kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Református Pedagógiai Intézet |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 145 oldal |
| Sorozatcím: | Református Pedagógiai és Katechetikai Füzetek |
| Kötetszám: | 1 |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 23 cm x 16 cm |
| ISBN: | 978-963-9700-22-2 |
| Előszó | 5 |
| Bevezető rész | 7 |
| Az erkölcs a társadalom fenntartó ereje (Bevezetés) | 7 |
| Két eltérő felfogás az erkölcsi törvények keletkezéséről, az erkölcsi törvények adójáról | 8 |
| A gyermek mint az erkölcsi nevelés tárgya, a pedagógus mint alanya | 9 |
| Az erkölcsi törvények és magatartási szabályok elfogadása és követése kényszerítésre vagy önkéntesen | 10 |
| A személyiség magatartását szabályozó erkölcsi normarendszer, amire a nevelő támaszkodik | 12 |
| A gyermek erkölcsi elvi felfogásának és magatartásának kialakulása | 16 |
| A gyermek kezdeti gyakorlati alkalmazkodása a természeti törvényekhez és a társadalmi magatartási szabályokhoz (I. Alapozó fejlettségi fok) | 16 |
| A szabályokat alkotó felnőttek iránti (egyoldalú) tisztelet motiválta szabályokhoz igazodás az egocentrizmus és a szinkretikus gondolkodás korában (II. A kényszerítésre alkalmazkodás fejlettségi foka - a heterogén pozícióban lévők viszonyulása időszakában (2-4 életév)) | 20 |
| A szabályok és az erkölcsi törvény fogalmának kialakulása (A harmadik fejlettségi fok, 5-7. életév) | 24 |
| Piaget fenti vizsgálati eredményeiből levonható pedagógiai megfontolások | 30 |
| A csoportba beilleszkedés és a játékszabályokhoz alkalmazkodás fejlődésfokozatai Piaget vizsgálati eredményei alapján | 33 |
| A szabály felismerése, tudatosulása, a fogalma mind tisztább értelmezése, és a hozzá alkalmazkodás fejlődésének fokai | 38 |
| Piaget elméleti összefoglalója | 57 |
| A nevelés módszerei a gyermek erkölcsi személyisége kialakulásának megalapozó korszakában | 66 |
| Nevelői magatartás és tevékenység az újszülött- és a csecsemőkorban lévő gyermekek szociális magatartásának kialakítására (1. életév) | 66 |
| Korai gyermekkor (2-3. életév) | 76 |
| Az óvodás gyermekkor (3-6. életév) | 80 |
| Erkölcsi nevelés az intuitív műveleti gondolkodás átmeneti időszakában (5-7. életév) | 84 |
| Erkölcsi nevelés az iskolás gyermekkorban | 103 |
| Az általános iskola alsó tagozatában már szükséges és lehetséges a tanulók céltudatos és megtervezett rendszeres erkölcsi nevelése | 103 |
| Az autonóm erkölcsi személyiség kialakítására törekvő erkölcsi nevelés az emberiség és világa érdekében helyes magatartás eszményeihez kell igazodjék | 105 |
| Az autonóm, sokoldalúan kiművelt erkölcsi személyiség kialakulását szolgáló korszerű nevelés hatásrendszere | 107 |
| Az erkölcsi törvények és magatartási szabályok elleni vétségek megítélésének fejlődése és fejlesztése az iskolás gyermekkorban | 109 |
| Az autonom erkölcsi személyiség kialakulása a serdülőkorban és fejlesztését segítő nevelési módszerek | 122 |
| Az erkölcsi gondolkodás és a szociális magatartás alakulása a serdülőkor bevezető korszakában (11-14. életévben) | 122 |
| A serdülő személyiségében, erkölcsi felfogásában és magatartásában bekövetkező változások jellemzői | 132 |
| A serdülők életkori sajátosságaihoz alkalmazkodó erkölcsi nevelési elvek és módok | 135 |
| Szakirodalom | 138 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.