A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az atipikus oktatási módszerek

Kutatási zárótanulmány

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Nemzeti Felnőttképzési Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 72 oldal
Sorozatcím: Felnőttképzési Kutatási Füzetek
Kötetszám: 1
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:

"Az atipikus módszerek értelmezése, megjelenése itthon és külföldön
Bár az ún. atipikus tanulási módszerek népszerűsödését az utóbbi évtizedek hozták magukkal - elsősorban... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:

"Az atipikus módszerek értelmezése, megjelenése itthon és külföldön
Bár az ún. atipikus tanulási módszerek népszerűsödését az utóbbi évtizedek hozták magukkal - elsősorban az élethosszig tartó tanulás elvárásainak jegyében, valamint a felnőttek tanulási hatékonyságának növelése céljából -, alapjai ennél sokkal messzebbre nyúlnak vissza: egyes elemei ugyanis megfigyelhetők már a különféle reformpedagógiai törekvésekben is. Elsősorban Dewey, Freinet és Montessori munkáiban találhatóak meg azok a gondolatok, amik nyomán később - más társadalmi környezetben - kibontakozhattak a nem-szokványos tanulás különféle formái, módszerei. Mígnem a '60-as és '70-es években, főként az Amerikai Egyesült Államokban és Nagy-Britanniában, valóban megkezdődött a hagyományos oktatási formák látványos "fellazulása", s mindez teret adott a tanulással-tanítással kapcsolatos új látásmód különféle területeken való érvényesülésének is.
Deweynak a '70-es években tapasztalt "újrafelfedezése" - például - szinte egyet jelentett a pedagógiai reformok perspektívájával; sokan kifejezetten az általa megalapozott projekt-oktatástól várták a hagyományos iskolarendszerű oktatásban kudarcot valló tanulók kizárólagos kibontakozási lehetőségeit. A Freinet által hangoztatott - pontosabban a gyermekektől általa elvárt nagyfokú tanulási önállóság -, és a Montessori-féle, a szabad választásokon alapuló pedagógia alapelvei pedig teljes összhangban voltak az „aktív részvétel" fontossága mellett elkötelezett kiváló pszichológusok, a gyermekpszichológus Piaget, a humanisztikus irányzat „apostolainak" tekintett Rogers, Lewin és Maslow nagyhatású nézeteivel is. Mindez elkerülhetetlenül újabb, az eddigieknél jóval nagyobb önállóságot igénylő módszerek alkalmazásának lehetőségét kínálta a legkülönbözőbb pedagógiai helyzetek szereplői számára." Vissza

Tartalom

I. Az atipikus módszerek értelmezése, megjelenése itthon és külföldön 5
II. Tanulási környezet változása 11
III. Atipikus tanítási-tanulási módszerek 17
III.1. Projekt-oktatás (Project Education, Project Based Education) 22
III.2. A projektszervezés állomásai 24
III.3. A projekt fejlesztési menete 28
III.4. Az ellenőrzés módszerei 30
III.5. Szervezeti formák a tanítás-tanulás során 35
III.6. Munkaformák 36
III.7. Peer - learning 38
III.8. Kooperatív tanulási formák a gyakorlatban 41
IV. Tanulási formák 49
V. Távoktatás és e-learning 55
V.1. Távoktatás 55
V.1.1. Távtanulás, távoktatás (Distance learning, distance education) 55
V.1.2. A hagyományos és a távoktatás különbségei 56
V.1.3. Média tanulás (Learning by média) 57
V.1.4. Rugalmas tanulás (Flexible Learning) 57
V.1.5. Digitális oktatás (Digital education) 57
V.2. E-learning 58
VI. Kiegészítő megoldások 61
VI.1. Alternatív oktatás (Alternative Education) 61
VI.2. Coaching 61
Irodalomjegyzék 63
Mellékletek 65
M.1. Moduláris, projektalapú tanulási útmutató 66
M.2. Részletes projektmunka terv 67
M.3. Tanulási projekt leírás 68
M.4. Információs lap 69
M.5. Önellenőrzési féladat 70
M.6. Teljesítményfelmérés 71
M.7. Tanári teljesítményértékelő lap 72

Dr. Kadocsa László

Dr. Kadocsa László műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Kadocsa László könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv