| Előszó | 7 |
| A vasutak fejlődésének története különös tekintettel a magyar vasutakra | |
| Bevezetés | 11 |
| A vasúti közlekedés | 14 |
| A vasút keletkezésének és fejlődésének története általában | 18 |
| A magyar vasúti közlekedés fejlődésének története | 27 |
| Első korszak (-1849) | 27 |
| Második korszak (1849-1867) | 32 |
| Harmadik korszak (1867-1918) | 37 |
| Negyedik korszak (1919-) | 60 |
| Vasúti földrajz | |
| Bevezetés | 83 |
| A vasutak megnevezése és jelölése. A vasúti vonalak jellegei | 83 |
| Állomások és forgalmi szolgálati helyek | 87 |
| A vasúti vonalak hosszának megállapítása | 90 |
| A magyar Szent Korona országainak vasúti földrajza | |
| A Magyar Szent Korona országainak politikai és gazdasági földrajza a trianoni békeszerződés előtt és után | 93 |
| Csonka-Magyarország közúti-, vízi- és légi közeledési hálózata | 107 |
| Csonka-Magyarország vasúti hálózata | 116 |
| Budapest, Magyarország közlekedési vonalainak gócpontja | 125 |
| A Magyar Szent Korona országainak vasúti hálózata | 131 |
| A Magyar Szent Korona országainak vasúti fővonalai | 137 |
| A Budapest-Győr-Hegyeshalom-Tr. oh.-Bruck-Királyhida-Oh.-i fővonal Wien felé | 138 |
| A Győr-Szombathely-Szentgotthárd-Tr. oh.-Gyanafalva-Oh.-Fehring-i fővonal Graz felé | 142 |
| A Győr-Sopron-Tr. oh.-Lajtaújfalu-Oh.-Ebenfurth-i fővonal | 145 |
| A Nagykanizsa-Sopron-Tr. oh.-Lajtaszentmiklós-Oh.-Wiener-Neustadt-i átlós fővonal | 149 |
| A Budapest-Nagykanizsa-Csáktornya-Oh.-i fővonal Pragerhof felé | 151 |
| A Budapest-Pusztaszabolcs-Gyékényes-Tr. oh.-Fiume-Oh.-i fővonal S. Pietro del Carso felé | 154 |
| A Székesfehérvár-Boba-Celldömölk-i fővonal | 162 |
| A Pusztaszabolcs-Börgönd-Tapolca-Balatonszentgyörgy-i fővonal | 163 |
| Az Újdombóvár-Pécs-Dárda-D. oh. -Osijek-Brod-Oh.-Bosanski-Brod-i fővonal Szarajevo felé | 164 |
| A (Nagykanizsa)-Murakeresztúr-Barcs-Szentlőrinc-(Pécs)-i fővonal | 170 |
| A Budapest-Szabadka-Újvidék-D. oh.-Zemun-Oh.-Beograd-i fővonal Nis felé | 172 |
| A Szabadka-Zombor-gombos-D. oh.-Dalj-i fővonal | 176 |
| A Budapest-Szeged-Szőreg-Tr. oh.-Orsova-Oh.-Verciorova-i fővonal Bucuresti felé | 179 |
| A Temesvár-Báziás-i fővonal | 190 |
| A Nagyvárad-Szeged-Rókus-Szabadka-Újdombóvár-i átlós fővonal | 192 |
| A Budapest-Újszász-Szajol-Lőkösháza-Tr. oh.-Arad-Tövis-Brassó-Oh.-Predeal-i fővonal Bucuresti felé | 196 |
| A (Budapest-Újszász)-Szajol-Kolozsvár-II. B. oh.-Tövis-i fővonal | 203 |
| A (Kolozsvár)-Apahida-Dés-Szeretfalva-Déda-i fővonal | 209 |
| A Nagykároly-Sarmaság-Dés-i fővonal | 213 |
| A Püspökladány-Máramarossziget-Kőrösmező-Oh.-i fővonal Stanislau felé | 214 |
| A Debrecen-Csap-Uzsok-Oh.-Sianki-i fővonal Lemberg felé | 221 |
| A Budapest-Hatvan-Sátoraljaújhely-Szkotárszka-Szkotárszkoje-Oh-Lawoczne-i fővonal Lemberg felé | 226 |
| A Sátoraljaújhely-Legenye-Alsómihályi-I. B. oh.-Mezőlaborc-Oh.-Lupkow-i fővonal Przemysl felé | 233 |
| A Kassa-Sátoraljaújhely-Bátyu-Királyháza-i átlós fővonal | 235 |
| A (Miskolc személy pu.)-Felsőzsolca-Kassa-I. B. oh.-Ruttka-Zsolna-Oh.-i fővonal Oderberg felé | 238 |
| A Hatvan-Losonc-I. B. oh.-Ruttka-i fővonal | 242 |
| A Budapest-Galánte-Szenc-I. B. oh-Pozsony-Oh-Marchegg-i fővonal Wien felé | 246 |
| A Galánta-I. B. oh-Lipótvár-Zsolna-i fővonal | 252 |
| A magyar vasutak helyzete a nemzetközi forgalomban | 256 |
| Melléklet: Az I-XXVIII. alatt tárgyalt fővonalak üzleti hossza | 265 |