1.035.084

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kézikönyv az általános iskolák 2. osztályának tanítói számára

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Vászon
Oldalszám: 465 oldal
Sorozatcím: Tanítói kézikönyvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal és ábrákkal illusztrálva. Tankönyvi szám: 91 297.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A szocialista iskola megvalósulásának útján Jelentős lépés az iskolareform irányelvei alapján készült új tanterv, tankönyvek és nevelési terv bevezetése. Ezekben az új dokumentumokban világosan... Tovább

Előszó

A szocialista iskola megvalósulásának útján Jelentős lépés az iskolareform irányelvei alapján készült új tanterv, tankönyvek és nevelési terv bevezetése. Ezekben az új dokumentumokban világosan tükröződik az a felfogás, hogy az általános iskola nevelőintézmény, amelynek nemcsak az ismeretek felhalmozása a feladata, hanem hatékonyabbá kell tennie a testi, értelmi, világnézeti-politikai, erkölcsi, esztétikai és a munkára nevelést. Fontos feladata az általános iskolának az is, hogy lehetővé tegye minden egészségesen fejlett gyermek számára az alapvető ismeretek, jártasságok és készségek megszerzését, és megteremtse a további művelődés feltételeit.
Mindezek érdekében életközelségbe kell hoznunk az ismeretanyagot, gyakorlatiasabbá kell tennünk oktató-nevelő munkánkat, össze kell hangolnunk a tanulók életkori teljesítőképességét a minden oldalú fejlesztés igényével, és fokoznunk kell az ismeretszerzésben a tanulók önállóságát, a tanulói aktivitást.
Az általános iskola alsó osztályaiban - a fentieken kívül - sajátos feladatok is jelentkeznek. így hatékonyabbá kell tennünk a jártasságok és készségek fejlesztésére irányuló pedagógiai munkát. Nagyobb gondot kell fordítanunk a fokozatosságra, az otthon, az óvoda és az I. osztály, valamint a 4* és 5* osztályok közötti átmenetek zökkenőmentes megoldására. Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ 3
Olvasás 7
Feladatok 7
Felkészülés a tanításra 21
A tanítási anyag feldolgozása 32
Az otthon és az iskola 32
A környező természetből 47
Az otthon és az iskola 59
A közlekedés 63
Munkahelyek, foglalkozások 69
Ünnepeink: fenyőünnep 72
Egészségügyi ismeretek 81
Az otthon és az iskola 91
Ünnepeink: március 15 94
Munkahelyek, foglalkozások 96
Ünnepeink: április 4 97
Munkahelyek, foglalkozások 99
Ünnepeink: május 1 102
Az otthon és az iskola 103
A környező természetből 103
Ismétlés 107
Írás 111
Feladatok 111
Az írástanítás anyaga és a tantervi követelmények 114
Felkészülés a tanításra 117
A tanítási anyag feldolgozása 129
Év eleji ismétlés 129
Az írott kisbetűk alakításának és kapcsolásának betűcsoportonkénti gyakorlása 131
Az írott nagybetűk alakításának és kapcsolásának betűcsoportonkénti gyakorlása 145
A betűk szabályos alakításának és kapcsolásának gyakorlása szövegírással 154
Nyelvtan -helyesírás 161
Feladatok 161
A tanítás anyaga 164
A főbb módszertani irányelvek 166
A követelmények 178
Felkészülés a nyelvtan-helyesírás tanítására 181
A tanítási anyag feldolgozása 189
Az első osztályban tanult helyesírási ismeretek felelevenítése (Mit tudunk édes anyanyelvünkről) 189
A beszéd és a mondat vizsgálata (Beszéd - mondat - szó) 194
A hangok jelölése szavakban (Hangok - betűk) 207
a) A hang és a betű téma 215
b) A rövid és a hosszú magánhangzók téma 220
c) A kétjegyű mássalhangzók téma (Az ly-es szavak) 226
d) A rövid és a hosszú mássalhangzók téma 231
A szótagolás és az elválasztás 240
Másképp halljuk, másképp írjuk 250
a) A szótő és a toldalékok téma 253
b) Hogyan írjam? Melyiket válasszam? 256
Év végi ismétlés 260
Számtan - mértan 269
Feladatok 269
Követelmények 271
A tanterv új vonásai 272
Felkészülés a tanításra 274
A tanítása óra 277
A tanítási anyag feldolgozása 283
Ismétlés az év elején 283
A százas számkör 291
A mértékismeret bővítése 300
Kétjegyű számok összeadása, kivonása 314
A szorzó és bennfoglaló táblázatok tanítása 324
A maradékos bennfoglalás tanítása 337
Kétjegyű számok szorzása egyjegyű szorzóval 339
Év végi ismétlés 342
Rajz 245
A rajztanítás feladata 345
Rajzi munkakeretek 346
Nevelési feladatok 348
Képzési feladatok 350
Követelmények 352
Osztályozás 352
Félkészülés a tanításra 353
A tanulók eszközei 360
Módszerek, eljárások 361
Óraleírások 363
Természet utáni tanulmány 363
Díszítő jellegű munkák 371
Rajzolás és festés adott témára 373
Képzőművészeti és népművészeti alkotások bemutatása 375
Testnevelés 379
Feladatok 379
A 7 - 8 éves tanulók életkori sajátosságai 379
A nevelés és a testnevelés kapcsolata 381
Felkészülés a tanításra 390
A második osztály legfontosabb ismeretanyaga 392
Az anyag feldolgozása őszi, tavaszi és téli csoportosításban 399
Tárgymutató 435
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv