1.031.442

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Ismeretrendszerek és módszerek a biológia tanításában

Szerző
Lektor

Kiadó: Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 157 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-17-4849-9
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákat tartalmaz. Tankönyvi száma: 42248.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A biológia oktatásának módszertani problémái a legutóbbi időkig nem jutottak a tudományos érdeklődés olyan fokára, amely fontosságuk révén megillette volna őket. A közelmúlt időkben - úgy az... Tovább

Előszó

A biológia oktatásának módszertani problémái a legutóbbi időkig nem jutottak a tudományos érdeklődés olyan fokára, amely fontosságuk révén megillette volna őket. A közelmúlt időkben - úgy az 1930-as és 1940-es évek során - Jeges Sándor, Greguss Pál, Uherkovich Gábor nevét kell említenünk, mint akik ezen a területen maradandót alkottak.
Napjainkban eme kissé mostohán kezelt tudományterület egyik leglelkesebb harcosa e könyv szerzője, aki a biológia tanítástörténetének adatai és a legújabb szakmódszertani irodalom eredményei alapján bemutatja most, hogy a szaktudományban bekövetkező szemléletváltozások és a pedagógiai elméletek fejlődése hogyan hatottak az új biológiaoktatás tartalmára és módszerére. Vissza

Tartalom

Bevezetés7
A szaktudomány és a pedagógia hatása a biológiaoktatás tartalmára és módszerére9
Korunk szaktudmányának hatása az oktatásra21
A gondolkodás fejlesztésének lehetőségei a biológiaórákon28
Szakmódszertani feladatok az oktatási folyamat tervezésében34
A tanítási tervek készítésének néhány fontosabb szempontja34
Szaklogika és ismeretrendszer40
Kutató módszer az oktatás folyamatában46
A biológiaoktatás programozása58
Feladatok és feladatrendszerek különböző ismeretrendszerekben való alkalmazása65
Optimális fogalmi és műveleti szinten összeállított feladatrendszerek jellemzői65
Középiskolai témakörök néhány szakmai vonása66
A gerincesek légzése tanítási egység feldolgozása68
Az ember légzése tanítási egység feldolgozása74
A gerincesek vérkeringése tanítási egység feldolgozása78
Tanulási módszerek jellemzői a szervezetek életműködéseinek szabályozása témakörben81
Tanulási módszerek jellemzői a setjbiológia témakörben97
Az ökológia tanításmódszere107
Az ökológiai témakörök módszertanának néhány jellemző vonása107
Az oktatás folyamata egy ökológiai témával foglalkozó órán119
A növény- és állatfelismerés gyakorlása123
A teljesítményértékelés a biológiaoktatásban128
A feladatok és a feladatértékelés néhány sajátossága128
A kísérletezés elemzésének néhány újabb szempontja135
A biológiaoktatás szervezeti keretei138
Irodalomjegyzék149

Dr. Kacsur István

Dr. Kacsur István műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Kacsur István könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Ismeretrendszerek és módszerek a biológia tanításában Ismeretrendszerek és módszerek a biológia tanításában Ismeretrendszerek és módszerek a biológia tanításában Ismeretrendszerek és módszerek a biológia tanításában

A gerinc javított.

Állapot:
1.640 ,-Ft
13 pont kapható
Kosárba
konyv