1.034.149

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Semmelweis Orvostudományi Egyetem Doktori Iskola Almanach 1993-2000

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az egyetem alapfeladatai közé tartozik az oktatás és a kutatás. A felsőoktatásról szóló 1993. évi LXXX. törvény ismét az egyetemek jogává tette a tudományos fokozatra való felkészítést és a doktori... Tovább

Előszó

Az egyetem alapfeladatai közé tartozik az oktatás és a kutatás. A felsőoktatásról szóló 1993. évi LXXX. törvény ismét az egyetemek jogává tette a tudományos fokozatra való felkészítést és a doktori (PhD) fokozat odaítélését. A doktori képzés célja, hogy megfelelő formai keretek között a jövő követelményeinek megfelelő tudósnemzedéket neveljen, pontosabban, hogy megtanítsa a fiatalokat a tudomány művelésének fortélyaira. Szerencsés esetben a doktori diploma azt tanúsítja, hogy aki megszerezte, önálló kutatómunkára képes.
A tudomány világában a PhD, mint tudományos fokozat, értékjelző, azonban ez az érték függ attól, hogy hol, milyen közegben, azaz melyik egyetemen, kutatócsoportban szerezte az illető. Mindez természetesen a tudományos kollektíva véleményére alapozódik, és a minőséget ismeri el. Sokszor a karrier szempontjából is elengedhetetlen a PhD, azonban ez nem jelentheti azt, hogy a látszólagos kényszer a színvonal rovására menjen. Sokan éppen ezt, a minőséget, a színvonalat féltették az új rendszertől, azonban az elmúlt évek szerencsére bebizonyították, hogy tévedtek. Köszönhető ez a tehetséges hallgatók mellett elsősorban annak a lelkesedésnek, amellyel az egyetemek többsége az első perctől kezdve szervezte és működtette az iskolákat. így történt ez nálunk is. Nemzetközi hírű és tekintélyű tudósok, kiváló szakemberek irányítják doktoranduszainkat. Ennek ellenére a minőség megőrzése nem könnyű. A rendelkezésre álló rövid időn belül csak akkor lehetséges a feltételek teljesítése, ha nem csak a doktorandusz szorgalmas és tehetséges, hanem a munkájáért felelős témavezető is rendelkezik kellő publikációs aktivitással, valamint anyagilag támogatott tudományos témával. Természetesen előfordulhatnak kudarcok is, mindkét fél részéről. Néha szemrehányást kapunk, hogy túl nehezek a fokozatszerzés feltételei. Való igaz, a SOTE Doktori Tanácsa a kezdetektől olyan mércét állított diákjai és tanárai elé, amellyel a nemzetközi szintet, ezen keresztül az itt megszerzett diploma minél szélesebb elismerését és elismertségét szeretné biztosítani.
Meglehetősen nagy létszámú, ám nem hagyományos értelemben vett Iskola a mienk. Egyetemet frissen végzettek és évek óta állásban levők, egyedülállók és családosok, rendszeresen külföldi tanulmányúton levők és különböző okból halasztók egyaránt tagjai az iskolának, nem beszélve a külföldi hallgatókról. El lehet képzelni a problémák sokrétűségét, ami meglehetősen nagy empátiát, türelmet és munkát ró a Doktori Titkárság munkatársaira, akik igazán legjobb tudásuk szerint állnak a hallgatók rendelkezésére. A hallgatói összlétszám 500 körül mozog, amely a „kisebb" karokkal azonos nagyságrendű. Funkciójában a Doktori Iskola lényegében a karokhoz hasonló tevékenységet fejt ki. Nappali és levelező (azaz egész és részképzésben részt vevő) hallgatóink vannak. A kétféle képzési forma követelményei egyformák. Lehetőség van egyéni fokozatszerzésre is, ebben az esetben a jelölt már rendelkezik a tudományos fokozatnak azokkal a feltételeivel, amiket különben a képzés során lehet megszerezni. Vissza

Tartalom

BEVEZETES 3
A DOKTORI ISKOLA SZERVEZETE ÉS MŰKÖDÉSE 5
Doktori Tanács 5
A Doktori Tanács mellett működő állandó bizottságok 6
Oktatási Bizottság 6
Véleményező és minőségértékelő bizottság 6
Doktori Titkárság 8
Doktorandusz Hallgatók Önkormányzata 8
A Doktori Iskola programjai 9
Honlap 10
Pályázatok és támogatások 11
Pályázat tudományos rendezvényen való részvétel támogatására 11
Kurzustámogatás 11
PhD predoktorí (gyakornoki) támogatás 11
Richter Gedeon kutatási jutalom PhD hallgatók számára 12
A Doktori Iskola pályázatai 12
Alapítvány - „Veritas et Virtus" 13
PhD Tudományos Napok 14
PROGRAMOK
1. Idegtudományok 15
2. Celluláris és molekuláris élettan 21
3. Onkológia 24
4. Keringési kórfolyamatok. Az ischaemiás keringési betegségek élettana és klinikuma 29
5. Vérkeringési rendszer normális és kóros működésének mechanizmusai 35
6. Ionizáló és nem ionizáló sugárzások biológiai hatásai 39
7. A hepatológia szabad gyökös és immunológiai vonatkozásai 43
8. Folyadék- és elektrolit-háztartás szabályozásának élet- és kórélettana 48
9. Sejt-, extracelluláris mátrix-, rostrendszer-változások szív- és érrendszeri és egyes daganatos megbetegedésekben. Kísérletes diagnosztikus pathomorphológiai
vizsgálatok 51
10. Mikroorganizmusok és anyagaik hatásainak molekuláris, celluláris és organizmus szintű vizsgálata 53
11. A gyógyszerészeti tudományok korszerű kutatási irányai 55
12. Magzati és újszülöttkori orvostudomány 59
13. Klinikai pszichológia és pszichiátria 61
14. Endogén cardio- és vasoaktiv anyagok és cardiovascularis gyógyszerek hatásának vizsgálata physiológiás és pathológiás szív- és érkészítményeken 65
15. Pathobiokémia 68
16. Embryológia, elméleti, kisérletes és klinikai fejlődésbiológia 74
17. Közegészségügyi és egészségtudományi kutatások 77
18. A neuropszichiátriai megbetegedések neurobiológiai alapjai 81
19. A humán molekuláris genetika és géndiagnosztika alapjai 85
20. Elméleti és klinikai immunológia 89
21. Krónikus betegségek gyermekkori prevenciója 92
22. Gastroenerológia 97
23. Fogorvostudományi kutatások 101
24. Experimentális és klinikai farmakológia 103
25. Klinikai haematológia 106
26. Klinikai endokrinológia és experimentális vonatkozásai 108
27. A támasztó és mozgató szervrendszer működésének fiziológiája és patológiája 112
28. Klinikai neurológiai kutatások 115
29. Légzőszervi betegségek klinikai és kísérletes kutatása 117
FELVÉTEL ÉS A KÉPZÉSI SZAKASZ
A felvétel 119
A képzési szakasz - Kurzusok 119
A FOKOZATSZERZÉSI SZAKASZ
Értekezés alapján doktori fokozatot szereztek 134
A „kisdoktori", a kandidátusi fokozat átminősítésével és honosítással doktori fokozatot
szereztek 228
Névmutató 233
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Semmelweis Orvostudományi Egyetem Doktori Iskola Almanach 1993-2000 Semmelweis Orvostudományi Egyetem Doktori Iskola Almanach 1993-2000

A borító enyhén foltos.

Állapot:
1.940 Ft
970 ,-Ft 50
5 pont kapható
Kosárba
konyv