1.035.114

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A felszolgáló és vendég kapcsolata

Kísérleti tananyag

Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Kereskedelmi Továbbképző és Módszertani Központ
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 42 oldal
Sorozatcím: Vendéglátó szakmunkás továbbképzés
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN:
Megjegyzés: A címlapon 1973. szerepel kiadási évként.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet:

"Az értékesítés pszichológiájának egyik szakembere, Maison Haire azt írja, hogy az éttermi vendég voltaképp "nem a húst rendeli meg, hanem a sercegést", vagyis a vendéglátóipari... Tovább

Előszó

Részlet:

"Az értékesítés pszichológiájának egyik szakembere, Maison Haire azt írja, hogy az éttermi vendég voltaképp "nem a húst rendeli meg, hanem a sercegést", vagyis a vendéglátóipari szolgáltatásban jelentékenyebb a fogyasztás környezete, a tálalásmód, mint maga az étel. E megállapításban van némi igazság, de a szerző kissé túloz, hisz a látványosabb flambírozás nem pótolja a felszolgált étel minőségi, tartalmi hiányosságait. Az igazság tehát az, hogy a vendég attitűdskáláján /igényrangsor/ egymás mellett szerepel a hús és a sercegés, vagyis a rendelt árut abban a mennyiségben és minőségben kell kapnia, ahogyan rendelte, hozzáadva - különösen a szórakoztatás-centrikus egységekben - a vonzó, kifogástalan atmoszférát. Erre céloz egy múltszázadbeli erdélyi szakácskönyv bevezetése is: "Tsináld meg ugy vendégednek, mint ha magadnak tsinálnád, tedd szépen, tsinosan elibe, hogy kedve teljen benne, meglásd, vendéged el nem hágy, mig él".
Az erdélyi vendéglátó rátalált a vendéglátás pszichológiájára, mert a vendég a felszolgálóban nemcsak az étel átadóját látja, hanem az értékesítés olyan szakember-művészét, aki érzékszervi, ízlésbeli, érzelmi és esztétikai igényeit egyaránt képes kielégíteni. A vendéget a szolgáltatásaink igénybevétele során - különösen az alapellátás-centrikus egységekben - általában racionális és praktikus érdekek vezetik. Ehhez azonban - egy-egy embertípus életmódjától és igényszintjétől függően - olyan érzelmi, esztétikai, vagyis pszichikus igények is kapcsolódnak, amelyeket a vendéglátóiparnak ki kell elégítenie." Vissza

Tartalom

Az Üzleti Értékesítés Légköre 1
A felszolgálás, mint szituáció 2
Kiindulás: A vendéglélektan 3
Miért mások a vendégek? 4
Hangulatelemzések 5
A Kapcsolatteremtés Pszichológiája 9
A viselkedés, mint az emberismeret forrása 9
Alkati sajátosságok az emberismeretben 12
Típusismeret 13
A temperamentum 14
a temperamentum típusai 14
A Felszolgáló Pszichológiája 21
Az "ideális" felszolgáló 25
Szakmai képességek 26
A beszédkultúra 26
A felszolgáláshoz szükséges szellemi képességek 28
A felszolgálási szituációban érvényre jutó érzelmek 29
Pozitív személyiségtulajdonságok és a felszolgálás 29
Bizalomkeltő megjelenés a felszolgálásban 30
Függelék
A Felszolgáló /vendéglátóipari eladó/ Munkapszichológiai Professziogramja 32
I. Megfelelő fizikum és egészségi állapot 32
A/ Követelmények32
B/ Alkalmazási ellenjavallatok és kizáró tényezők 33
II. Érzékszervműködési követelmények34
A/ Követelmények 34
B/ Alkalmazási ellenjavallatok és kizáró tényezők 36
III. Mozgáskészség és dexteritás /ügyesség/ 36
A/ Követelmények 36
B/ Alkalmazási ellenjavallatok és kizáró tényezők 37
IV. Értelmi /mentális/ követelmények 38
A/ Követelmények 38
B/ Alkalmazási ellenjavallatok és kizáró tényezők 39
V. Követelmények a személyiségvonásokban és személyiségszerkezetben 40
A/ Követelmények 40
B/ Alkalmazási ellenjavallatok és kizáró tényezők 41
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv