A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tanuljunk gyorsan, könnyen, eredményesen

Szerző
Fordító
Grafikus
Lektor

Kiadó: Műszaki Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 183 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-10-0692-1
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó a magyar kiadáshoz11
Tanulás egész életen át15
Vademecum - Gyere velem15
Műveltség és társadalom15
A tanulás: a jövő16
A teljesítmény növelésének lehetősége16
Hogyan küszöböljük ki a kudarcokat?17
Túlságosan öreg vagyok már a tanuláshoz?19
Lehet-e gyorsabban tanulni, a tanultakat szilárdabban megőrizni és termelékenyebben gondolkodni?22
A gyakorlás jelentősége22
Az iskolás tanulástól a tanulmányozásig23
A tanulás néhány pszichológiai törvényéről és előfeltételéről24
A szellemi munka alapfunkciója a figyelem24
Az összpontosítás gyakorlása26
Az emlékezet és a tanulás27
A felnőttek tanulásáról31
Memóriatípusok31
Szervezzük meg helyesen a tanulást és az ismétlést!32
Teremtsünk optimális tanulási légkört33
Az észlelés és a gondolkodás kölcsönhatása33
Praktikus útmutatások34
Az életmód35
Vigyázzunk az egészségünkre35
Víz és levegő36
Alvás, kikapcsolódás és lazítás37
Serkentő eszközök40
Célszerű táplálkozás41
Az állóképességről43
A tudáshoz vezető régi és új utakat értelmesen kell használni45
Hogyan használjuk a könyvet45
Vége van-e a könyv uralmának?45
Nem mindenki tud olvasni - aki megtanult olvasni45
Futólagos olvasással nyerjünk áttekintést46
A "gyorsolvasás" módszere47
Ami gyorsolvasáskor kárbavész48
A feldolgozás az olvasás második és legfontosabb fázisa49
Fogalmak tisztázása kemény, de kifizetődő munka50
Aláhúzások, bejegyzések51
Sajátkészítésű név- és tárgymutató53
Tudjunk odafigyelmi és jegyzetelni54
Nem időszerűek többé az előadások?54
Figyelni és írni csak tudok?55
A beszéd nem írás55
Néhány javaslat a hallgatóknak56
Hogyan lehet a fontos dolgokat megjegyezni58
Hogyan dolgozzam jegyzeteim alapján?60
A tudás "karbantartása"60
Kivonatolás és egybefoglalás61
A kivonatolás előnyei61
Tanuljunk a klasszikusoktól!63
Az áttekintés64
Tájékozódjunk gyorsan és pontosan65
Úttörés65
Szakfolyóiratok66
Információk és dokumentációk67
Elsődleges irodalom69
Hogyan használjam a könyvtárat?70
Kifizetődik-e a saját kézikönyvtár?72
Információközpont az íróasztalban74
A tizedes osztályozórendszer75
A saját tizedes osztályozás79
Audovizuális tanulási eszközök80
Az érdekes tanulás80
Lemezjátszó, rádió, hangszalag80
Film és televízió81
Kép és vázlat81
Lehet-e alvás közben tanulni?82
Programozott tanulás85
Oktatógépek és programozott tananyagok85
Tanulási algoritmusok89
Tanulás a közösségben91
Mit nyújthat a csoportmunka?91
Bírálat és önbírálat93
Hospitálás és asszisztálás95
Az önképzés különleges problémái95
Ami az eredményt eldönti95
A direkt-stúdiumok - nappali tagozat96
Levelező és esti oktatás97
Az államilag irányított képzési formákat kiegészítő képzési lehetőségek98
Az egyéni tanulás az önképzés társadalmilag szükséges és legnehezebb formája98
A tudományos-produktív tanulás a képzés alapelve99
A megszerzett tudást tartsuk napra készen101
Rend a térben, az időben és önmagunkban is!101
A munkahely101
Az elvesztegetett idő nem tér vissza101
A megtakarított percekből órákat nyerhetünk102
Rendezőeszközök103
Mappák, iratfűzők, rendezők103
Papírméretek és szabványok106
Terjedelmes ismeretanyag107
Újságok, nagy méretek107
Tervek, vázlatok, rajzok110
Mennyi ideig őrizzük az újságokat és folyóiratokat?110
A tanuló és a tudományos tevékenységet végző ember adatgyűjtője111
Ésszerűsítési eszközök113
A cél meghatározza az eszközt113
Íróeszközök113
Kézzel írjunk vagy géppel?114
A lyukkártyás adatgyűjtőről114
A függő és a lengő irattár116
Rendezőtáblák (Diszpó-táblák)118
Hogyan fogjunk hozzá a problémák megoldásához?120
A "kipattanó szikra"120
Kikényszeríthetjük-e a gondolatokat121
Problémák feltárása és értékelése - a kérdésfelvetés és a kérdés megfogalmazása123
A gondolkodás fő módszerei125
A fejtörő feladatok "titkai"125
Analízis-szintézis126
A következő gondolkodás128
A hipotézis és felülvizsgál,ata131
A gondolkodás egyéb formái133
A kísérlet133
A modell134
Esetmódszer és tervjátékok135
A heurisztikáról vagy a "feltalálás művészetéről"136
Megtanulható-e az alkotó gondolkodás?142
Tanuljunk meg beszélni144
A megbeszélésről, a beszámolóról, az előadásról és a védésről144
Tanácsok a rossz előadó számára145
Tanácsok a jó előadó számára146
Az írásbeli munka147
Az írásbeli munka nélkül nincs záróvizsga147
Téma, kérdésfeltevés, tételek148
Előzetes megfontolás148
A gondolatok és az anyag gyűjtése150
A szerkezet154
A vörös fonal154
A jó szerkezet ismertetőjegyei154
A szerkezet tagolásának mesterfogásai157
Az anyag megszövegezése158
Hogy készül könnyen a bevezetés158
Organikus rend a munka fő részében160
A befejezés161
Az ábrák162
Az idézetek163
Az irodalomjegyzék164
Szakmai ötletek a kézirat és a tisztázat készítéséhez165
Kézirat165
A tisztázat166
Ne becsüljük le a stíluskérdéseket!166
Nyelvhelyesség166
A stílushibák168
A szórend170
A fő- és a mellékmondatok172
Ön kezeskedik alkotásáért!173
Az ember vizsgázik175
A zárthelyi dolgozat175
A szóbeli vizsga177
Beállítódás a vizsgákra178
A szorgalom párosuljon találékonysággal!178
Nincs szükség vizsgadrukkra!179
Lássuk a fától az erdőt!180
Néhány vígasztaló szó befejezésül180
Tárgymutató182
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv