1.034.200

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az énkép kialakulása és fejlődése

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 143 oldal
Sorozatcím: Pszichológia-nevelőknek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 12 cm
ISBN: 963-17-3046-8
Megjegyzés: Tankönyvi száma: 52536/16.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Mi, felnőttek természetesnek vesszük, hogy nemcsak a világról vagyunk viszonylag jól tájékozottak, hanem magunkról is. Nemcsak azt tudjuk, hogy mit látunk vagy mit csinálunk, hanem - minden önmegfigyelés nélkül - közvetlenül tudjuk, hogy amit látunk, azt mi látjuk, amit cselekszünk, azt mi csináljuk. Benne élünk, a világban, sőt részei vagyunk a világnak, mégis szembesítjük azt magunkkal, elkülönítjük magunktól a világot és a másik embert, éntudatunk van.
Ugyanakkor egy-egy közösség - család, egyesület, munkacsoport, nemzet - tagjának tudjuk magunkat, és az én elkülönültsége ellenére szolidárisak vagyunk egy-egy közösség tagjaival, bizonyos vonatkozásban azonosítjuk magunkat velük, és ezt mint "mi" -élményt éljük át.
Személyiség tulajdonságaink alapján értékeljük magunkat, és összehasonlítással értékelünk vagy elítélünk másokat. Vannak ismereteink testünk, erőnk, magatartásunk, értelmi képességeink vagy egyéb személyiség tulajdonságaink jellegéről, és ezt mások rólunk alkotott... Tovább

Fülszöveg

Mi, felnőttek természetesnek vesszük, hogy nemcsak a világról vagyunk viszonylag jól tájékozottak, hanem magunkról is. Nemcsak azt tudjuk, hogy mit látunk vagy mit csinálunk, hanem - minden önmegfigyelés nélkül - közvetlenül tudjuk, hogy amit látunk, azt mi látjuk, amit cselekszünk, azt mi csináljuk. Benne élünk, a világban, sőt részei vagyunk a világnak, mégis szembesítjük azt magunkkal, elkülönítjük magunktól a világot és a másik embert, éntudatunk van.
Ugyanakkor egy-egy közösség - család, egyesület, munkacsoport, nemzet - tagjának tudjuk magunkat, és az én elkülönültsége ellenére szolidárisak vagyunk egy-egy közösség tagjaival, bizonyos vonatkozásban azonosítjuk magunkat velük, és ezt mint "mi" -élményt éljük át.
Személyiség tulajdonságaink alapján értékeljük magunkat, és összehasonlítással értékelünk vagy elítélünk másokat. Vannak ismereteink testünk, erőnk, magatartásunk, értelmi képességeink vagy egyéb személyiség tulajdonságaink jellegéről, és ezt mások rólunk alkotott véleményével, értékelésével egybeveteve, kialakul az énképünk, mint ahogyan mások személyiségéről is képet alkotunk. Vissza

Tartalom

Bevezetés5
A tudatosulás és az énkép szerepe a személyiség alakulásában5
Az énkép és a vele összefüggő fogalmak meghatározása9
A tudat, tudatosság, éntudat, öntudat fogalma10
Az énkép fogalma11
Az énkép kialakulásának kezdetei a gyermek első hat életévében15
Az énkép kialakulását megalapozó tényezők15
Az utánzás, az empátia és azonosulás (identifikáció), valamint a szerepjátékok szerepe az önismereti kép kialakulásában34
A nemi jelleg felismerése, az azonos nemű felnőttel való azonosulás tükröződése a gyermek énképében41
Az önismereti kép az óvodás korszak végén45
Az iskolás gyermek énképének fejlődése47
A beiskolázás hatása a gyermek személyiségének fejlődésére és énképének alakulására47
A testséma ismeretének szerepe és iskolás gyermek énképének alakulásában50
A nemi jelleg szerepe az iskolás gyermek énképében53
A növekedés, az életkorral való változás tudatának szerepe az iskolás gyeremek énképének kialakulásában55
Az iskolás gyermek feladat- és kötelességtudatánk kialakulása és önértékelése58
A közösségi élethez való alkalmazkodás és az erkölcsi tudat kialakulásának hatása a tanuló személyiségének és énképének alakulására64
Az alsó tagozatos tanuló önismerete és énképe69
A prepubertás korú tanuló önismerete és énképe73
Az iskolás gyermek személyiségében végbemenő változások a prepubertás korú tanuló saját testéről alkotott képe73
A prepubertás korú tanuló saját testéről alkotott véleménye alapján kialakuló önértékelés és énkép a prepubertáskorban75
A tanulói teljesítmény és a csoporttagok véleménye alapján kialakuló önértékelés és énkép a prepubertáskorban76
A reális és az eszményi énkép tükröződése a prepubertás korú tanuló tudatában81
A serdülő személyiségében végbemenő változások és énképe újraalkotása86
A serdüléssel járó változások és az önismereti érdeklődés felerősödése86
Az érték felfedezése és az értékorientáció a serdülőkorban90
Mások megítélése, mint az önértékeléshez és az énkép kialakításához segítő tényező100
Az énkép letisztulása a serdülőkor végén és az ifjúkorban116
A szülők, nevelők szerepe a tanulók énképének fejlesztésében121
A személyiség és az énkép alakítása a sokoldalúan művelő tanítás és tanulás folyamán122
A teljesítmény és a feladathelyzetekben mutatott viselkedés alapján kialakult önértékelés és énkép felmérése127
A személyiség és az énkép alakítása a tanulók magatartásának befolyásolásával130
Szakirodalom135

Dr. Kiss Tihamér

Dr. Kiss Tihamér műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Kiss Tihamér könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Az énkép kialakulása és fejlődése Az énkép kialakulása és fejlődése

A borító elszíneződött. Az előlapon tulajdonosi bejegyzés található.

Állapot:
880 ,-Ft
7 pont kapható
Kosárba
konyv