A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A korszerű olvasástanításért

Tantárgypedagógiai tanulmányok

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Szolnok Megyei Tanács V. B. Művelődésügyi Osztálya
Kiadás helye: Jászberény
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 115 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

AZ OLVASÁSTANÍTÁS TOVÁBBI KORSZERŰSÍTÉSÉNEK KÉRDÉSEIRŐL

Ez a kiadvány a Jászberényi Tanítóképző Intézet 1967-es jubileumi ünnepségein elhangzott előadások alapján készült. Mind a hét tanulmány... Tovább

Előszó

AZ OLVASÁSTANÍTÁS TOVÁBBI KORSZERŰSÍTÉSÉNEK KÉRDÉSEIRŐL

Ez a kiadvány a Jászberényi Tanítóképző Intézet 1967-es jubileumi ünnepségein elhangzott előadások alapján készült. Mind a hét tanulmány az olvasástanítás, elsősorban a negyedik osztályos olvasástanítás kérdéseivel foglalkozik. Hasonló tárgykörben jelent meg 1967-ben az intézet nevelőinek tanulmánykötete: Az olvasástanítás összefüggő szakaszának tantárgy pedagógiai vizsgálata címmel. Ennek a könyvnek s a mostani kiadványnak tematikai azonossága annak a jele, hogy a szerzőknek bőségesen van még mondanivalója az olvasás tanításáról - anélkül, hogy önmagukat ismételnék. A sok mondanivaló a negyedik éve tartó kollektív kutatómunkában halmozódott fel. Helyesen választott-e az intézet metodikai kutatócsoportja, amikor az olvasástanítás vizsgálata mellett döntött ? Nem kellett volna-e inkább a korszerűsítő törekvések, kísérletek „hálásabb" területei - pl. számtan, környezetismeret vagy a gyakorlati foglalkozás - sok-sok aktuális problémája felé fordulni ? Mi helyesnek érezzük választásunkat: meggyőződésünk, hogy az olvasástanítás jelentkező problémái éppúgy korunk sürgető igényeinek a kifejezői, mint pl. a számtantanítás vagy az idegen nyelvek tanításának a problémái - legfeljebb nem ennyire szembetűnőek. Akkor azonban, amikor az 5. osztályba való áttérés buktatóiról, a diákok rossz tanulási szokásairól, érzelem világuk ösztönösségéről, gyenge képzelőerejükről, pongyola gondolkodás- és kifejezésmódjukról, önművelésük fogyatékosságairól stb. esik szó, nem nehéz az okok füzérén visszajutni az alsó tagozati nevelőmunka, ezen belül az olvasástanítás elégtelenségeihez. Az olvasástanítás iránti erős és egyre fokozódó érdeklődés nem a tantárgyak, kialakítandó készségek egyikének szól csupán, hanem sokkal általánosabb pedagógiai problémáknak, hiszen az olvasástanulás az iskolai tanulásnak, személyiségformálódásnak alapvető feladataival függ össze. Az olvasás megtanulása mai felfogásunk szerint sokkal többet jelent, mint egy készség puszta elsajátítását, egy műveletsor automatizálását. Vissza

Tartalom

FÁBIÁN ZOLTÁN:
Bevezetés 5
Dr. KISS LAJOS:
Az értelmi és érzelmi hatások egysége az olvasástanításban 13
KOPÁCSY BÉLA:
A fogalmak fejlesztésének sajátosságai az olvasástanításban 21
NAGY JÓZSEF:
A tanulók állásfoglalását befolyásoló érzelmi tényezőkről és eljárásokról 37
FÁBIÁN ZOLTÁNNÉ: Olvasmányok önálló feldolgozása a 4.osztályban 55
GLEDURA LAJOS:
Az olvasási hibák eredetéről 83
GLEDURA LAJOS:
Az olvasási hibák megelőzésének néhány feltétele 95
KOVÁCS SÁNDORNÉ: Az olvasási készségfejlesztés problémái Szolnok megyében 107
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv