1.031.431

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A közlekedési balesetek és azok okai Magyarországon

Szerző
Szerkesztő
,
Kiadó:
Kiadás helye: Szeged
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 166 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A modern társadalom, a nemzetközi kooperáció elképzelhetetlen kiterjedt és egyre bővülő közlekedés nélkül. Mind a helyi, mind a nemzetközi forgalom nagy része közutakon gépjárművek igénybevételével... Tovább

Előszó

A modern társadalom, a nemzetközi kooperáció elképzelhetetlen kiterjedt és egyre bővülő közlekedés nélkül. Mind a helyi, mind a nemzetközi forgalom nagy része közutakon gépjárművek igénybevételével zajlik. Könnyebb vagy súlyosabb kimenetelű balesetek már az ókorban is előfordultak, számuk és jelentőségük azonban a motorizáció megjelenésével nőtt meg. Ennek méreteit jelzi, hogy az USA közlekedési halálozása a vietnami háború éveiben felülmúlta a háborús veszteségeket. A közlekedési moralitás a nem várt, megelőzhető halálozás kategóriájába tartozik, és jelentős részében fiatal életkorban fordul elő. Más erőszakos halálesetekkel együtt a fiatal felnőtt lakosságnál ez az egyik vezető halálok, melynek epidemiológiai, egészségügyi és gazdasági szerepe sem elhanyagolható.
A baleseteket környezeti illetve emberi tényezők befolyásolják. A környezeti tényezők közül elsősorban a közlekedési infrastruktúra, azon belül az úthálózat, a jelzőrendszerek, az utak környezete és a közlekedő gépkocsi műszaki jellemzői a leginkább meghatározóak. Jelentősebb ugyanakkor a közlekedő ember szerepe. Vissza

Tartalom

Bevezetés3
A balesetek retrospektív analízise9
Összehasonlító elemzés9
A közlekedési balesetek gyakorisága Magyarországon és annak egyes régióiban9
A balesetekre vonatkozó magyar és a hozzáférhető európai adatok összehasonlítása20
Lakosságszámhoz viszonyított baleseti és halottszám20
Gépjármű, illetve személygépkocsiszámhoz viszonyított baleseti és halottszám21
A statisztikai adatszolgáltatásban meg nem jelenő balesetek24
A kórházi gyógykezelés költségeinek és a gazdasági kár mértékének analízise25
A COST 313 elemzésének tanulságai25
A magyarországi felmérések tanulságai27
Az egyes baleseti típusok főbb jellemzőinek faktoriális analízise34
Az egészségi állapot szerepe a közlekedésben52
A viselkedésre károsan ható anyagok szerepe a közlekedési balesetekben52
Az alkohol szerepe a közlekedési balesetekben52
Az idült alkoholizmus és a közlekedés74
A központi idegrendszerre ható gyógyszerek és a drogok szerepe a közlekedésben77
Az egyéni védőeszközök használata86
Az egészségi állapot szerepe a közlekedésbiztonságban88
Az egészségügyi ellátás helye és szerepe a személyi sérüléssel járó balesetek következményeinek elhárításában91
A személyi sérüléssel járó balesetek késői következményei93
Közlekedési bűncselekmények, bűnelkövetők, elítéltek103
Szabálysértések105
A közlekedési bűncselekmények és /bűn/elkövetők jellemző sajátosságai az 1988 - 1994. években az Egységes Rendőrségi és Ügyészségi Bűnügyi Statisztika alapján111
A nyomozások időszerűsége125
A jogerősen elítéltek adatai129
A fiatalkorú elítéltek132
A felnőttkorúak142
Javaslatok162
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv