzetközi tendenciáknak a legmegfelelőbb hazai alkalmazási környezetet.
Ahogy a kiadványból is látni fogják sikerült a hazai alkalmazásokat jól reprezentáló kiváló elméleti és gyakorlati szakemberek érdeklődését felkeltetnünk. Megjelentek a legaktívabb e-learning műhelyek, áttekintést kaptunk az Oktatási Minisztérium terveiről és a nemzetközi eredményekről is. Összesen 43 előadást hallhatott a 150 résztvevő. Ismét beigazolódott az a feltevésünk, hogy a mindennapi üzleti erőfeszítés nem szabad, hogy elnyomja a kutatási, fejlesztési tevékenységet.
Részvénytársaságunk az ilyen típusú szakmai seregszemlékkel kíván hozzájárulni az információs társadalom építéséhez. Jelen kiadvány célja, hogy közkinccsé tegyük a konferencián elhangzott előadásokat, és az előadók elérhetőségének megadásával virtuálisan tovább folytathassuk a tapasztalatcserét.
Köszönet az előadóknak, a szervezőknek, és minden kedves résztvevőnek.
Dr. Zárda Sarolta Vissza

Tartalom

Előszó 5
Plenáris előadások „7
Dr. Brückner Huba: CBT TOEFL: Számítógépes nyelvvizsga globális méretekben 9
Dr. Szabó István: E-learning - új oktatási paradigma 15
Nagy Attila: Elektronikus oktatás keretrendszer modellek és kompatibilitási kérdések 27
I. Szekció: E-learning technológiák, keretrendszerek 31
Sándorné dr. Kriszt Éva: Virtuális egyetem kisvállalkozóknak a Budapesti Gazdasági Főiskolán 33
Könczöl Tamás: Digitális tartalomfejlesztés - Sulinet Digitális Tudásbázis 35
Abonyi-Tóth Andor: A „HTML szerkesztés kezdőknek" távoktatási kurzus fejlesztési
és oktatási tapasztalatai az ELTE informatika karán 41
Dr. Bessenyei István: Egy e-learning-alapú egyetemi kurzus didaktikai alapelvei 47
Dr. Selinger Sándor: Távoktatás a világhálón - az Internet alapú oktatás egy kommunikációs folyamat 51
Schmuck Balázs - Szöllősi Sándor: Számítógép-alapú tudásfelmérő rendszerek
fejlődésének áttekintése 57
Vízvári László: Virtuális szakképzés az egészségügyben 65
Fejér Tamás - Strommer László - Szoboszlai Mihály dr.: A BME építészhallgatóinak informatikai alapképzése (B-LEARNING) 67
Hunya Márta - Nyisztor József: SCALE projekt 73
Pethő Balázs: Moodle, oktatási keretrendszer „ingyen" 77
II. Szekció: E-learning fejlesztések 81
Forgó Sándor - Hauser Zoltán - Kis-Tóth Lajos: A távoktatás kialakulása és fejlődése
az Eszterházy Károly Főiskolán 83
Kovácsné Bukucs Erzsébet - Derecskei Anita: Internet használati szokások vizsgálata
a hallgatók körében a Neptun rendszer bevezetése kapcsán 101
Király Zoltán: Az elfeledett tudomány mentsvára 107
Dr. Henkey István: Releváns tudástranszfer-e az e-learning? 111
Szaniszló László: E-learning támogatású Financial Audit képzés az Állami Számvevőszék
és a Magyar Közigazgatási Intézet kooperációjával 117
Lengyel Zsuzsánna: A tanulási stílus, mint az e-learning eredményességét befolyásoló tényező 125
Dr. Bognár Géza: Szabványos elemek fejlesztése a GDF e-learning projekt keretében 131
Dr. Nagy Gyula: CAAD oktatása elektronikus formában 137
Hutter Ottó - Sárváry Terézia - Simonics István - Wagner Balázs: Szabványos e-learning
tananyagok fejlesztése és adaptálása 141
Farkas Viktor: Az ország első számítógépes felvételije 147
III. Szekció: E-learning alkalmazások 153
Kocsisné dr. Baán Mária: Az első lépésektől a mindennapi gyakorlatig 155
Juhász Attila: RENTaSCHOOL - virtuális iskola 161
Csizmadia Valéria: A távoktatás néhány tapasztalata a Nyíregyházi Főiskolán 165
Dr. Sediviné Balassa Ildikó - Vidékiné Reményi Judit: A tanulási szokások és a tanulói
kompetenciák hatása az e-learning fejlesztésekre és alkalmazásokra 169
Ősz Rita: Interakciók az e-learningben 173
Vörös Miklós: E-learning a katonai felsőoktatásban 177
Dr. Krauszné Princz Mária: A webes keresők tanításának tapasztalatai 185
Balogh Imre: A válasz: e-learning? 191
Dancsó Tünde: Elektronikus tananyagfejlesztés tanárok bevonásával 193
dr. Horváth Katalin: E-learning kísérlet a BKÁE Államigazgatási Karán 199
Topor Gyula: Vizuális interaktív komponensek használata online és offline rendszerekben
és a Lapoda tudástár 205
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv