1.034.149

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az oktatás technikai eszközei

Kézirat/Magyar Testnevelési Főiskola

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 259 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat. Változatlan utánnyomás. 33 fekete-fehér ábrával. Megjelent 225 példányban. Tankönyvi szám: J13-163.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:

"I. Bevezetés. Tantárgyunk tanulásának céljai. Általános kérdések
I.1. Az oktatás technikai eszközei c. tantárgy feladatrendszere
Tantárgyunkat a tanárképző főiskolákon és... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:

"I. Bevezetés. Tantárgyunk tanulásának céljai. Általános kérdések
I.1. Az oktatás technikai eszközei c. tantárgy feladatrendszere
Tantárgyunkat a tanárképző főiskolákon és egyetemeken évek óta tanítják-tanulják. Feladatát néhány éves tapasztalat alapján fogalmazza meg a tanárképző főiskolák tanterve. E megfogalmazást a Testnevelési Főiskolán folyó testnevelő tanár és edző-pedagógus képzés sajátossága szempontjából átgondolva az alábbi, általánosabb szintű feladatmeghatározáshoz jutunk" Vissza

Tartalom

Bevezetés. Általános kérdések11
Az oktatás technikai eszközei c. tárgy feladata11
Mi az "oktatástechnika"?11
Oktatástechnológia és az oktatás technikai eszközei13
Összefoglaló feladatok18
Tantárgyunk elsajátításának "technológiája" s a jelen jegyzet szerepe ebben19
Pedagógiai-pszichológiai alapvetés24
Cél - eszköz - módszer24
Cél - eszköz - módszer viszonylata oktatás-technológiai szemléletmódból24
Cél - eszköz - módszer viszonylata az általános pedagógiában25
A két előző pont összefüggése és a megközelítési módok különbsége26
Példa az oktatástechnológiai kérdésfeltevés konkrétságára és a konkrétság szükségessége27
Mi az oktatástechnikai eszköz?31
Ismétlés és problémafelvetés31
Az oktatástechnikai eszköz fogalmának lényege32
Az oktatástechnikai eszköz célfunkcióit hordozó tárgy33
A hordozot célfunkció kettős szerkezete34
Összefoglaló válasz a felvetett kérdésekre37
Egységes terminológiát!37
Oktatástechnikai eszközök a testnevelésben és a sportban: gyakorlati helyzetek és más tanulmányaink erről55
Összefoglaló feladatok63
Miért? A mérhető célok65
Ismétlés és problémafelvetés65
Célszintek - mérhető célok - tulajdonképpeni mérhető célok. Terminológia65
A tulajdonképpeni mérhető célok fogalmi tartalmának elmélyítése. A terminális cél73
A terminális viselkedés meghatározásának első fázisa: a tanítási-tanulási folyamatból fakadó általánosabb célok80
Az inger-válasz elmélet alapján megfogalmazható célok82
A megismerés (kognitiv) elméletből származó célok83
A személyiség elméletéből származó célok83
Pedagógiai taxonomiák. Bloom taxonomiája85
Más taxonomiák. Az általános pedagógiai taxonomiák értelmezése testnevelésre és sportra87
Összefoglaló feladatok98
Hogyan? Hogyan hatnak és miképpen válnak hatásossá az oktatás technikai eszközei?101
Tömör válasz a kérdésre. Összefüggés a mi? és a miért? kérdéseivel101
A hatékonyság első tartalmi követelménye102
A hatékonyság második tartalmi követelmények103
Az oktatás technikai eszköze hatékony, ha általános célfunkciójának megfelelően alkalmazzuk107
Az oktatástechnika eszköz hatékony, ha általános és konkrét célfunkcióját egységbe látjuk112
Nem a technikai korszerűség a lényeg, hanem a hatás lényege a célrairányultság113
A visszacsatolás lehetősége hatásfeltétel113
Az eszközkombináció törvénye és a hatékonyság115
Az oktatástechnikai eszköz hatékony, ha szemléletünket szemléletesség teszi115
Az oktatástechnikai eszköz hatékony, ha alkalmazása életkori sajátosságok ismeretére alapul117
A tartalmi hatásfeltételek összefoglalása: milyen legyen és mit tartalmazzon az ismerethordozó118
A hatékonyság összefoglaló alapelve118
Az oktatástechnikai eszközök első és második nemzedékéről
Visszautalások. E fejezet célja121
Az "első nemzedék" és a sport121
Az oktató "plakát"122
A makett122
Mechanikai berendezések124
Irótáblák, mágneses táblák124
A szemléltetőképekkel kapcsolatos Comenius-i követelmények125
A "második nemzedék" és a sport125
Összefoglaló kérdések126
Az oktatástechnikai eszközök harmadik nemzedéke128
A fénykép és a fényképezés128
Mi a fénykép?128
Mit, miért és hogyan fényképezzünk a sportolással összefüggésben?140
Az állóképvetítés. Diavetítő. Episzkóp. Irásvetítő147
Történeti utalás147
Diavetítés148
Epidiaszkóp - episzkópvetítés158
Az irásvetítő163
Auditiv eszközök: magnetofon, rádió, lemezjátszó174
A fejezettel kapcsolatos tanulási célok leirása174
Hang és hallás175
Akusztikai szempontok175
A mikrofon177
Hangszóró, fejhallgató178
Erősítők179
A rádió179
Magnótechnika181
A lemezjátszó186
Néhány lehetőség az auditiv eszközök felhasználására a testnevelésben és a sportban187
Összefoglaló kérdések és feladatok az auditiv eszközök köréből190
A filmvetités. Az oktatófilm191
Az állókép "megmozdul". Történeti utalás és a mozgófilmvetítés elve191
Az oktatófilmmel kapcsolatos eszközkomplexum193
A telerekording236
A telerekording elve, müködése237
Néhány pedagógiai meggondolás a telerekording sporttal kapcsolatos felhasználásáról237
Vetítéstechnikai alapismeretek összefoglalása238
Vetitőhelyiség. A "jó látás" feltételei. Sötétités problémája238
Vetitőernyők239
A negyedik nemzedék: komplex szemlélet - komplex eszközök - eszközrendszerek241
A negyedik nemzedék értelmezése241
Figyelemreméltó-kisérlet komplex eszközök kialakítására sportban: Kosztyin komplexe243
Programozott oktatás244
Szövetközti feladatok megoldása245

Dr. Kis Jenő

Dr. Kis Jenő műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Kis Jenő könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Az oktatás technikai eszközei Az oktatás technikai eszközei Az oktatás technikai eszközei

A gerinc enyhén töredezett, sérült.

Állapot:
980 Ft
490 ,-Ft 50
2 pont kapható
Kosárba
konyv