1.035.082

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kézikönyv az általános iskolák földrajztanításához

5. osztály

Szerző

Kiadó: Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 247 oldal
Sorozatcím: Földrajzi Kézikönyv
Kötetszám: 5
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 91309.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Társadalmunk szerkezete megváltozott, gazdasági életünk gyorsan fejlődik, népünk tudata egyre formálódik, közeledik az az idő, amikor már a kommunizmus alapjait rakjuk le. A további fejlődésnek... Tovább

Előszó

Társadalmunk szerkezete megváltozott, gazdasági életünk gyorsan fejlődik, népünk tudata egyre formálódik, közeledik az az idő, amikor már a kommunizmus alapjait rakjuk le. A további fejlődésnek jelentős tényezője az iskolareform.
Az iskolareform során kimunkált új általános iskolai tantervek alapján új tankönyvek készültek.
Az új tantervvel, az új tankönyvekkel sok vonatkozásban új módon kell dolgoznunk!
Az iskolareform irányelveit a mindennapi iskolai gyakorlati munkában kell érvényre juttatnunk.
A földrajztanításhoz készült kézikönyvnek ahhoz kívánnak segítséget nyújtani, hogy iskolarendszerünk továbbfejlesztésének irányelveit helyesen értelmezzük, a tantervi feladatokat és követelményeket megvalósítsuk, hogy a földrajzórákon és az órán kívüli, iskolán kívüli földrajzi foglalkozásokon az eredményességet fokozhassuk, tanulóinkkal a földrajzot megszerettethessük, ismereteiket, jártasságaikat növelhessük, a földrajzi tanítási anyag és földrajzi foglalkozások nevelési hatásait érvényesíthessük.
Földrajzi kézikönyveink mind a tanítás anyagát illetően, mind a feldolgozás módszereihez, a földrajzi foglalkozások megtervezéséhez, megszervezéséhez, felépítéséhez adnak tanácsokat. Nem az a kézikönyv feladata, hogy minden esetben közvetlenül felhasználható sablonok, receptek gyűjteményét nyújtsa, hanem hogy elemzéssel, tanácsokkal, érvekkel tudatosítsa a tennivalókat, és egy-egy téma kapcsán a feldolgozás többféle lehetséges módjára is rámutasson.
A földrajzot tanító pedagógus összevetheti a javasolt eljárásokat az eddig alkalmazottakkal, továbbfejlesztheti a jól beváltakat, de eddigi eljárásait meg is változtathatja, el is vetheti.
Sokat át is vehet a kézikönyvből, de sohasem mechanikusan, hanem saját magán átszűrve, magával megvitatva, magában feldolgozva.
Bízunk abban, hogy a kézikönyveket a szakos, szakosodó és nem szakos kartársak haszonnal forgathatják.
Első, 5. osztályos kézikönyvünk bevezetője mind a négy évre vonatkozóan foglalkozik a tantervből adódó feladatokkal. Vissza

Tartalom

Bevezetés. A kézikönyv feladata5
Az általános iskolai tanterv és a nevelési cél6
Az egész tanterv ismeretének jelentősége. A földrajz helye és anyaga a tantervekben és a koncentráció8
A földrajz tanterve és utasítása15
Földrajzoktatásunk fő feladatai17
Ismeretek és jártasságok kialakítása17
A világnézeti nevelés tartalma, útja, eszközei a földrajzoktatásban22
A szocialista hazaszeretetre és nemzetköziségre nevelés tartalma és eszközei a földrajzoktatásban26
A gyakorlati életre nevelés30
A tanterv és a földrajzoktatás módszerei31
Az ismeretek szóbeli tanári kifejtése32
A beszélgetés32
A bemutatás33
A képszemléltetés33
A térkép és a földgömb;a helynévismeret tanítása34
Terepasztal- (homokasztal-) gyakorlatok40
A tanulók önálló megfigyelései, kísérletei, gyakorlati munkája44
A tanulók önálló munkája a tankönyvvel és egyéb könyvekkel46
A földrajzi tanulmányi kirándulás49
A földrajzi ismeretek és jártasságok ellenőrzésének módszerei59
A tankönyvek szerkezete és funkciói63
A munkafüzetek jellege és szerepe68
Dr. Ákos István: A földrajzi szertár70
Az általános iskolák földrajzi szertárának alapfelszerelése73
Az 5. osztály tantervi anyaga és tankönyvi feldolgozása. Nevelési feladatok77
Tanmenetkészítés81
Tanmenetjavaslat82
A tanítási órák tervezése és megszervezése88
Bánásmód az 5. osztályos tanulókkal91
Az ismeretek ellenőrzésének, számonkérésének problémái. Értékelés és osztályozás az 5. osztályban95
Az anyag feldolgozása101
1. óra. Új tantárgyunk, a földrajz101
2-6. óra. Térképismeretek102
7-8. óra. Kirándulás121
9-36. óra. Magyarország121
10-17. óra. Az Alföld121
Az ismétlő- rendszerező óra142
18. óra. A Kisalföld146
19-21.óra. A Dunántúli-középhegység150
Olvasmányfeldolgozó órák157
22-25. óra. A Dunántúli-dombság163
26-31. óra. Északi-középhegység177
32. óra. Budapest, hazánk fővárosa191
33-36. óra. Magyarország áttekintése194
37-38. óra. A földgömb199
39-58. óra. A szomszéd országok201
39-44. óra. Csehszlovákia203
45-49. óra. Románia214
50-54. óra. Jugoszlávia222
55. óra. Az Alpok (Olvasmány)229
56-58. óra. Ausztria230
59-61. óra. Kirándulás234
62-66. óra. Év végi összefoglalás234
Kirándulás az 5. osztályban238
Irodalom241
Tartalom247
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv