1.034.801

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A földrajz tanítása

Tanárképző főiskolai tankönyvek

Szerző
Grafikus
Lektor

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 279 oldal
Sorozatcím: Tanárképző főiskolai tankönyvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-17-5135-X
Megjegyzés: Fekete-fehér illusztrációkkal. Tankönyvi szám: 42 426.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó5
A földrajztanítás módszertanának tárgya, feladata és kapcsolatai7
A földrajztudomány és a földrajz mint általános iskolai tantárgy7
A földrajztanítás módszertanának tárgya és feladatai9
A földrajztanítás módszertanának kapcsolata más tudományágakkal10
A földrajztanítás története (Dr. Sikó Ágnes)14
A földrajzi ismeretek átadása a legrégibb társadalmakban14
A földrajzi ismeretek és oktatása az ókorban15
Földrajz a középkori feudális társadalomban16
A földrajz szerepe és oktatása az újkorban18
A földrajzi ismeretszerzés a XX. sz.-ban20
A magyar földrajztanítás történetének áttekintése23
A Ratio Educationis előtt23
Földrajztanítás a Ratio Educationis kiadásától 1848-ig26
A földrajztanítás fejlődése 1848-tól 1945-ig27
A földrajztanítás a felszabadulás után30
A földrajz tanításának tartalmi kérdései az újabb tantervek alapján32
Az 1962-es és az 1978-as földrajzi tantervek32
A földrajztanítás tartalmi kérdéseiről ásltalában37
A földrajzi ismeretek rendszere38
A földrajzi tények38
A földrajzi fogalmak38
A topográfiai ismeretek41
A földrajzi folyamatok42
A földrajzi összefüggések43
Földrajzi gyakorlati ismeretek44
A földrajzi ismeretek tantárgyi struktúrája az általános iskolában44
A földrajz tantervelméleti kérdései45
A földrajztanítás célja és feladatai az általános iskola célkitűzéseiből erednek46
A földrajz tantervi anyaga kiválasztásának szempontjai47
A földrajzi ismeretanyag tantervi elrendezésének problémái50
A társadalmi igényeknek megfelelő követelmények a földrajztanításban60
A földrajz tanításának sajátos nevelési feladatai (Dr. Köves József)67
A földrajztanítás nevelési feladatai a művelődési javak szerint69
Tudományos nevelés a földrajztanításban69
A politechnikai nevelés lehetőségei a földrajztanításban72
Erkölcsi nevelés a földrajztanításban74
Esztétikai nevelés a földrajztanításban83
A testi nevelés lehetőségei a földrajztanításban85
Világnézeti nevelés a földrajztanításban86
A földrajztanítás nevelési feladatai a pszichikum tevékenységei szerint98
Értelmi nevelés a földrajztanításban98
Az érzelmi nevelés a földrajztanításban100
Akaratnevelés a földrajztanításban100
A tevékenységre nevelés feladatai a földrajztanításban101
A nevelési feladatok megtervezése a földrajzórára102
Didaktikai feladatok a földrajztanításban (Dr. Köves József)104
Az oktatási folyamat mozzanatai és a didaktikai feladatok104
A motíváció kérdése a földrajztanításban106
Hogyan tehetjük a tanulók számára vonzóvá a földrajz tantárgyat?106
Miképpen kelthetjük fel a tanulók érdeklődését?107
Hogyan tehetjük a földrajzi ismeretek elsajátításában érdekeltté a tanulókat?110
A földrajzi ismeretszerzés komplex fázisának mozanatai111
Az ismeretszerzéshez szükséges tényanyag biztosítása a földrajztanításban111
A tényekre támaszkodó elemző tevékenység és általánosítás119
A földrajzi ismeretek rögzítése129
A földrajzi ismeretek alkalmazásának komplex fázisa133
A már meglévő ismeretek alkalmazása az ismeretszerzés mozzanataiban134
A földrajzi ismeretek alkalmazása gyakorlati feladatok megoldásával135
A földrajzi ismeretek ellenőrzése, értékelése és osztályozása136
A földrajztanításban alkalmazott módszerek és eszközök (Dr. Köves József)150
A földrajztanítás módszereinek és eszközeinek megválasztását meghatározó tényezők151
A nevelési feladatok megvalósítása151
A feldolgozásra kerülő ismeretanyag tartalma152
A tanulók életkori sajátossága mellett a tanulócsoport összetétele és előképzettségi szintje153
A tárgyi feltételek154
A földrajztanár személyisége155
A földrajzi ismeretek szóbeli feldolgozása156
Az ismeretek szóbeli közvetítése a tanár által156
A megbeszélés (problémákon haladó beszélgetés) a földrajzórán159
A beszélgetés vezetésének néhány szempontja161
Kérdezés a földrajztanításban162
A szemléltetés (bemutató) módszerének alkalmazása a földrajztanításban165
A földrajzi szemléltetés szempontjai166
A valóság közvetlen bemutatása szemléltetéssel167
A közvetett szemléltetés lehetőségei a földrajztanításban177
A tankönyv, a munkafüzet és más írásos információk felhasználása204
A tankönyv felhasználásának módjai204
A földrajzi munkafüzet sokoldalú felhasználása209
Földrajzi tartalmú könyvek felhasználásának módja214
A módszerek variálása és a földrajzi szaktanterem216
A földrajztanítás szervezeti formái és munkaformái (Dr. Köves József)218
A földrajzóra, mint a földrajztanítás alapvető szervezeti formája218
A frontális osztálymunka a földrajztanításban219
Csoportmunka a földrajzórán232
Az egyéni (individualizált) munkaforma. A programozás240
A tanulmányi kirándulás és az üzemlátogatás243
A földrajzi gyakorlótéren szervezett munka248
A földrajzi szakkör (Dr. Sikó Ágnes)250
A tanulók órán kívül végzett munkájának segítése, szervezése (Dr. Sikó Ágnes)252
Az otthoni tanulás252
A földrajzi korrepetálás253
Néhány gyakorlati kérdés (Dr. Sikó Ágnes)255
Az egész évi munka megtervezése255
A tanmenet255
A tématerv258
Felkészülés a földrajzórára262
A földrajzóra elemzése264
A felnőttoktatás és az ismeretterjesztés metodikai kérdései (Dr. Sikó Ágnes)266
Földrajz a dolgozók általános iskolájában266
A motiválás, a földrajz megszerettetése267
A felnőttek aktivizálása267
Az ismeretek ellenőrzése268
Az önművelési formák, ismeretterjesztés269
Irodalom271
Tartalom275
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv